هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

راهپیمایی میلیونی ساکنان غزه و کرانه باختری زیر آتش گلوله‌های اشغالگران در روز نکبت

راهپیمایی میلیونی فلسطینی امروز چهارشنبه، به‌مناسبت روز نکبت و هفتاد ویکمین سال اشغال فلسطین در مناطق مختلف نوار غزه و کرانه باختری برگزار شد.

 

راهپیمایان علاوه بر پرچم های فلسطین، تابلوهای بزرگی در دست داشتند که بر روی آنها اسم شهرها و روستاهای اشغال شده در طول ۷۱ سال گذشته نوشته شده بود.

شماری از افراد مسن حاضر در این راهپیمایی نیز کلید منازل اشغالی خود را برای تاکید بر بازگشت به آن‌ها در دست داشتند.

 

سربازان اسراییل نیز به سمت تظاهرکنندگان گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند که باعث مصدومیت تعدادی از آنان شد.

 

آخرین خبرها از نوار غزه حاکی از آن است که ۶۰ نفر در این راهپیمایی براثر تیراندازی نظامیان این رژیم زخمی شده‌اند.

 

«جمیل مزهر» از رهبران جنبش آزادی بخش فلسطین در جمع تظاهرکنندگان گفت: از آنجایی که معامله قرن علاوه بر فلسطین کل جهان عرب را هدف قرار داده لازم است با یک راهبرد مشخص عربی با این طرح مقابله شود.

 

این مقام فلسطینی بر ضرورت ادامه راهپیمایی‌های بازگشت در نوار غزه تاکید و خاطرنشان کرد که این حرکت باید به یک انتفاضه ملی و فراگیر تبدیل شود.

 

‘مزهر’ همچنین یادآور شد که فلسطینیان هرگز معامله بر سر قضایای ملی را در ازای گرفتن امتیازهای اقتصادی نخواهند پذیرفت.

 

وی در ادامه سخنان خود خواستار وحدت ملی فلسطینیان شد و از مجامع بینٰالمللی و نهادهای حقوقی خواست تا مسئولیت خود درقبال قضیه فلسطین را برعهده بگیرند.

 

صهیونیست ها در ۱۵ مه ۱۹۴۸ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۲۷) براساس نقشه و توطئه های تهیه شده ازسوی انگلیس، موجودیت خود و تشکیل رژیمی اشغالگر را اعلام و مردم فلسطین را از خانه و کاشانه خود آواره کردند.

 

اکنون نزدیک به ۶ میلیون آواره فلسطینی در کشورهای مختلف جهان به سر می‌برند و همگان بر ضرورت آزادی فلسطین و بازگشت به کشور خود تاکید دارند.
ایرنا

تلویزیون اسرائیل؛ نتانیاهو با حمایت ترامپ حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را اعمال خواهد کرد

یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را تحمیل خواهد کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

کوربین: در کنار مردم فلسطین برای رسیدن به حقشان ایستاده‌ایم

رهبر حزب اصلی مخالف دولت انگلیس از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌های وحشیانه ارتش اسرائیل علیه مردم فلسطین انتقاد و تصریح کرد که این حزب ضمن شناسایی فلسطین به‌عنوان یک کشور مستقل، در کنار فلسطینیان برای رسیدن به حقشان ایستاده است.

ادامه

اسراییل, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

افشای جزئیات کامل “معامله قرن” براساس سند لو رفته از وزارت خارجه اسراییل

یک رسانه عبری زبان با استناد به سند درز یافته از وزارت خارجه اسراییل، جزئیات “معامله قرن” را فاش کرد که طبق این سند کشور “فلسطین جدید” بدون در اختیار داشتن ارتش و سلاح تشکیل خواهد شد.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر

موافقت دو سوم اسرائیلی‌ها با مذاکرات با تشکیلات خودگردان

با وجود اینکه دولت کنونی اسرائیل مدعی است که هیچ شریک فلسطینی برای روند صلح وجود ندارد، اما حدود دو سوم جمعیت یهودیان اسرائیل ازسرگیری مذاکرات مقامات این رژیم با فلسطینیان را تایید می‌کنند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, ضد جنگ, فلسطین