هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

روسیه نسبت به خطر وقوع جنگ بین قدرت‌های هسته‌ای به دلیل استراتژی ناتو هشدار داد. گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در ژنو، امروز پنجشنبه تأکید کرد که بزرگترین خطر هسته‌ای که در حال حاضر با استراتژی تشدید تنش از سوی آمریکا و ناتو در بحران اوکراین مرتبط است، می‌تواند منجر به رویارویی ... هشدار روسیه در مورد شروع جنگ هسته‌ای به دلیل تحرکات ناتو

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, غرب, فرانسه, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پوتین: آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است

رییس جمهور روسیه امروز در سخنانی با اعلام تمایل کشورش برای مذاکره مستقیم با ناتو تأکید کرد که آمریکا مسبب افزایش مسابقه تسلیحاتی در جهان است.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, مسابقه تسلیحاتی, ناتو

پاسخ پوتین، خبرنگار انگلیسی را از سالن کنفرانس فراری داد

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال گستاخانه خبرنگار بی بی سی که وی را مقصر در وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب نامید، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا، گفت: من فقط در برابر روسیه و مردم کشورم مسئولیت دارم.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی, مصاحبه و گفتگو, ناتو

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی

رسیدن تسلیحات روسیه و چین به “بعد چهارم”

سرتیپ بازنشسته هوارد تامپسون، رئیس سابق فرماندهی شمالی ارتش امریکا در مقاله خود برای روزنامه هیل می‌نویسد روسیه و چین به “بعد چهارم” در زمینه دفاع رسیده اند و سلاح هایپرسونیک آن‌ها حاکی از این امر است.

 

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال امریکایی تاکید می کند سیاستمداران ایالات متحده احتمالاً درک نمی‌کنند که روسیه و چین با کمک سلاح‌هایپرسونیک امکانات رزمی خود را بطور محسوس افزایش داده‌اند و آمریکا نیز باید به اجرای طرح‌های مربوطه بپردازد.

 

خاطرنشان می‌شود که طبق گزارش موسسه مطالعات هوا ـ فضای میچل، سلاح هایپر سونیک می‌تواند به ایالات متحده امکان دهد به اهداف واقع در سراسر جهان با سرعت عظیم ضربه وارد آورد و ضمناً وسایل فعلی دفاع هوایی کهنه شده‌اند.

 

علاوه بر این وسایل هایپرسونیک به دارندگان آنها باصطلاح “اثر بعد چهارم” را واگذار خواهند کرد که امکان تصمیم‌گیری و برهه زمانی برای این کار را برای دشمن بسیار محدود خواهد کرد.

 

سرتیپ تامپسون یادآور شد آزمایشات موفق موشک هایپرسونیک “آوانگارد” در ماه دسامبر بوضوح نشان داد که آمریکا فاقد امکانات مشابه است و دفاع هوایی این کشور قادر به دفع چنین تهدیداتی نیست.

 

وزارت دفاع روسیه روز ۲۶ دسامبر به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور پرتاب آزمایشی موفق موشک هایپرسونیک آوانگارد را انجام داد.

 

این موشک از منطقه دومباروفسکی در استان اورنبورگ روسیه پرتاب شده و به هدفی در منطقه کامچاتکا اصابت کرد.

 

در جریان آزمایشات ثابت شد که سرعت “آوانگارد” ۲۷ برابر سرعت صوت یعنی ۳۰ هزار کیلومتر در ساعت است.

 

ولادیمیر پوتین در ماه مارس امسال در پیام سالانه‌اش برای مجلس فدرال، آوانگارد را برای اولین بار معرفی کرده بود.

 

مقامات روسیه خاطرنشان می‌سازند که موفقیت آزمایشات امکان می‌دهد این موشک در وقت مقرر فعال شود.

 

تعدادی از رسانه‌های آمریکایی از ناتوانی ایالات متحده در مقابله با تسلیحات هایپرسونیک روسیه سخن گفته‌اند.

هشدار آمریکا به ایران در مورد آزمایش موشک‌های فضایی و بالستیکی

وزیر خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی در مورد برنامه پرتاب سه فروند موشک فضایی بالستیکی هشداری پیشگیرانه داد. او این اقدام ایران را نقض صریح قطعنامه شورای امنیت دانست و از ایران خواستار بازنگری در این برنامه شد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فرانسه, مسابقه تسلیحاتی

پوتین: آزمایش “موشک مافوق صوتِ غیرقابل رهگیری” با موفقیت انجام شد

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، از آزمایش نهایی موفقیت‌آمیز یک “موشک جدید مافوق صوت” خبر داد و آن را دستاوردی بزرگ برای کشور و ملت روسیه قملداد کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی

اذعان آمریکا به ناتوانی در برابر سلاح‌های هایپرسونیک چین و روسیه

دیوان محاسبات کنگره آمریکا در گزارشی اذعان کرده است واشنگتن در حال حاضر هیچ گونه اقدام مقابله‌ای در برابر نسل جدید سلاح‌های هایپرسونیک چین و روسیه در دست ندارد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, مسابقه تسلیحاتی