ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

راهپیمایی ده‌ها هزار نفر علیه سیاست‌‌های ریاضتی دولت انگلیس

دهها هزار نفر روز شنبه در اعتراض به سیاست های ریاضتی، خصوص سازی و بهداشتی دولت محافظه کار ‘ترزا می’  که منجر به بروز بحران مالی و مشکلات جدی در سیستم خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس) شده است، در لندن راهپیمایی کردند.

 
تظاهرکنندگان در جریان این حرکت اعتراضی که از روبروی ساختمان وزارت بهداشت انگلیس شروع و تا میدان پارلمان در قلب لندن ادامه داشت، علیه سیاست‌های ریاضتی و خصوصی‌سازی دولت محافظه‌کار ‘ترزا می’ در حوزه بهداشت و درمان این کشور، شعار دادند.

 
تظاهرکنندگان در شعارهای خود کاهش بودجه سیستم بهداشت عمومی، بسته شدن شماری از مراکز درمانی و بیمارستان‌های عمومی در انگلیس به دلیل مشکلات مالی را محکوم کردند.

 
‘جرمی هانت شرمت باد، ترزا می شرمت باد’، ‘ان اچ اس’ مال مردم است’، ‘ان اچ اس را نجات دهید’ و ‘نه به ‘ترزا می’ نه به سیاست های ریاضتی’، از دیگر شعارهای تظاهرکنندگان بود.

 
افراد تظاهرکننده همچنین پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی برخی از آنها، ‘ان چ اس’ را نجات دهید’، ‘از هزینه های نظامی بکاهید نه از هزینه های مراقبتی و رفاهی’ و ‘ نه به کاهش بودجه ان اچ اس’ و ‘ از مهاجران استقبال می کنیم’، نوشته شده بود.

 
‘ماتیو’ یکی از تظاهرکنندگان در گفت وگو با ایرنا گفت: ‘سازمان خدمات درمانی ما در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد. این سازمان بر پایه مالیاتی که مردم می‌پردازند و نیروی کار مهاجران بنا شده است. اما محافظه‌کاران می‌خواهند آن را از طریق خصوصی‌سازی تضعیف و از آن پول به دست بیاورند.’

 
این تظاهر کننده افزود: ‘ما اعلام می‌کنیم که ‘ان اچ اس’ برای پول درآوردن نیست، بلکه خدماتی برای همگان است و بایستی رایگان باشد.

 
وی همچنین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر پایه مخالفت با سیاست‌های مهاجرتی را مورد انتقاد قرارداد و تصریح کرد که مردم انگلیس از ورود مهاجران به کشورشان استقبال می‌کنند.

 
‘جیمز’ یکی دیگر از تظاهرکنندگان به ایرنا گفت:’ترزا می’ ‌می‌خواهد به بهانه کسری بودجه، میلیاردها پوند از اعتبارات خدمات بهداشت ملی ( ان اچ اس) کشور را کم کند. و ما امروز جمع شده‌ایم تا به او اعلام کنیم که از سیاست‌های ریاضتی خسته شده‌ایم. دیگر بس است. ‘

 
وی افزود: ‘ما مخالف اقدامات دولت ‘ترزا می’ در زمینه کاهش هزینه‌های عمومی، خصوصی‌سازی ‘ان اچ اس’ و نیز برگزیت هستیم.

 
این تظاهرکننده در پاسخ به سئوالی در رابطه با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: ‘این سیاست اشتباهی است که کشور را به تباهی می کشاند. نمی‌دانم تا کی بایستی تن به اشتباهات دولت بدهیم. ‘

 
در این تظاهرات که از سوی گروه مدنی ‘اجتماع مردم’ برنامه ریزی و از سوی تشکلات مدنی از جمله اتحادیه های بزرگ کارگری مورد حمایت قرار گرفته بود، جزواتی میان مردم پخش ‌شد که در آنها بر اهمیت حمایت حداکثری مردم علیه سیاست‌های ریاضتی ‘ترزا می’‌ تاکید شده بود.

 
صلیب سرخ بریتانیا اخیرا به دنبال مرگ اخیر تعدادی بیمار در این کشور به دلیل عدم رسیدگی به آنها در بیمارستان‌ها و یا به دلیل تاخیر زیاد در اعزام نیروهای اورژانس، هشدار داد که خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) با ‘بحران انسانی’ مواجه شده است.

