اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

رای الیوم: دشمنی‌ها میان انگلیس و روسیه در انتظار یک چاشنی است

روزنامه رای الیوم با اشاره به افزایش تنش میان روسیه و انگلیس نوشت اختلافات روزافزون بین دو طرف ممکن است به درگیری نظامی تمام عیاری تبدیل شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای الیوم در سرمقاله خود نوشت ورود غیرقانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های منطقه‌ای روسیه نزدیک سواحل شبه‌جزیره کریمه و حملات ارتش روسیه برای جلوگیری از پیشروی ناوشکن انگلیسی و افزایش بی‌سابقه گشتی‌های دریایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه، باعث افزایش بی‌سابقه تنش در دریای سیاه شده است.

 

در پی این حادثه، وزارت امور خارجه روسیه سفیر انگلیس در مسکو را احضار کرد و هشدار داد در صورت تکرار اقدامات تحریک‌آمیز اینچنینی در آینده، انگلیس مسئول نتایج احتمالی خواهد بود، این هشدار همچنین از سوی الکساندر گروشو، معاون وزیر امور خارجه روسیه، در حین مشارکت در نشست امنیت بین‌المللی مسکو تکرار شد.

 

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با درک خطر این اقدام علیه امنیت اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو این اتحادیه، خواستار مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، شدند البته لهستان و کشور‌های حوزه دریای بالتیک به تحریک آمریکا و انگلیس به شدت با این دعوت مخالفت و اعلام کردند به روسیه خصوصا شخص پوتین اعتماد ندارند.

 

انگلیس و آمریکا مخالف الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه هستند و این اقدام را غیرقانونی می‌دانند و به همراه دیگر کشور‌های اروپایی از اوکراین حمایت می‌کنند این درحالی است که روسیه مخالف این امر است و شبه‌جزیره کریمه را جزو اراضی خود می‌داند.

 

آلمان و فرانسه از مخالفت برخی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در برگزاری نشستی برای مذاکره با پوتین تعجب کرده‌اند خصوصا اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته در ژنو با پوتین دیدار کرد پس چطور دیدار با پوتین برای آمریکا حلال و برای اروپا حرام است؟

 

دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، که این کشور را پس از برگزاری یک همه‌پرسی از اتحادیه اروپا خارج کرد، حامی موضع آمریکا در مخالفت با پیمان چین و روسیه است و به سرعت از سیاست‌های آمریکا در این زمینه حمایت می‌کند که بسیاری از تحلیلگران راهبردی انگلیس این اقدام را اقدامی جسورانه و حساب‌نشده می‌دانند که مسلما عواقب خوبی نخواهد داشت.

 

به نوشته رای الیوم، رئیس ستاد ارتش روسیه ۳ روز پیش با ایراد سخنانی ضمن هشدار ضمنی به ائتلاف جدید آمریکا و انگلیس هشدار داد این کشور در استفاده از سلاح‌های هسته‌ای برای دفاع از منافع خود در اروپا و جهان تردید نخواهد کرد.

 

رئیس ستاد ارتش روسیه با اشاره به اقدامات ناتو در دریای سیاه که روس‌ها آن را دریاچه نفوذ منطقه‌ای خود می‌دانند همانطور که متحدان چینی آن‌ها دریای چین را یکی از نقاط اصلی تنش با آمریکا می‌دانند که واشنگتن ناوگان خود را به آب‌های چین فرستاده است، می‌گوید آیا ما در اینجا شاهد تبادل نقش‌ها میان انگلیس و آمریکا در دریا‌های مذکور هستیم؟

 

در ادامه این مطلب آمده است: اختلافات روزافزون انگلیس و روسیه در دریای سیاه ممکن است به یک درگیری نظامی و چه بسا به یک جنگ جهانی تبدیل شود، دشمنی‌ها در حال افزایش و در انتظار یک چاشنی است و اغلب بزرگترین جنگ‌ها بر اثر برخی حوادث ایجاد می‌شود.

 

اردوگاه غرب به رهبری آمریکا به علت افزایش قدرت نظامی و اقتصادی چین و ائتلاف پکن با مسکو، در حال از دست دادن رهبری خود در جهان است و بعید نیست بحران اوکراین باعث ایجاد جنگ آتی شود.

 

رای الیوم در پایان نوشت: آنچه جانسون درک نمی‌کند این است که انگلیس دیگر یک کشور بزرگ نیست و خورشید امپراتوری او از زمان جنگ سوئز غروب کرده است و این کشور دیگر اروپایی نیست (از اتحادیه اروپا خارج شده است) و آمریکایی نیز نخواهد شد و از همه مهمتر اینکه این کشور در معرض فروپاشی قرار دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه: حق استفاده از سلاح اتمی را محفوظ می‌داریم

«والری گراسیموف» عالی‌ترین مقام نظامی ارتش روسیه اعلام کرد، مسکو در پاسخ به استفاده از بمب اتمی و دیگر سلاح‌های کشتارجمعی علیه این کشور و متحدانش، حق خود را برای توسل به سلاح‌ اتمی محفوظ می‌دارد.

ادامه

امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, کره شمالی