هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی الیوم با انتشار یادداشتی به مناسبت دهمین سالروز آغاز درگیری‌ها و جنگ در سوریه نوشت: دوشنبه دهمین سالگرد آغاز بحران سوریه بود؛ اتفاقاتی که برخی از مخالفان آن را “انقلاب” می‌خوانند اما دیگر طرف‌ها آن را توطئه‌ای می‌دانند که هدف از آن نابودی سوریه، تجزیه و در نهایت از بین بردن این کشور و ارتش عربی آن است که بیش از چهار جنگ در حمایت از آرمان فلسطین انجام داد.

 

ایمیل های هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده که “انقلاب‌های” عربی را شعله ور کرد و صدها هزار شبه نظامی را برای تغییر نظام‌های کشورهای عربی متخاصم با اسرائیل بسیج کرد، نشان می‌دهد که سوریه در راس این کشورها قرار داشته است.

 

ما این روند را دنبال کردیم و دیدیم که چگونه صدها میلیون برای فریب دادن ده‌ها مقام سوری از ژنرال ها و نیروهای امنیتی گرفته تا سفیران و دیپلمات‌ها و جدایی آنها از نظام سوریه اختصاص داده شد و در همین راستا، یکی از رؤسای وزارتخانه‌های دولت سوریه ۵۰ میلیون دلار برای پیوستن به مخالفان و اپوزیسیون دریافت کرد.

 

این جریان در همین حد باقی نماند و روحانیون بزرگ و مراجع اسلامی با نفوذ در جهان اسلام و عرب را نیز دربرگرفت و نمی‌توان فراموش کرد که چگونه این افراد در سوریه اعلام به اصطلاح “جهاد” کرده و سفارت دمشق در قاهره را بستند اما در مقابل این کار را با سفارت اسرائیل نکردند.

 

فتواهای بی شماری صادر شد که میلیون‌ها نفر از مردم سوریه را تکفیری اعلام کرد و بدین ترتیب آنها را اعدام کردند زیرا آنها از یک فرقه یا مذهب متفاوت بودند. تمامی این کشورها که چنین انقلاب‌هایی در آنها برنامه ریزی شد ملت‌هایشان از مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل حمایت می‌کردند. بیشتر دولت‌های آنها نیز در یک سنگر رو به روی آمریکا و برنامه‌های مخرب آن قرار داشتند.

 

ما در لندن مقدمات حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ تحت نظارت مستقیم آمریکا و انگلیس را زیر نظر داشتیم و نحوه استخدام سیاستمداران و روشنفکران، برگزاری کنفرانس‌ها و استفاده رسانه‌ای برنامه ریزی شده برای تحقق این هدف را دنبال کردیم. ما همچنین شاهد تزریق میلیون‌ها دلار برای انجام طرح نابودی سوریه بودیم و کسانی که در این راستا انتخاب شده بودند به رهبران مخالفان و ستاره‌های شبکه‌های تلویزیونی در جهان عرب تبدیل شدند.

 

نفت و گاز چه در گذشته و چه در حال حاضر یکی از دلایل توطئه مستقیم و غیر مستقیم علیه سوریه بوده و هست و اگر این طرح توطئه اجرا نمی‌شد درآمد سوریه به بیش از سالانه ۵۰ میلیارد دلار طی سالهای اول می‌رسید.

 

همه کشورهایی که انقلاب‌های عربی در آن‌ها شعله‌ور شده یا هدف مداخلات نظامی آمریکا قرار گرفتند ازجمله عراق، لیبی و یمن به استثنای تونس از نظر ذخایر نفت و گاز غنی هستند همان طور که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا این واقعیت را فاش کرد و در سخنانی در سال ۲۰۱۹ گفت: ما به منظور کنترل میادین نفت و گاز و محروم کردن دولت سوریه از درآمد آن در این کشور حضور نظامی داریم.

 

این سخنان ترامپ مهمترین اظهاراتی بود که وی درباره این حضور نظامی مطرح کرد و مختصری از حقیقت و برنامه های غربی ـ اسرائیلی در منطقه خاورمیانه. ترامپ همچنین اذعان کرد که کشورش ۹۰ میلیارد دلار هزینه کرد اما در تغییر نظام دمشق موفق نبود.

