آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

راهکار ترامپ برای تیراندازی‌های مرگبار در مدارس: معلمان مسلح شوند

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شامگاه چهارشنبه (۲۱ فوریه/ دوم اسفند) با شماری از دانش‌آموزان، آموزگاران و بازماندگان قربانیان تیراندازی در یکی از مدرسه‌های فلوریدا در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

دونالد ترامپ گفت هدف این ملاقات پیش از هر چیز شنیدن حرف این افراد بوده است.

 

او همچنین وعده داد که بررسی پیشینه و سلامت روانی خریداران سلاح‌های نیمه خودکار بهتر از گذشته انجام شود. این در حالی است که بر خلاف این وعده، دونالد ترامپ پس از ورود به کاخ سفید جلوی قانونی را که در دوران رئیس جمهور پیشین، باراک اوباما، برای کنترل دقیق‌تر سوابق خریداران اسلحه در آمریکا در دستور کار قرار داشت، گرفت.

 

به گزارش “تاگس شاو”، وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان، دونالد ترامپ گفته است مسلح کردن آموزگاران و کادر آموزشی مدرسه‌ها می‌تواند در جلوگیری از تیراندازی‌های مرگبار اقدامی موثر باشد و او این مسئله را “به طور جدی” بررسی خواهد کرد.

 

ظاهرا این پیشنهاد بر این مبنا مطرح شده که ماموران پلیس آمریکا پس از دریافت درخواست کمک، برای حضور در محل حادثه بین پنج تا هشت دقیقه زمان نیاز دارند در حالی که تیراندازی‌های مرگبار در مدرسه‌ها به طور میانگین سه دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

 

چهارشنبه گذشته (۱۴ فوریه / ۲۵ بهمن) جوان ۱۹ ساله‌ای به نام نیکلاس کروز با یک سلاح نیمه خودکار به دبیرستان “استون‌من داگلس” در شهر پارکلند، در جنوب فلوریدا حمله کرد و دانش‌آموزان و کارکنان این دبیرستان را به گلوله بست. در این حادثه ۱۷ نفر کشته و عده‌ای مجروح شدند.

 

تظاهرات مقابل کاخ سفید

 

در پی این تیراندازی مرگبار، دانش‌آموزان در شهرهای مختلف ایالت فلوریدا دست به تظاهرات زدند و خواستار اصلاح قوانین حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا شدند. این تظاهرات روز گذشته در برابر کاخ سفید و ساختمان کنگره آمریکا نیز ادامه یافت.

 

تظاهرکنندگان دونالد ترامپ را متهم می‌کنند که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از حمایت مالی گروه قدرتمند موسوم به “انجمن ملی سلاح” آمریکا بهره‌مند شده است. ترامپ بارها از حق شهروندان آمریکایی برای داشتن اسلحه دفاع کرده است.

 

یک روز پیش از دیدار ترامپ با دانش‌آموزان، آموزگاران و بازماندگان قربانیان تیراندازی هفته گذشته، اکثریت جمهوری‌خواه پارلمان محلی فلوریدا با طرح ممنوع کردن فروش سلاح‌های نیمه خودکار مخالفت کردند.

 

 

بنابر گزارش‌ها ماه گذشته فرد ناشناسی در تماس با پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نسبت به وقوع احتمالی تیراندازی و کشتار در فلوریدا هشدار داده بود. پلیس فدرال متهم شده که به این هشدار بی‌توجهی کرده است.

 

در همین حال پلیس لس‌آنجلس روز چهارشنبه (۲۱ فوریه) اعلام کرد جوان ۱۷ ساله‌ای را بازداشت کرده که تهدید به تیراندازی در یکی از مدرسه‌های کالیفرنیا کرده است. از محل سکونت این جوان چند اسلحه و مقداری فشنگ پیدا شده که گفته می‌شود به برادر بزرگ او تعلق دارند.

رادیو آلمان

دادگاه عالی آمریکا با توقیف آثار باستانی ایران مخالفت کرد

خبرگزاری رویترز از واشنگتن گزارش داد: دادگاه عالی آمریکا روز چهارشنبه با صدور حکمی، با توقیف آثار باستانی ایران برای پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان ادعای تروریسم، مخالفت کرد

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, قضایی

اعتراض شدید هزاران نفر درآمریکا ازجمله دانش‌آموزان به‌قانون مالکیت سلاح

هزاران نفر از مردم آمریکا روز شنبه (۱۷ فوریه/ ۲۸ بهمن به وقت محلی) در اعتراض به قانون مالکیت سلاح و با خواست اتخاذ تدابیر سختگیرانه‌تر در ارتباط با آن، به خیابان‌ها آمدند. این تظاهرات اندک‌زمانی پس از کشتار “پارکلند” برگزار شد.   در میان تظاهرکنندگان شهر “فورت لادردیل” فلوریدا ده‌ها دانش‌آموز دبیرستان “استون‌من داگلس” ... اعتراض شدید هزاران نفر درآمریکا ازجمله دانش‌آموزان به‌قانون مالکیت سلاح

ادامه

امریکا, جهان, خبر

حمله مسلحانه به دبیرستانی در آمریکا ۱۷ کشته برجا گذاشت

روز چهارشنبه (۱۴ فوریه / ۲۵ بهمن) جوان ۱۹ ساله‌ای به نام نیکلاس کروز به دبیرستان “استون‌من داگلس” در شهر پارکلند، در جنوب فلوریدا حمله کرد و پس از کشتن ۱۷ نفر و زخمی‌کردن شماری از دانش‌آموزان و کارکنان دبیرستان اقدام به فرار نمود.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر