چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

رسانه آمریکایی: آمریکا دچار ازهم پاشیدگی سیاسی شده است

پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و براساس آنچه که در جامعه قطبی شده آمریکا درحال رخ دادن است، کارشناسان و ناظران سیاسی، چنین وضعیتی را سرخوردگی رای دهندگان و همچنین از هم پاشیدگی سیاسی در آمریکا تحلیل می‌کنند.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان درگزارشی از اعتراض های رای دهندگان آمریکایی در برابر کاخ سفید عنوان کرد: بسیاری از مردم آمریکا اکنون پس از پایان انتخابات مایوس و سرخورده شده‌اند.

 

خبرنگار این شبکه خبری از واشنگتن دی. سی در این باره گزارش داد: مخالفان و موافقان ترامپ اکنون به خیابان ها آمده اند، شهروندان آمریکایی  اکنون ناراحت و افسرده هستند.

 

این رسانه خبری آمریکایی می افزاید: ترسناک ترین موضوعی که اکنون در پسا انتخابات ریاست جمهوری درحال رخ دادن است، باور، اعتقاد و صدای رای دهندگان آمریکایی است که می‌گویند آرای آنها نادیده گرفته شده است.

 

خبرنگار این شبکه خبری نوشت: آشوب و بلوایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا درحال رخ دادن است در واقع بیانگر این موضوع است که خواسته و ارتباط  مردم از لحاظ سیاسی قطع شده، آمریکا هم اکنون در وضعیتی قراردارد که از لحاظ سیاسی از هم پاشیده است.

 

این شبکه خبری گزارش داد در جریان ناآرامی های بوجود آمده که بر سر طرفداران دونالد ترامپ  در واشنگتن دی. سی رخ داد، حدود ۲۰ نفر توسط پلیس بازداشت شدند.

 

صدها نفر از حامیان نامزد جمهوری‌خواه در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری خود را به مقابل کاخ سفید رساندند اما دونالد ترامپ به زمین گلف شخصی رفت تا آخر هفته را در آنجا بگذراند.

 

هواداران ترامپ که در راستای ادعای او برای تقلب انتخاباتی از برخی ایالت‌های آمریکا خود را به مقابل کاخ سفید رسانده‌اند تا راهپیمایی به سمت دیوان عالی آمریکا داشته باشند، با ترامپ مواجه شدند که با ماشین به جمع آنها پیوست و به سوی زمین گلف خود حرکت کرد.

 

ترامپ روز جمعه در پیامی توئیتری که با هدف ترغیب شرکت بیشتر هواداران خود انجام شده بود، گفت ممکن است در این راهپیمایی شرکت کند اما او امروز با حرکت خودرویی، شعارهای سرداده شده را تایید کرد و به سمت ویرجینیا رفت تا بازی هفته گذشته خود را که با خبر برد بایدن ناتمام مانده بود را تمام کند!

 

ادعای تقلب در انتخابات در حالی همچنان از سوی ترامپ و برخی هوادارانش مطرح می‌شود که جو بایدن نزدیک به ۷۸ میلیون رای و ترامپ نزدیک به ۷۲ میلیون رای به دست آورده‌اند.

 

بر اساس برآورد شبکه‌های خبری، بایدن توانسته است ۳۰۶ رای الکترال را از آن خود کند که شامل ایالت جورجیا است اما ترامپ توانسته است ۲۳۲ رای الکترال شامل کارولینای شمالی را به دست آورد.

ترامپ: جو بایدن با تقلب در انتخابات پیروز شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا سرانجام امروز یکشنبه پانزدهم نوامبر، به شکست خود و پیروزی جو بایدن در انتخابات ماه نوامبر اعتراف کرد. وی با انتشار توییتی اعلام کرد که جو بایدن با تقلب در این انتخابات پیروز شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

توصیف اوباما از نفوذ صهیونیسم در دولت آمریکا

باراک اوباما بر اساس بخش‌هایی از کتاب خاطرات جدیدش که قرار است طی روزهای آینده به بازار بیاید بنیامین نتانیاهو را متهم به سازماندهی فشار سیاسی بر دولتش کرده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ درحال نزدیک‌شدن است و راه فراری نیست

مدیر آمریکایی پخش برنامه های تلویزیونی گفت:«ما الان در دریایی از بدهی زندگی می‌کنیم اما باید بدانیم که طوفان در حال نزدیک شدن است اما آمریکا با چاپ پول تلاش می‌کند که خود را از غرق شدن در این دریا حفظ کند.»

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر