خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

رزمایش ناوگان دریایی روسیه در «کریمه» در بحبوحه تنش‌ها با ناتو

همزمان با تنش‌های اخیر میان مسکو و کشورهای غربی در دریای سیاه، نیروی دریایی روسیه از برگزاری رزمایش با مشارکت زیردریایی‌های این نیرو در آب‌های منطقه کریمه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که در آب‌های منطقه کریمه یک رزمایش با مشارکت زیردریایی‌های این نیرو برگزار شده است.

 

خبرگزاری «تاس» گزارشی با موضوع برگزاری رزمایش نیروی دریایی روسیه در کریمه منتشر کرد و آن را به تنش‌های اخیر با کشورهای غربی و عضو ناتو در دریای سیاه مرتبط دانست.

 

این رسانه روس نوشت: «در شرایطی که ناوهای جنگی ناتو وارد دریای سیاه می‌شوند، زیردریایی نیروی دریایی روسیه در کریمه رزمایش برگزار می‌کنند».

 

طبق اعلام ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه، واحد زیردریایی این ناوگان در این رزمایش تمرین‌های نظامی مختلف را انجام دادند. در یکی از این تمرین‌ها، دریانوردان اقدامات لازم را در بستر دریا برای از بین بردن نشت و آماده شدن برای تخلیه از طریق لوله اژدر انجام دادند.

 

رزمایش نیروی دریایی روسیه در کریمه در پاسخ به تنش‌آفرینی‌های اخیر کشورهای عضو ناتو در اوکراین و مناطقی از دریای سیاه انجام شده است.

 

چهارشنبه هفته گذشته (دوم تیرماه) بود که یک ناو انگلیسی پس از نقص حریم دریایی روسیه در دریای سیاه با شلیک هشدار کشتی جنگی و بمباران اخطار یک جنگنده روس مواجه شد.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد علاوه بر شلیک هشدار این کشتی جنگی روس، یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ این کشور نیز اطراف این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

 

کشورهای عضو ناتو با مشارکت اوکراین از ۲۸ ژوئن تا ۱۰ جولای (۷ تا ۱۹ تیرماه) در حال برگزاری رزمایش «نسیم دریا» در دریای سیاه هستند. در این رزمایش، آمریکا، کانادا، انگلیس، هلند، رومانی، بلغارستان، یونان، ترکیه، لتونی و برخی دیگر از کشورها مشارکت دارند.

 

بنا بر گزارش تاس، احتمال می‌رود که حدود چهار هزار نفر، ۴۰ ناو جنگی، کشتی، ۳۰ هواپیما و بیش از ۱۰۰ موتور و خودروی زرهی در رزمایش «نسیم دریا» حضور و نقش داشته باشند.

«گروه هفت» در دوره‌ای تازه از جنگ سرد جدید ایالات متحده علیه چین

گزارش هشدار دهندهٔ جنی کلِگ، تحلیلگر مطلع و محقق در امور مربوط به چین، به بررسی آخرین تلاش‌های همه‌جانبه رئیس‌جمهور جو بایدن در تدارک گردهم آوردن نیرو به‌منظور تقویت ساختار قدرت جهانی با رهبری ایالات متحده پرداخته است.

ادامه

استرالیا, افریقای جنوبی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, فرانسه, کانادا, کره جنوبی, ناتو

پاکستان: تسلیم فشارهای آمریکا برای تغییر روابط با چین نمی‌شویم

نخست‌ وزیر پاکستان ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال دیگر کشورها، تاکید کرد که اسلام آباد تسلیم فشارهای واشنگتن نخواهد شد.   به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، در سخنانی با بیان آنکه نگاه آمریکا در قبال روابط برخی کشور‌ها با یکدیگر ناعادلانه و جانبدارانه است، اعلام کرد که کشورش تسلیم ... پاکستان: تسلیم فشارهای آمریکا برای تغییر روابط با چین نمی‌شویم

ادامه

امریکا, پاکستان, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین

دانشمند استرالیایی آزمایشگاه «ووهان» ادعاهای آمریکا را رد کرد

«دنیل اندرسون» دانشمند استرالیایی که هنگام آغاز شیوع کرونا در جهان در آزمایشگاه موسسه ویروس‌شناسی ووهان چین کار می‌کرده، فضاسازی غرب در خصوص منشأ کرونا و علیه این آزمایشگاه را رد کرد.

ادامه

استرالیا, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, سنگاپور, شرق آسیا