شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

پرنسا لاتینا: واکسن کرونا در کوبا هم تولید می‌شود

به دنبال اعلام رسمی ثبت واکسن روسی کرونا از سوی رییس جمهوری این کشور و استقبال ۲۰ کشور جهان ازجمله کوبا برای دستیابی به این واکسن، رسانه کوبایی پرنسا لاتینا از آمادگی همکاری مسکو و هاوانا برای تولید این واکسن در کوبا خبر داد.

 

 به گزارش ایرنا، «کریل دیمیتریو» رییس بنیاد روسی سرمایه گذاری های تحقیقی (RFPI) در پاسخ به خبرنگار رسانه کوبایی پرنسا لاتینا درخصوص امکان دستیابی کوبا به این واکسن اعلام کرد: کوبا از ظرفیت بسیاری در تولید دارو، به ویژه تولید واکسن با نیروهای فوق‌العاده حاذق و مجرّب برخوردار است. به همین دلیل می‌توانیم با دولت کوبا برای ادامه روند تولید این واکسن، حتی در ماه نوامبر آینده (آبان ماه) همکاری داشته باشیم.

 

مدیرکل این بنیاد تحقیقاتی روسی در پاسخ به پرسشی درباره قابلیت اطمینان این واکسن تصریح کرد که این فرآورده قبلا استفاده شده است و نتیجه آن فقط یک تب جزئی به اندازه ۳۸ درجه در روز اول بوده است که با داروهای تب بُر ضعیفی مانند پاراستامول برطرف می‌شود و عوارض جانبی دیگری ندارد.

 

دیمیتریف با توضیح اینکه این واکسن به پدر ۷۴ ساله و مادرش نیز تزریق شده است، تأکید کرد که مسئله ایمنی واکسن برای دانشمندان روس در وهله نخست اهمیت قرار دارد و مصونیت داوطلبان تزریق واکسن کرونا در روسیه، تاکنون صد درصد بوده است. این مقام روس درباره استفاده این واکسن از سوی مردم روس خاطرنشان کرد که این واکسن برای استفاده داوطلبانه تمام پزشکان و اساتید از این ماه یا ماه سپتامبر آینده (مهرماه) آماده بهره برداری است.

 

براساس گزارش خبرگزاری دولتی تاس روسیه، در گزارش رسمی سایت ثبت رسمی دارو در روسیه، مقابل واکسن کرونا نوشته شده است که اول ژانویه سال آینده (دیماه امسال) این واکسن در دسترس مردم قرار می‌گیرد و تاکنون ۲۰ کشور برای استفاده از این واکسن ابراز علاقه مندی کرده‌اند.

 

نخستین واکسن کووید ۱۹ از سوی محققان روسی تولید شده و طبق گفته امروز وزیر بهداشت این کشور، نخستین سری این واکسن قرار است تا دوهفته آینده مورد مصرف قرار گیرد.

۱۱۰ روز بدون فوت از کرونا؛ چین چگونه بیماران را درمان می‌کند؟

در حالی که گزارش‌ها حاکی از شیوع موج دوم کرونا در چین و سراسر جهان است تجزیه و تحلیل آمارهای این کشور نشان می‌دهد در ۱۱۰ روز گذشته هیچ‌کسی به دلیل ابتلا به کرونا در چین جان خود را از دست نداده است موضوعی که بیانگر یافتن روشی برای درمان بیماران کرونا در چین است.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, گزارش

تقابل چین با هژمونی آمریکا در جهان

خیزش چین به ویژه تبدیل این کشور به دومین اقتصاد جهان، هژمونی آمریکا بر نظام جهانی را به طور خودکار به چالش کشیده است از سوی دیگر پکن نیز تلاش کرده است تا سلطه واشنگتن را در حوزه های مختلف به چالش بکشد.

ادامه

اروپا, اسیا, افریقا, اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, سیاسی, شرق آسیا, مقاله