 

ارتش عربی سوریه طی ۱۰ سال گذشته مقاومت کرد و به طور همزمان در ده‌ها جبهه با دشمنان جنگید و موفق به آزادسازی بیش از ۷۰ درصد خاک سوریه شد و با این اقدام از کشور سوریه و تمامیت آن محافظت کرد و قطعاً این نیروها با حمایت هم‌پیمانانش بخش دیگر اراضی این کشور را از وجود اشغالگران آزاد خواهند کرد.

 

باید اذعان کرد که کار مقابله و خنثی سازی توطئه علیه سوریه هنوز به اتمام نرسیده است و خطرات و چالش‌های بسیاری هنوز هم دولت سوریه را تهدید می‌کند، از اشغالگری ترکیه، عملیات ترک‌ها در شمال غربی این کشور گرفته تا شورش کردهای مورد حمایت آمریکا در شمال شرق.

 

بیشتر دشمنان سوریه در مواضعشان بازنگری کرده‌اند و امروز می‌بینیم که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به مصر و عربستان ابراز علاقه می‌کند و به نتانیاهو نزدیک می‌شود و محبوبیت مردمی خود در محافل عربی و اسلامی را از دست داده است. بیشتر کشورهای حوزه خلیج (فارس) نیز درحال بازگشایی سفارتشان در دمشق هستند و خواستار بازگشت این کشور به اتحادیه عرب شده‌اند و حتی برای کاهش درد و رنج مردم این کشور کمک‌هایی را به این کشور ارسال می‌کنند.

 

مهمتر از این تحولات بیداری و هوشیاری است که درحال حاکم شدن بر میلیون‌ها سوری در داخل و خارج سوریه و مشخص شدن حقیقت توطئه‌ها و هجمه‌های رسانه‌ا است.

 

سوریه امروز بخش اعظمی از این توطئه را پشت سر گذاشته است و اگر کاملا از این تنگنا خارج نشده باشد در آستانه رهایی از آن قرار دارد و این موفقیت محقق نمی‌شد اگر رهبری این کشور به ملت و ایمانشان به مقاومت در برابر تسلیم شدن اعتماد نداشت.

تأکید چین بر آمادگی جهت همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز جمعه در تماس تلفنی با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در راستای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم تأکید کرد.

ادامه

تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, عراق

ظهور تشکل‌های رنگی از دل اعتراضات عراق

«رائد فهمی» دبیرکل حزب کمونیست عراق که از حامیان اعتراضات اکتبر به شمار می رود در پنجم فوریه گذشته به تلویزیون «العهد» عراق گفته بود که برخی گروه‌های سیاسی مرتبط با اعتراضات اکتبر با کمک و پشتیبانی آشکار و پنهان برخی از طرف‌ها شکل گرفته‌اند اما به هویت و جزییات آن اشاره ای نداشت. وی تعداد تشکل‌های سیاسی ... ظهور تشکل‌های رنگی از دل اعتراضات عراق

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, عراق, گزارش

المیادین: تلفات ائتلاف سعودی درمارب به‌۱۸۰۰ کشته و ۳ هزار زخمی رسید

شبکه خبری المیادین به نقل از نیروهای میدانی در نبرد مارب گزارش داد : تلفات ائتلاف سعودی، نیروهای منصور هادی ، القاعده و سلفی‌ها به ۱۸۰۰ کشته و ۳ هزار زخمی رسیده است.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

شاخص فلاکت، و فساد افسارگسیخته در رژیم فقها

درحالی که رژیم حداقل دستمزد امسال را حتی کم‌تر از ۳ میلیون تومان تعیین کرده است، خط فقر در تهران بر اساس آمارهای تازه منتشر شده به ۱۰میلیون تومان رسیده است. این آمارها حکایت از آن دارند که شاخص* فلاکت طی ۴ سال اخیر روندی نگران‌کننده‌ درپیش گرفته است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, مقاله