 
صلیب سرخ بریتانیا گفته است که این بحران انسانی به دلیل کمبود نیروی انسانی پزشکی و کمبود تخت‌های بیمارستانی همزمان با افزایش شمار بیماران در این کشور خصوصاً در فصل زمستان، ایجاد شده است.

 
براساس گزارش‌های منتشر شده، در اولین هفته سال ۲۰۱۷ میلادی، از هر ۱۰ بیمارستان انگلیس؛ ۴ بیمارستان به دلیل افزایش شمار بیماران و کمبود امکانات برای رسیدگی به آنها، اعلام هشدار داده بودند.

 
خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس ) برای اولین بار در سال ۱۹۴۸ و پس از پایان جنگ جهانی دوم به منظور ارائه خدمت درمانی به آسیب دیدگان و مجروحین جنگی راه اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک میلیون و ۶۰۰ هزار کارمند، به صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می کند.

 
این نهاد بهداشتی هم اکنون، ۶۴ میلیون و یک صد هزار نفر در کل بریتانیا ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش قرار داده است که ۵۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفرشان در انگلیس هستند.

 
به گفته منابع انگلیسی، از هر سه نفر شاغل در ‘ان اچ اس ‘، یک نفرشان در طی پنج سال آینده درصدد بازنشستگی است.

 
بدین ترتیب این نهاد بهداشتی علاوه بر مشکلات مالی با بحران کمبود نیروی انسانی نیز مواجه هست که این مساله در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و محدود شدن به کارگیری نیروهای پزشکی از خارج انگلیس خصوصا از اروپا تشدید خواهد شد.

 
براساس گزارش های منتشر شده، در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار تن از پرستارانی که در مراکز درمانی عمومی انگلیس مشغول فعالیت هستند، در خارج از این کشور آموزش دیده اند.

 
کمبود شدید نیروی انسانی سبب شده است که بیماران برای درمان بیماری شان بایستی در انتظار نوبتی طولانی بمانند که این مساله به نارضایی شدید در انگلیس دامن زده است.
ایرنا

پارلمان اروپا لغو روادید اتباع آمریکایی را رد کرد!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان اروپا قانون لغو روادید برای اتباع آمریکایی را رد کرد. براساس اعلام مرکز خبری در پارلمان اروپا بزودی شهروندان آمریکایی برای بازدید از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز به صدور روادید خواهند داشت.   گفتنی است اتباع آمریکایی برای مدت طولانی نزدیک به ۹۰ سال نیازی به دریافت ویزا برای ... پارلمان اروپا لغو روادید اتباع آمریکایی را رد کرد!

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, خبر

رئیس کمیسیون اروپا: اتحادیه اروپا باید در مقابل آمریکا بایستاد

به گزارش رویترز، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد درخواست آمریکا پیرامون افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) غیرقابل قبول است.   وی همچنین افزود کمک‌های انسان دوستانه نیز در زمره اقدام‌های امنیتی قرار می‌گیرد و نباید فقط بر افزایش بودجه نظامی تاکید داشت.   رئیس کمیسیون اروپا، که ... رئیس کمیسیون اروپا: اتحادیه اروپا باید در مقابل آمریکا بایستاد

ادامه

جهان, خبر

موگرینی از آمریکا خواست در سیاست‌های اروپا دخالت نکند

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا ضمن هشدار به رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص مداخله در سیاست‌های اروپا تاکید کرد، روابط این بلوک با واشنگتن معاملاتی و واقع بینانه خواهد بود.   به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا این اظهارات را در روز دوم سفر دو روزه‌اش به واشنگتن مطرح کرد.   وی گفت: ... موگرینی از آمریکا خواست در سیاست‌های اروپا دخالت نکند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, غرب اروپا

اساتید آلمانی موضع اصلی رسانه‌های غربی در باره جنگ سوریه را فاش می‌کنند. قسمت دوم

گروه استادان آلمانی طی اعلامیه مشترک علیه جریان اصلی رسانه ای غربی در مورد نقش روسیه و ایران در درگیری سوریه قد علم کرده و منابع اختلافی را یادآوری کرده که چندمین سال است ادامه دارد     مولفین پیامی با عنوان «اعلامیه ها در مورد جنگ در سوریه» که اعضای شورای علمی سازمان «آتاک ... اساتید آلمانی موضع اصلی رسانه‌های غربی در باره جنگ سوریه را فاش می‌کنند. قسمت دوم

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, روسیه, شمال غرب آسیا, غرب اروپا