پشتیبانی پارلمان عراق از اجرای توافقنامه ۵۰۰ میلیارد دلاری با چین

روسای کمیسیون‌های خدمات‌رسانی و بازسازی و نفت و انرژی عراق از اجرایی شدن توافقنامه اقتصادی ۵۰۰ میلیارد دلاری بلند مدت این کشور با چین پشتیبانی کردند.

ادامه

اردن, اقتصادی, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, خاورمیانه, خبر, شرق, شرق آسیا, عراق, مصر

به انگیزه ۲۰۰مین سال‌گرد تولد فریدریش اِنگلس/ اِنگلس و آموختن زبان فارسی

گسترش مستعمره‌های انگلستان و دیگر کشورهای اروپائی در شرق و رشد تضاد بین این قدرت‌ها در منطقه آسیای میانه درسده نوزدهم میلادی، توجه مارکس و اِنگلس را به سرنوشت تاریخی خلق‌ها در این ناحیه که قربانیان این سیاست مستعمراتی بودند، به خود جلب کرده بود.  

ادامه

اسپانیا, استعمار, المان, انگلستان, ایران, تاریخ, ترکیه, جهان, روسیه, سرمایه‌داری, سوریه, شرق, عربستان سعودی, فرهنگ, هندوستان

دو گزینه پیش روی لبنان؛ یا شرق یا صندوق بین‌المللی پول

یک کارشناس اقتصادی لبنانی اعلام کرد، بندر بیروت رقیب بزرگی برای بندر حیفای اسرائیل است برای همین این رژیم از آنچه اتفاق افتاده، بیشتر بهره می‌برد.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, جهان, چین, خاورمیانه, شرق, صندوق بین‌المللی پول, لبنان

تقویت همکاری‌های امنیتی میان چین و روسیه به‌دلیل افزایش تهدیدهای آمریکا

چین و روسیه با توجه به افزایش تهدیدهای آمریکا، از تقویت همکاری های امنیتی میان خود خبر دادند.     این همکاری در شرایطی تقویت می شود که دو کشور در آبهای منطقه ای و هچنین مسایل اقتصادی با تهدیدهای آمریکا روبرو هستند.   «یانگ جیه چی» عضو ارشد شورای دولتی چین و «نیکلای پاتروشف» ... تقویت همکاری‌های امنیتی میان چین و روسیه به‌دلیل افزایش تهدیدهای آمریکا

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه

واکنش روسیه به تحریم‌ها؛ اخراج دیپلمات‌های آمریکایی

وزارت امور خارجه روسیه از امریکا خواست که تا اول سپتامبر سال جاری ۲۰۰ تا ۳۰۰ دیپلمات خود را از روسیه خارج کند.   به گزارش اسپوتنیک، یک منبع وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که از ایالات متحده امریکا خواسته شده تا روز اول سپتامبر سال جاری تعداد دیپلمات های خود را مطابق با دیپلمات ... واکنش روسیه به تحریم‌ها؛ اخراج دیپلمات‌های آمریکایی

ادامه

امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه

رزمایش چین و روسیه و آشفته شدن خواب آرام غرب

ارگان حزب حاکم کمونیست چین، در گزارشی انجام رزمایش بزرگ چین و روسیه در دریای بالتیک را به آشفته شدن خواب آرام غرب تشبیه کرد.

 

روزنامه «مردم» روز پنجشنبه نوشت: سالهای طولانی است که غربی ها خود را مسلط به دریاها و اقیانوس ها می دانند اما اکنون با قدرت های دیگری روبرو شده اند و شرایط تغییر کرده است.

 
ارگان حزب حاکم چین حضور دهها ناوشکن، کشتی جنگی و جنگنده های دو کشور و برگزاری مراحل مختلف رزمایش را که تا پایان ماه جاری میلادی ادامه دارد، نشانی از تقویت توان راهبردی نظامی دو طرف دانسته است.

 
گزارش می افزاید: امروز آمریکا و ناتو از برگزاری این رزمایش بسیار خشمگین هستند و اظهار نظرهای گستاخانه ای از سوی آنها به گوش می رسد.

 
«مردم» تاکید کرده است که چین و روسیه با این مانور نظامی در حال تقویت قدرت خود در دریاها هستند و البته هدف آنها کشور ثالثی نیست اما طبیعتا غرب باید درک کند که دوران تسلط یکجانبه بر آبها و حریم های هوایی گذشته است.

 
ارگان حزب حاکم کمونیست چین، برخوردهای نادرست ناتو و آمریکا با این رزمایش را تقبیح کرده و آورده است که چین و روسیه حق دارند چنین رزمایش های مقرری را در آبهای اروپا برگزار کنند.

 
وزارت دفاع چین نیز در بیانیه ای آورده است که برنامه رزمایش از قبل چیدمان شده است و این تمرینات نظامی متوجه کشور ثالثی نیست.

 
رسانه های گروهی چین اعم از گلوبال تایمز، تلویزیون مرکزی و خبرگزاری شین هوا در روزهای اخیر مراحل مختلف این رزمایش را با حضور نظامیان دو کشور چین و روسیه تشریح کرده اند.

 
هر دو کشور گفته اند که حضور غرب در آبهای بین المللی بعضا باعث بروز مشکلاتی برای کشورهای دیگر شده است و در چنین شرایطی لازم است قدرت های دریایی همکاری های بیشتری داشته باشند.

 
در شرایطی که چین با حضور نظامی آمریکا در آبهای دریاهای جنوبی و شرقی روبروست و روسیه نیز از سوی آمریکا تحریم شده است، برگزاری چنین رزمایشی برای غرب بار معنایی زیادی دارد و باعث انتقادهای گسترده آمریکا و ناتو به آن شده است.
ایرنا

نشنال اینترست؛ «ترامپ» عامل همگرایی روسیه و چین

در آستانه برگزاری نشست گروه ۲۰ در هامبورگ، سطح همکاری میان روسیه و چین افزایش یافته که این واقعیت نشان دهنده تشکیل جبهه متحد مسکو و پکن علیه ایالات متحده امریکا است.   سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم «نیکلاس گاسدف» استاد کالج نیروی دریایی ایالات متحده امریکا در مورد سفر رئیس ... نشنال اینترست؛ «ترامپ» عامل همگرایی روسیه و چین

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه