هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

رای الیوم: واشنگتن مانع انتشار اسامی شرکت‌های فعال در شهرک‌سازی اسرائیل است

به گزارش پایگاه خبری ‘رای الیوم’، ‘کمیته ملی فلسطین برای تحریم اسرائیل’ در اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد، واشنگتن تاکنون مانع انتشار اسامی ۲۰۶ شرکت تجاری فعال در حوزه شهرک سازی اسرائیل در فلسطین اشغالی به وسیله سازمان ملل متحد شده است.

 

رای الیوم روز شنبه نوشت، این کمیته در بیانیه خود به گزارش جدید سازمان ملل درباره محکومیت اقدامات اسرائیل در فلسطین اشغالی و تهیه فهرستی از شرکت های فعال در حوزه شهرک سازی های غیر قانونی این رژیم اشاره کرد.

 

این بیانیه افزود: با وجود اینکه گزارش سازمان ملل در این باره ناکافی است، اما گام مثبتی در راستای تاکید بر تلاش و مبارزه مردمی برای تحقق حقوق غیرقابل انکار ملت فلسطین و در راس آن، حق بازگشت آوارگان، تعیین سرنوشت و آزادی ملی به شمار می رود.

 

در این بیانیه آمده است: کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارش خود به ۲۰۶ شرکت تجاری فعال در زمینه شهرک سازی های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی، اشاره کرده اما نامی از این شرکت ها نبرده است.

 

در بخشی از گزارش سازمان ملل درباره شهرک سازی های اسرائیل آمده است: نقض حقوق بشر در ارتباط با شهرک سازی، فراگیر و ویرانگر بوده و در تمامی جوانب زندگی فلسطینی ها تاثیرگذار است. به سبب گسترش شهرک سازی ها، فلسطینی ها با محدودیت هایی در آزادی مذهبی، آموزش و رفت و آمد روبه رو هستند. تداوم این شهرک سازی ها همچنین موانعی در خصوص حق و حقوق فلسطینی ها درباره زمین، آب، دست یابی به مناسبات مختلف زندگی و حق برخورداری از سطح مناسب معیشتی برای آنها، ایجاد کرده است.

 

‘کمیته ملی فلسطین برای تحریم اسرائیل’ در این بیانیه افزود: جامعه مدنی فلسطین از جدیدترین ضربه سازمان ملل به اسرائیل و نقض حقوق بشر مداوم فلسطینان از سوی این رژیم استقبال می کند و بر اهمیت پایبندی شرکت های تجاری به وظایف اخلاقی و حرفه ای خود و مخالفت با همدستی با اسرائیل در این مسئله، تاکید دارند.

 

این کمیته افزود: متاسفانه قلدر مآبی اسرائیلِ مورد حمایت دولت ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا که دشمن مردم فلسطین و امت عربی است، موجب شده، سازمان ملل تاکنون از ارائه اسامی شرکت های همدست اسرائیل در نقض آشکار قوانین بین المللی، خودداری کند.

 

این بیانیه تاکید کرد: بدون اعلام اسامی این شرکت ها، انجام تحقیقات جدی و رسیدگی اصولی به پرونده آنها دشوار خواهد بود.

 

این کمیته افزود: احتمال دارد رژیم اشغال گر، استعمار گر و آپارتاید اسرائیل با حمایت بی قید و شرط دولت ترامپ، مسئولان سازمان ملل، رئیسان جمهوری، شرکت ها و شخصیت های هنری و فرهنگی بتواند به موفقیتی هم دست یابد، اما این تلاش ها هرگز در برابر اقدامات گسترده و حمایت از مسئله فلسطین در سراسر جهان، به بار نخواهد نشست.

 

طبق این گزارش، دفتر حقوق بشر سازمان ملل چندی پیش، با انتشار گزارشی اعلام کرد که این سازمان فعالیت های تجاری ۲۰۶ شرکت مرتبط با شهرک سازی اسرائیل را مورد بررسی قرار می دهد.

 

این دفتر یادآور شد که به منابع بیشتری برای پرداختن به این وظیفه پیچیده نیاز است و حال آنکه برخی از منتقدان، تهیه این لیست سیاه از سوی سازمان ملل را غیرمنصفانه دانسته اند.

 

«زید رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در این باره گفت: از همه طرف ها می خواهم از تحریف محتوای این گزارش که با حسن نیت و براساس مصوبه شورای حقوق بشر سازمان ملل تهیه شده است، خودداری کنند.
ایرنا

عریقات خطاب به هیلی: ببند دهانت را!

به نوشته روزنامه دیلی میل، صائب عریقات، دیپلمات ارشد فلسطینی و رئیس هیأت فلسطینی مذاکره‌کننده عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اسرائیل به نیویورک دیلی نیوز گفت:‌ نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل باید دهانش را ببندد و متوجه باشد که محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگران فلسطین مشکل نیست.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

ساف خواستار توقف هماهنگی‌ امنیتی با اسرائیل و تعلیق به رسمیت شناختن آن شد

کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در پایان نشست خود در مقر تشکیلات خودگردان در رام الله که با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات برگزار شد خواستار ارائه طرح‌هایی برای توقف هماهنگی‌های امنیتی با اسرائیل و خروج از توافقنامه اقتصادی پاریس به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل شد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین

نیکی‌هیلی از ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل دفاع کرد

به گزارش رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که ۲۰۶ شرکتی را که به فعالیت‌های تجاری مرتبط با شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری اشتغال دارند، شناسایی کرده است و از این شرکت‌ها خواست تا از هرگونه همدستی در نقضِ «فراگیر» [حقوق] مردم فلسطین بپرهیزند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین