کرملین، کاخ سفید را به دروغگوی برای جلب نظر قانون‌گذاران آمریکایی و تصویب بودجه بیشتر برای مقابله با روسیه متهم کرد

کرملین می‌گوید ادعا‌های آمریکا در مورد تسلیحات فضایی هسته‌ای روسیه تلاشی برای دریافت بودجه بیشتر برای مقابله با مسکو است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هشدار‌های آمریکا در مورد تسلیحات فضایی هسته‌ای روسیه را رد کرد و آن را ترفندی برای جلب نظر قانون‌گذاران آمریکایی و تصویب بودجه بیشتر برای مقابله با ... کرملین، کاخ سفید را به دروغگوی برای جلب نظر قانون‌گذاران آمریکایی و تصویب بودجه بیشتر برای مقابله با روسیه متهم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تنش‌زایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

چرا حضور ناوگان آمریکا در هر نقطه‌ای از جهان مساوی با آشفتگی است؟

شاید درک اینکه گشت مشترک آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین در هزاران کیلومتری ایران، چه معنایی برای چین دارد، برای ایرانیان خیلی سخت نباشد زیرا ناوگان ایالات متحده برای مدت طولانی در خاورمیانه مستقر بوده و باعث ایجاد ناآرامی در منطقه شده و دقیقاً به دلیل همین نگرانی بود که وقتی آمریکا می‌خواست ... چرا حضور ناوگان آمریکا در هر نقطه‌ای از جهان مساوی با آشفتگی است؟

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, تشنج‌ زایی, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, صلح, فیلیپین, مقاله

ارسال بسته کمکی تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین

آلمان بسته کمکی تسلیحاتی جدیدی شامل تجهیزات و مهماتی مانند سامانه و موشک‌ پدافند هوایی، نفربر زرهی، کامیون، رادار و سایر تجهیزات نظامی را به اوکراین ارسال کرد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، لیست کمک‌های تسلیحاتی دولت فدرال آلمان به اوکراین در تاریخ چهارم ژانویه بار دیگر به روز و ... ارسال بسته کمکی تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین

ادامه

آلمان, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ نیابتی, جهان, خبر, شرق اروپا, غرب اروپا, کمک‌های نظامی

کره جنوبی و آمریکا، نزدیک مرزهای کره شمالی رزمایش برگزار کردند

ارتش کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد: سئول و واشنگتن، یک رزمایش مشترک را در نزدیکی مرز با کره شمالی برگزار کرده‌اند تا آمادگی رزمی مشترک خود را تقویت کنند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از یونهاپ، لشکر پیاده نظام کره جنوبی و تیم رزمی تیپ ضربتی آمریکا در این رزمایش حضور دارند که از ... کره جنوبی و آمریکا، نزدیک مرزهای کره شمالی رزمایش برگزار کردند

ادامه

آمریکا, امنیتی, جهان, خبر, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

دومین کشتی جنگی انگلیسی عازم خلیج‌فارس می‌شود

انگلیس در پاسخ به آنچه افزایش تنش در «خاورمیانه» خوانده، دومین کشتی جنگی سلطنتی نیروی دریایی این کشور را به خلیج‌فارس می‌فرستد تا به ناوچه لنکستر ملحق شود. به گزارش ایسنا، گرنت شپس، وزیر دفاع انگلیس گفت: کشتی جنگی دایاموند (HMS Diamond) یک ناوشکن نوع ۴۵، در مسیر تقویت بازدارندگی در این منطقه در یک ... دومین کشتی جنگی انگلیسی عازم خلیج‌فارس می‌شود

ادامه

آمریکا, اسپانیا, انگلستان, ایران, بالتیک, تشنج‌ زایی, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

رزمایش نظامی آنکارا و باکو در نخجوان

نظامیان ترکیه و جمهوری آذربایجان اعلام کردند در منطقه نخجوان یک رزمایش نظامی مشترک با نام «تیپ برادر» برگزار خواهند کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ای پی ای، «پینا کارا» سخنگوی وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور به همراه نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان برای شناسایی زمین‌های مین‌گذاری شده و مین‌روبی مناطقی که از ارمنستان پس گرفته شده است یک رزمایش نظامی در «نخجوان» با نام «تیپ برادر» برگزار خواهند کرد.

 

او در ادامه افزود: برگزاری رزمایش تیپ برادر میان ترکیه و جمهوری آذربایجان برای هماهنگ‌سازی فعالیت‌های مشترک، برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت انجام می‌پذیرد. در حال حاضر نیروهای مسلح آذربایجان به فعالیت‌های آموزشی خود ادامه می‌دهند.

 

کارا تاریخ این رزمایش را نیز ۵ الی ۸ اکتبر (۱۳‌ الی ۱۸ مهرماه) بیان کرده و اضافه کرد: هدف این رزمایش توسعه دوستی، همکاری و هماهنگی بین نیرو‌های زمینی ترکیه و جمهوری آذربایجان است.

 

پیش از این هم «الهام علی‌اف» رئیس‎‌جمهور جمهوری آذربایجان در یک مصاحبه تلویزیونی با خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرده بود هنگامی که جنگ میان ارمنستان و کشور جمهوری آذربایجان شروع شد همتای ترکیه‌ای‌اش به سرعت با او تماس گرفته و از باکو حمایت کرده بود.

 

علی‌اف در مصاحبه با نشریه دفاع ملی روسیه نیز پرده از ارتباط باکو با اسرائیل برداشته و اعلام کرد در جنگ قره‌باغ به طور گسترده از پهپادهای این رژیم استفاده می‌کرده به گونه‌ای که در هیچ جنگی تا این مقیاس از پهپادها استفاده نشده است.

 

از سوی دیگر، وزارت دفاع ترکیه برگزاری رزمایش نظامی مشترک با آذربایجان در نخجوان در دوره زمانی ۵ الی ۸ اکتبر در نزدیکی مرز ایران و ارمنستان را تایید کرده است.

هشدار کره شمالی به آمریکا درباره رقابت هسته‌ای

کره شمالی درباره “مسابقه تسلیحاتی هسته ای خطرناک” در منطقه با فراهم کردن زیردریایی‌های اتمی برای استرالیا هشدار داد.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خلع سلاح, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

هشدار اندونزی درخصوص تبعات دستیابی استرالیا به زیردریایی اتمی

وزارت امور خارجه اندونزی در بیانیه‌ای درخصوص تلاش استرالیا برای دستیابی به زیردریایی اتمی و تأثیر این اقدام بر صلح و ثبات منطقه ابراز نگرانی کرد.

ادامه

استرالیا, امریکا, اندونزی, انگلستان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

پکن: توافق آمریکا، انگلیس و استرالیا، ذهنیت جنگ سرد را نشان می‌دهد

سفارت چین در واشنگتن در واکنش به توافقنامه سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا در منطقه هند و اقیانوس آرام، گفت این توافق نشان‌دهنده ذهنیت جنگ سرد است.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کره شمالی: کره جنوبی و آمریکا بهای رزمایش‌های نظامی مشترک را خواهند پرداخت

«کیم یو جونگ»، خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا تهدید کرد دو کشور بهای رزمایش‌های نظامی را خواهند پرداخت.

ادامه

امریکا, تشنج‌ زایی, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی