گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

رای الیوم: ترامپ بزرگترین حماقت راهبردی در تاریخ را مرتکب شد

رای الیوم در مطلبی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه چین و روسیه می نویسد: دونالد ترامپ قواعد راسخ راهبردی آمریکا را با اعمال تحریم های اقتصادی همزمان ضد چین و روسیه شکست و به طور حتم این اقدام ترامپ به نزدیکی بیشتر و بیشتر آنها و ایستادن در جبهه واحد ضد آمریکا منجر خواهد شد.

 

این رسانه می نویسد: استراتژی آمریکا در زمان جنگ سرد و با هدف دور کردن چین از اتحاد جماهیر شوروی سابق از طریق نزدیکی با پکن اتخاذ شد که حمایت اقتصادی و سیاسی از چین و تقویت جایگاه آن در شورای امنیت بر اساس این راهبرد صورت گرفت.

 

رای الیوم نوشت: روز جمعه مسکو و پکن وضع تحریم های جدید واشنگتن علیه آنها به سبب خرید تسلیحاتی چین از روسیه از جمله جنگنده های سوخو ۳۵ پیشرفته و سامانه اس ۴۰۰ را محکوم کردند. دولت ترامپ این اقدام چین یعنی خرید تسلیحات نظامی را به مثابه تهدیدی برای صنایع نظامی اش می داند و از همین رو نگران و خشمگین است.

 

این رسانه عرب زبان آورده است: ترامپ تصمیم احمقانه با اعلام جنگ اقتصادی با چین اتخاذ کرد. چین و روسیه که مخالف هیمنه آمریکا بر دنیا و نیز جنگ تجاری آمریکا هستند هفته گذشته رزمایش نظامی مشترک که بزرگترین رزمایش تاریخی با مشارکت ۳۰۰ هزار افسر و سرباز و هزار هواپیما و ۷۰ کشتی جنگی و هزاران تانک و نفربر بود، برگزار کردند. سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه حق داشت؛ هنگامی که دولت آمریکا را به بکارگیری این تحریم ها به این امید که روسیه را از بازار سلاح بیرون اندازد، متهم و اعلام کرد که واشنگتن با آتش بازی می کند.

 

رای الیوم در پایان می نویسد: بله ترامپ با آتش بازی می کند. تحریم هایی اعمال می کند و وارد جنگ تجاری می شود که نیمی از دنیا را هدف قرار می دهد و میان دوست و دشمن فرقی نمی گذارد و کانادا و اتحادیه اروپا با چین و روسیه و ایران برای مساوی است. آیا حماقت راهبردی بزرگتر از این هم وجود دارد؟ ترامپ بزرگترین حماقت راهبردی در تاریخ را با اعمال تحریم های همزمان علیه چین و روسیه مرتکب شد.

مهر

شرکت «فولکس‌واگن» بازار ایران را ترک می‌کند

به گزارش بلومبرگ، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان اعلام کرد که به دنبال مخالفت آمریکا با اعطای معافیت به شرکت خودروسازی فولکس واگن در خصوص تحریم‌ها علیه تهران، این شرکت به تمامی فعالیت‌های خود در ایران پایان داده و بازار این کشور را ترک خواهد کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

‘اکونومیک تایمز’ : هند بهای نفت ایران را به روپیه می‌پردازد

مقامات آگاه هندی اعلام کردند پالایشگاه های این کشور پس از آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران در تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان)، بهای نفت ایران را با استفاده از بانک ‘یوکو’ و ‘آی دی بی آی’ به روپیه پرداخت خواهند کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جنوب آسیا, جهان, خبر, هندوستان

کارشناسان بازارهای مالی: آمریکا در جنگ تعرفه‌ها مقابل چین شکست می‌خورد

به گزارش یورونیوز، تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی تعرفه‌های کالاهای وارداتی چینی، علاوه بر هشدار مقامات پکن منجر به رفتار متقابل آنها نیز شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, شرق آسیا

شرکت آلمانی تولیدکننده صنایع شیمیایی به‌تحریم‌ها علیه ایران پایبند می‌ماند

شرکت «ب آ اس اف» که بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان است در بیانیه‌ای اعلام کرد به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند خواهد ماند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, غرب اروپا