شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

راهکار جدید هوآوی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا

شرکت چند ملیتی هوآوی قصد دارد برای مقابله با تحریم‌های آمریکا راهبرد جدیدی را در دستور کار قرار دهد.

 

به گزارش فارس، بنیانگذار شرکت چندملیتی «هوآوِی» که تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته به کارکنان این شرکت فناوری گفته جسارت به خرج داده و در زمینه نرم‌افزار در دنیا پیشتاز باشند.

 

خبرگزاری رویترز نوشته اظهارات «رن ژنگفی» در یک یادداشت داخلی این شرکت مطرح شده و برنامه شرکت هوآوی را برای مقابله با فشار تحریم‌های آمریکا نشان می‌دهد.

 

رن در این یادداشت خطاب به کارکنان شرکت نوشته هوآوی تمرکزش را برای مسائل نرم‌افزاری قرار داده زیرا آینده این حوزه، «اساساً خارج از کنترل آمریکا است و ما استقلال و خودمختاری بیشتری خواهیم داشت.»

 

در این یادداشت تصریح شده از آنجا که تولید سخت‌افزارهای پیشرفته در کوتاه‌مدت دشوار خواهد بود این شرکت باید تمرکزش را بر ساخت اکوسیستم‌های نرم‌افزاری مانند سیستم عامل «هارمونی اواس» و سایر محصولات حوزه فناوری اطلاعات قرار دهد.

 

هواوی دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان و برترین سازنده تجهیزات شبکه‌های مخابراتی در دنیا است. مقامات آمریکایی که نگران سلطه این شرکت چینی بر دنیای مخابرات هستند، علاوه بر تحریم آن در داخل آمریکا از کشورهای متحد خود هم خواسته‌اند اقدام مشابهی را صورت دهند.

 

هواوی پیش از این تصریح کرده بود مدیران این شرکت به علت تحریم‌های آمریکا حتی قادر به تماس، تبادل ایمیل و هیچ گونه ارتباطی با کارکنان مرکز تحقیقاتی خود در سیلیکون ولی نیستند.

 

با توجه به آنکه تحریم‌های آمریکا دسترسی شرکت هوآوی به برخی محصولات آمریکایی مانند نرم‌افزارهای مایکروسافت و پردازنده‌های اینتل را محدود کرده بود این شرکت گفته بود به دنبال مجاری جایگزین برای مقابله با آثار تحریم‌ها است.

 

آمریکا مدعی است هواوی علیه کشورهای رقیب دست به جاسوسی سایبری زده و اطلاعات خود را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد، مساله ای که بارها توسط هواوی رد شده است، هواوی در حال حاضر ۲۸ درصد از بازار تجهیزات مخابراتی جهان را در دست دارد.

پیشگامیِ شبکه ریلی ۳۸ هزار کیلومتری سریع السیر چین در جهان

راه آهن سریع السیر چین که پیشگام جهان است با طی هزاران مایل در طول یک روز و عبوری پر سرعت از میان سلسله کوه ها، به دلیل امتیازاتی از جمله راحتی و تسهیلات، دقت و وقت شناسی و سرعت بالایی که دارد، به شهرتی جهانی دست یافته است.

ادامه

جهان, چین, دانش, گزارش

نشست موفقیت‌ آمیز کاوشگر چینی روی سطح مریخ

به گزارش رادیو و تلویزیون مرکزی چین، مریخ کاو چینی “تیان ون ۱” روز شنبه ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه) با موفقیت در محل از پیش تعیین شده روی سطح کره مریخ فرود آمد و گامی مهم را برای چین در راستای کاوش های فضایی رقم زد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا