بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

«آکوس» به دنبال گسترش اعضای جدید با هدف بازدارندگی چین

فایننشال تایمز گزارش داد آمریکا، انگلیس و استرالیا روز دوشنبه درباره ورود اعضای جدید به پیمان امنیتی آکوس مذاکراتی را انجام خواهند داد زیرا واشنگتن خواهان حضور ژاپن به عنوان یک عامل بازدارنده علیه چین در این اتحاد است. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، این روزنامه به نقل از افراد آگاه گزارش ... «آکوس» به دنبال گسترش اعضای جدید با هدف بازدارندگی چین

ادامه

آسیا, آکوس, آمریکا, اروپا, استرالیا, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, ژاپن, فیلیپین, هندو پاسیفیک, هندوستان

چه کشورهایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند؟

جنگ شش ماهه اخیر اسرائیل در غزه و افزایش خشونت‌ها در این منطقه باعث شده است موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین بار دیگر مطرح شود و برخی از کشورهای اروپایی در اینباره اعلام آمادگی کنند. اما در حال حاضر فلسطین از سوی چه کشورهایی به رسمت شمرده می‌شود؟ به گزارش یورو نیوز؛ پدرو سانچز، ... چه کشورهایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند؟

ادامه

آرژانتین, آفریقا, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلوونی, الجزایر, ایرلند, برزیل, بلغارستان, ترکیه, جمهوری چک, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, رومانی, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, شیلی, صلح, غرب اروپا, فلسطین, قبرس, کانادا, کره جنوبی, گزارش, لهستان, مالت, مجارستان, هندوستان

روسیه: ژاپن در طرح‌های ضدامنیتی آمریکا علیه مسکو مشارکت دارد

دبیر شورای امنیت روسیه با تأکید بر اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در مرزهای این کشور و چین اعلام کرد ژاپن هم در طرح‌های ضدامنیتی علیه مسکو مشارکت دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکلای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه در نشست امنیتی درباره آسیای شرقی اعلام کرد آمریکا برای حفظ سلطه خود در ... روسیه: ژاپن در طرح‌های ضدامنیتی آمریکا علیه مسکو مشارکت دارد

ادامه

آسیا, آسیا پاسیفیک, آکوس, آمریکا, استرالیا, امنیتی, اندونزی, ایدئولوژی, برونئی, بنگلادش, تایلند, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, سریلانکا, سنگاپور, شرق آسیا, فیلیپین, کامبوج, لائوس, مالزی, میانمار, ناتو, نپال, نیوزلند, هندوستان, ویتنام

رقبای زن درصدد شکست مودی در انتخابات پیش روی هند هستند

روزنامه ‘نیوز’ پاکستان نوشت، نخست وزیر مردسالار هند در انتخابات پیش روی این کشور با سه رقیب زن به نام‌های ‘ماماتا بانرجی’، ‘مایاواتی’ و ‘پریانکا گاندی وادرا’ مواجه است که درصدد از بین بردن شانس پیروزی او هستند.

 

به نوشته این روزنامه، بانرجی، اولین سروزیر زن ایالت بنگال غربی است، ایالتی که حزب دست راستی باهاراتیا جاناتای ‘نارندرا مودی’ باید در آنجا خوب و درست عمل کند.

 

بانرجی ۶۴ ساله، رک ترین منتقد مودی است و برای ایجاد ائتلاف ضد مودی تلاش می‌کند.

 

وی خطاب به مودی گفت: باید این مطلب را به شما گوشزد کنیم که ما برای نجات کشور، همه باهم با دولت حزب باهاراتیا جاناتا مخالفت می‌کنیم.

 

به گفته ‘مانیشا پریام’، تحلیلگر مسایل سیاسی ساکن دهلی، بانرجی رهبری بسیار مهم و در کل، یک مبارز است که اگر در ایالت بنگال غربی حوب عمل کند، نقش آفرینی مهم در تشکیل دوت خواهد بود.

 

مایاواتی معروف به ملکه دالیت، دومین رقیب زن مودی در انتخابات پارلمانی هند، پرونده کاری مختلفی به عنوان قهرمان طبقه فرودست دالیت دارد و نفوذ قابل توجهی در ایالت اوترپرادش ۲۰۰ میلیون نفری و پرجمعیت ترین ایالت هند دارد.

 

حزب ‘باهوجان ساماج’ مایاواتی ۶۳ ساله در انتخابات ۲۰۱۴ شکست خورد و او با حزب ساماج وادی، دشمن قسم خورده‌اش، ائتلاف تشکیل داد. با این حال، اگر حزب او در انتخابات امسال خوب عمل کند، می تواند باردیگر نقشی محوری در مذاکرات ائتلاف ایفا کند.

 

گاندی وادرا، از خاندان جواهر لعل نهرو – ماهاتما گاندی، جوان ترین رقیب زن مودی در انتخابات پیش رو است.

 

گاندی وادرا، ۴۷ ساله، دختر راجیو و سونیا گاندی و خواهر رائول گاندی است که از ژانویه وارد عرصه سیاست شد و بر ایالاتی که پایگاه حمایت مودی محسوب می شوند، تمرکز کرده است.

 

انتخابات ۲۰۱۹ هند از ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) تا ۱۹مه (۲۹ اردیبهشت ۹۸) برگزار می‌شود.

ایرنا

برایان هوک: سه کشور خرید نفت از ایران را به صفر رسانده‌اند

نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، سه کشور از هشت کشوری که از واشنگتن برای خرید نفت ایران معافیت گرفته بودند خرید نفت خود از این کشور را در حال حاضر به صفر رسانده‌اند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایتالیا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, ژاپن, کره جنوبی, هندوستان, یونان

آمریکا معافیت ۴ کشور را برای خرید نفت ایران تمدید می‌کند

تارنمای اس اند پی گلوبال پلاتز نوشت که آمریکا معافیت های چین، هند، کره جنوبی و ترکیه را از مجازات خریداران نفت ایران به مدت ۶ ماه دیگر تمدید می‌کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, کره جنوبی, هندوستان

گاردین: «پادشاه» برخی از اختیارات «محمد بن سلمان» را لغو کرده است

روزنامه گاردین گزارش داد، ولیعهد سعودی در دو هفته گذشته در شماری از نشست‌های دیپلماتیک و وزارتی در عربستان شرکت نکرده است و به گفته منابع، برخی از اختیارات او در حوزه مالی و اقتصادی لغو شده است.

ادامه

جنوب غرب آسیا, جهان, چین, خبر, روسیه, عربستان سعودی, لبنان, هندوستان

در راستای سرکوب شبه‌نظامیان؛ پاکستان کنترل ۱۸۲ مدرسه مذهبی را به دست گرفت

بنا به گزارش وزارت کشور پاکستان این کشور در افزایش سرکوب‌های خود بر روی سازمان‌های شبه نظامی ممنوع شده کنترل ۱۸۲ مدرسه مذهبی را به دست گرفته و بیش از ۱۰۰ نفر را بازداشت کرده است.

ادامه

پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر, هندوستان