بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

رای الیوم: اعتراف به شکست دریمن بزرگترین پیروزی ریاض وابوظبی است

روزنامه فرامنطقه ای «رای الیوم» نوشت: امارات و عربستان در چهار سال گذشته هیچ دستاوردی در جنگ یمن نداشتند و اعتراف به شکست و خروج از این جنگ بزرگترین پیروزی برای آنها است.

 

عبدالباری عطوان سردبیر رأی الیوم و تحلیلگر مسایل عرب در این مطلب افزود: «خالد فالح» وزیر انرژی سعودی روز چهارشنبه در بیانیه ای مدعی شد که حوثی ها دو نفتکش بزرگ عربستانی را در تنگه «باب المندب» مورد حمله قرار دادند که یکی از آنها آسیب های جزئی دیده است.

 

وی افزود که حوثی ها حمله به نفتکش های سعودی را تکذیب و اعلام کردند که ناوچه سعودی الدمام را با موشک هدف قرار داده اند.

 

این تحلیلگر یاد آوری کرد که این رویداد باعث افزایش یک درصدی قیمت نفت شد به خصوص که عربستان انتقال نفت از تنگه باب المندب را فعلا به تعلیق درآورده تا نشان دهد این تنگه امن نیست و نفتکش ها باید از مسیر دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی استفاده کنند که این مسیر باعث افزایش ۱۵ روزه انتقال نفت خواهد شد و هزینه ها برای حمل آن و قیمت نهایی نفت برخلاف خواسته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا افزایش خواهد یافت.

 

عطوان نوشت : این حمله نشان دهنده قرار گرفتن دو تنگه راهبردی هرمز و باب المندب در کنترل ایران و متحدان آن است که می توانند از آن به عنوان برگ برنده ای قوی در جنگ روانی با آمریکا و همپیمانان منطقه ایش استفاده کنند.

 

عطوان نوشت برخی تحلیلگران معتقدند که عربستان و امارات از این حمله به عنوان توجیهی برای جنگ چهار ساله خود ضد یمن و حمله گسترده نظامی به الحدیده استفاده می کنند که پس از گذشت چند هفته هیچ پیشرفتی در آن نداشتند.

 

عطوان افزود که بزرگترین پیروزی برای ریاض و ابوظبی اعتراف به شکست و خارج کردن نیروهای خود از یمن و واگذار کردن سرنوشت این کشور به مردم آن و روند مذاکرات است چرا که دخالت کشورهای بیگانه کوچک یا بزرگ در این جنگ ممکن است آسان باشد اما بیرون آمدن از باتلاق آن بسیار دشوار است.

ایرنا

عزم دولت امارات متحده عربی به خارج‌کردن نیروهایش از یمن

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم» نوشت: عربستان سعودی، روز چهارشنبه به حمله یگان وابسته به جنبش انصارالله یمن به نفت‌کش آن اعتراف کرد که طبق بیانیه رسمی، این حمله تلفات جزئی به جای گذاشت.

ادامه

امارات, امریکا, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عربستان سعودی, یمن

حامد کرزای: پیمان امنیتی با آمریکا هیچ دستاوردی برای افغانستان نداشت

به نقل از اطلس، «حامد کرزای» رئیس جمهوری پیشین افغانستان طی اظهاراتی گفت که حضور نظامیان آمریکایی و پایگاه های آن در افغانستان و امضای پیمان امنیتی با واشنگتن هیچ دستاوردی برای افغانستان نداشت.

ادامه

افغانستان, امریکا, پاکستان, جنوب غرب آسیا, جهان, چین, خبر