شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

راه‌اندازی نخستین بیمارستان هوشمند در چین

نخستین بیمارستان هوشمند چین با نام بیمارستان «وو چانگ» امروز دوشنبه راه اندازی شد در این بیمارستان ۱۲ نوع ربات هوشمند از جمله ربات های خدمت رسان پزشکی و ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

به گزارش ایرنا این بیمارستان که توسط کمیته علوم و فنون شهر شانگهای و شرکت کلاودماینز راه اندازی شده است مجهز به تجهیزات هوشمند و شبکه نسل چهارم و پنجم مخابراتی است و ربات های گوناگون به جای نیروی انسانی به کارهای گشت زنی، نگهبانی، ضد عفونی، حمل و نقل و سنجش دما می پردازند.

 

همچنین در این بیمارستان تجهیزاتی برای نظارت شاخص های فیزیکی پرسنل پزشکی، و بیماران و سامانه نظارت داده های ربات و بیماران ایجاد شده است.

 

یکی از مسئولان این بیمارستان اعلام کرد: این ربات ها ۲۴ ساعته کار می‌کنند و به این ترتیب سرعت کارهای پاکسازی و ضدعفونی، انتقال دارو و سنجش دما به طور چشمگیری ارتقا یافته است علاوه بر این، برخی ربات های مشاوره درمانی برای پاسخ به پرسش های پزشکی و سلامت بیماران و آموزش ورزش و نرمش به بیماران نیز به کار گرفته می شود تا به بیماران در کاهش اضطراب و مسایل روانی کمک شود.

 

همزمان اعلام شد که بیمارستان موقت صحرایی در نمایشگاه تکنولوژی “گوان گو” شهر ووهان به طور رسمی بسته شده است این دومین بیمارستان صحرایی بسته شده در یک هفته است.

 

در عین حال، آمار منتشر شده در مورد تعداد مبتلایان به کرونا هم توجه همگان را جلب کرده است از ۱۶ اسفند تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در ووهان دو رقمی شد به طوری که این رقم در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۰ نفر رسید این تعداد در شهرهای دیگر به جز ووهان از استان هوبی در دو روز متوالی به “صفر” رسید این نشان می دهد مبارزه با ویروس کرونا در ووهان به نقطه عطف خود رسیده است.

رسانه‌های روسی: چین توانسته از مخمر نان برای کرونا واکسن بسازد

رسانه‌های دولتی روسیه در خبری از مبداء چین نوشتند: گروهی از دانشمندان دانشگاه تیانجین چین با استفاده از مخمر نان توانسته‌اند واکسنی برای مقابله با کرونا تولید کنند.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا