گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

رای الیوم: تحریم‌های آمریکا ائتلاف‌های جدیدی درجهان ایجاد کرد

عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه و تحلیلگر مسایل عرب افزود: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با سیاست های خود در واقع در حال دشمن تراشی و بحران آفرینی برای متحدانش است و همزمان چندین جنگ اقتصادی به راه انداخته است و به زودی تنها متحدانش اسرائیل و عربستان خواهند بود.

 

ترامپ تحریم های اقتصادی سختی علیه ترکیه اعمال و محاصره شدیدی را ضد ایران آغاز کرد، هرگونه تعاملات با روبل روسیه را ممنوع ، تحریم ها ضد کره شمالی را شدیدتر ، و عوارض گمرکی را بر صادرات چین که مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال است اعمال کرد. این مجازات مشمول کشورهای اروپایی که به آمریکا صادرات دارند نیز خواهد بود.

 

اما ترامپ با جنگ اقتصادی ضد روسیه، ترکیه و ایران؛ اتحاد سه کشور عضو نشست های سوچی درباره سوریه را بیشتر می کند و به این کشورها می توان چین، پاکستان و هند را نیز اضافه کرد که عدم پایبندی خود به تحریم های امریکا را اعلام و قصد مقابله به مثل با آن ها را دارند.

 

رئیس جمهور آمریکا هم اکنون ناخواسته باعث وحدت دو کشور بزرگ در جهان اسلام یعنی ترکیه و ایران شد در حالی که پیش از این می خواست با کشور های اسلامی ناتوی عربی ضد ایران تشکیل دهد.

 

پاکستان نیز در دوره عمران خان نخست وزیر جدید این کشور دیگر تحت اطاعت امریکا نیست. «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که اسلام آباد به تحریم های آمریکایی ضد ایران پایبند نخواهد بود و روابط تجاری خود را همچنان حفظ خواهد کرد و سیاست های این کشور با توجه به منافع ملی آن اتخاذ خواهد شد و نه دیکته های آمریکا .

 

این موضعگیری غیر منتظره پاکستان به معنای خروجش از اردوگاه عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایستادن در کنار ایران برای مواجهه با ترامپ و دولت آن است.

 

انتظار می رود به زودی مالزی که ائتلاف نظامی عربستان را ترک کرد و گام نخست را با خارج کردن نیروهایش از یمن برداشت به این گروه بپیوندد. این کشور حتی مرکز مبارزه با افراط گرایی که سعودی در کوالالامپور ایجاد کرده بود را بست. این در حالی است که «سلمان بن عبدالعزیر» پادشاه عربستان خود شخصا سال گذشته میلادی در افتتاح این مرکز شرکت داشت. چه بسا اندونزی هم در آینده همین موضع را اتخاذ کند.

 

محاصره ای که ترامپ علیه ایران و متحدان منطقه ای آن آغاز کرد، آنها را به زانو در نخواهد آورد، دیگر دوران سرنگون کردن دولت های مرکزی در کشورها منقضی شده است. سوریه هفت ساله در برابر دخالت های نظامی آمریکا که ۷۰ میلیارد دلار در آن هزینه کرد و ۳۰۰ هزار نیروی آموزش دیده و تجهیز شده خود را به کار گرفته و با ۷۰ کشور ائتلاف کرد ایستادگی کرد و دیگر تجربه لیبی، عراق، یمن و افغانستان تکرار نشد.

 

کشورهای چین، روسیه و هند اکنون به عنوان قدرت های نوظهور در برابر زورگویی های آمریکا ایستاده و سرکشی خود را در برابر تحریم های آمریکا اعلام کرده اند چه بسا کشورهای اروپایی نیز در آینده نزدیک همین موضع را اتخاذ کنند.

 

رای ال یوم افزود: چه بسا عدو سبب خیر شود و این فشارها و تحریم های آمریکا موجب بیداری جهانی و تشکیل نظام اقتصادی جدید و مستقل از واشنگتن ودلار در جهان گردد.

ایرنا

فایننشال تایمز: ترکیه در راه تشکیل ائتلاف‌هایی جدید است

فایننشال تایمز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: متاثر از تحریم آمریکا، اردوغان ائتلاف هایی جدید تشکیل خواهد داد که هرگز به مذاق غرب خوش نخواهد آمد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, تحریم, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه, عربستان سعودی, قطر

صنایع آلمانی ایران را ترک می‌کنند

وزارت اقتصاد آلمان می‌کوشد به شرکت‌های آلمانی برای ادامه کار با ایران قوت قلب بدهد اما ترامپ تهدید کرده که معامله با ایران یعنی قطع معامله با آمریکا. یک کارشناس خاورمیانه نسبت به قدرت‌گیری تندروها در ایران هشدار می‌دهد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

روسیه دلار را در معاملات نفت کنار می‌گذارد

اعتمادآنلاین| وزیر مالی روسیه، آنتون سیلوانوف، به رسانه‌های روسی گفت دلار آمریکا ابزار قابل اعتمادی برای تجارت بین‌المللی نیست. او گفت ممکن است به جای آن از پرداخت با پول‌های ملی استفاده شود.   وزیر مالی روسیه در مصاحبه با تلوزیون «روسیا وان» ابراز تردید کرد که این ارز شناخته شده بین‌المللی، قابل اعتماد باشد. ... روسیه دلار را در معاملات نفت کنار می‌گذارد

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه

آمریکا به دنبال سرنگونی اردوغان و مادورو است

«جیمز پتراس»، استاد دانشگاه و تحلیل‌گر مشهور آمریکایی، در گفتگو با شکبه تلویزیونی «پرس‌تی‌وی» در خصوص تنش اخیر آمریکا و ترکیه و همچنین ترور نافرجام رئیس‌جمهور ونزوئلا اظهار کرد واشنگتن تلاش دارد به شیوه‌های مختلف دولت‌های ترکیه و ونزوئلا را سرنگون کند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, کلمبیا, ونزوئلا