روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

رسانه چینی پمپئو را دسیسه کار دروغگو و متقلب خواند

یک رسانه چینی روز دوشنبه گزارش کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا فردی متقلب و دروغگو و حلیه گر است.

 

به گزارش ایرنا؛ گلوبال تایمز درگزارش خود آورده است که وزیر خارجه آمریکا حتی در این شرایط که چین بر مبارزه با ویروس کرونا متمرکز شده است، دست از حملات خود به چین با برچسب‌های دروغین و فریبکارانه بر نمی‌دارد.

 

گزارش با اشاره به اینکه پمپئو از همه ایالت‌های آمریکا خواسته است تا مراقب جاسوسی‌های چین و نوع ارتباط با این کشور باشند، می‌نویسد: وزیر خارجه آمریکا رویارویی چین و آمریکا را به سطوح محلی رسانده است و حتی ایالت‌های خودمختار آمریکا را برای حرف شنوی از خود تحت فشار می‌گذارد.

 

گلوبال تایمز ادامه می‌دهد که وزیر خارجه فعلی آمریکا و رییس سابق سازمان سیا ظاهرا هنوز هم در همان منصب فعال است و به دروغگویی و فریبکاری و دزدیدن اسرار و اسناد خو گرفته است.

 

روزنامه چینی نوشت که شماری از این ایالت ها که نمی خواهند پیروی کننده راهبردهای دولت فدرال باشند دارای روابط بسیار دوستانه و ارتباطات گسترده با این کشور هستند ولی وزیر خارجه آمریکا از آنها می‌خواهد در ارتباط با چین هوشیار باشند.

 

نشریه تاکید کرد که وزیر خارجه آمریکا در هر جایی سخنرانی می‌کند فقط با این عبارات که چین بد است و باید در ارتباط با این کشور هوشیار بود، دیگران را خطاب قرار می‌دهد. او هنوز هم با لنز رییس سازمان سیا به مناسبات نگاه می‌کند و می‌کوشد تا مانع همکاری کشورهای دیگر و حتی ایالات آمریکا با چین شود.

 

گلوبال تایمز با اشاره به اینکه فکر پمپئو مملو از دسیسه‌های سیاسی کثیف است، می‌نویسد: او فکر می‌کند که همه دانشجویان و محققان چینی جاسوسی هستند و در نقش مامور چین در آمریکا فعالیت می‌کنند.

 

این روزنامه اضافه کرد که هر کسی که کمی درایت بخرج دهد متوجه مزخرف گویی‌های وزیر خارجه آمریکا و اتهامات بی‌اساس او به چین و تلاش او برای تفرقه افکنی بین چین و دیگر کشورها می‌شود و امروز حتی متحدان آمریکا هم از چنین راهبردهایی پیروی نمی‌کنند.

 

نشریه چینی نوشت که ما قادر به بستن دهان وزیر خارجه آمریکا نیستیم اما می‌توانیم به مسیر رشد و توسعه خود ادامه دهیم و به همین طریق از تیررس حملات و اتهامات دروغین او دور خواهیم شد.

جدا شدن انگلیس باعث تقویت مواضع و یکپارچگی اتحادیه اروپا می‌شود

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای، با انتقاد از اقدامات مخرب آمریکا، از آمادگی مسکو برای بررسی امکان گنجاندن برخی تسلیحات جدید در پیمان استارت خبر داد و جدا شدن انگلیس را باعث تقویت مواضع و یکپارچگی اتحادیه اروپا ارزیابی کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, بلغارستان, تحریم, ترکیه, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, ناتو, یونان

نیوزویک: آمریکا برای جنگ با روسیه آماده می‌شود

نشریه نیوزویک در گزارشی درباره افزایش رزمایش‌های ناتو در اروپا، نوشت که آمریکا برای جنگ با روسیه آماده می‌شود.

ادامه

اسکاتلند, امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, ایران, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, رومانی, لهستان, ناتو

آلمان و روسیه با وجود مخالفت آمریکا طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو را تکمیل می‌کنند

رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان بر گسترش همکاری دو کشور در راستای اجرای کامل طرح خط لوله گاز جریان شمالی دو که گاز روسیه را به آلمان می‌رساند با وجود مخالفت ها و تحریم های آمریکا تاکید کردند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه

افزایش نیروهای نظامی آمریکا در آسیا – پاسفیک برای مقابله با چین

ارتش آمریکا اعلام کرد: با اعزام نیروهای جدید تلاش های امنیتی واشنگتن در منطقه آسیا – پاسفیک برای اقدامات تقابل جویانه با تهدیدات پکن در این بخش از جهان افزایش یابد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا