تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

رائول کاسترو: آمریکا حلقه محاصره علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه را تنگ کرده است

رائول کاسترو، رئیس جمهور سابق کوبا و رهبر حزب کمونیست این کشور گفت: کوبایی‌ها تا ابد از انقلاب سوسیالیستی دفاع خواهند کرد و در دفاع از هم پیمانان‌شان ونزوئلا و نیکاراگوئه نیز اتحاد دارند.

 

به گزارش تله سور، رئیس جمهور سابق کوبا آمریکا را متهم کرد به اینکه در حال تنگ‌تر کردن حلقه محاصره علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه بوده و از همه اشخاص متعهد خواست آماده پاسخ به هر چالشی باشند.

 

او تصریح کرد: هم برای ما و هم ونزوئلا و نیکاراگوئه واضح است که حلقه محاصره تنگ‌تر می‌شود و مردم ما باید هوشیار بوده و آماده پاسخ به هر چالشی با حفظ وحدت، استحکام، خوش بینی و ایمان تزلزل ناپذیر به پیروزی باشند.

 

رائول کاسترو گفت: بازگشت دولت‌های راست گرا به قدرت در آمریکای لاتین و همینطور سیاست خصمانه واشنگتن در قبال چپ گرایان منطقه سبب شده که یک سناریوی معکوس علیه ما شکل گرفته و خوشحالی در میان دشمنان ما دوباره بازگشته تا دوباره به سراغ رویایشان برای از بین بردن الگویی که توسط کوبا ایجاد شد برودند.

 

او گفت: از اوت ۲۰۱۲ روابط دو جانبه کوبا و آمریکا به دلیل بهانه‌هایی که آمریکا بر سر به اصطلاح «جنگ صوتی» علیه دیپلمات‌هایش در هاوانا تراشیده رو به افول نهاده است. با این حال او تاکید کرد که هیچ کس هنوز نتوانسته وقوع چنین حملاتی را ثابت کند.

 

او همچنین گفت: محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا نیز به ویژه با ایجاد اختلال برای تراکنش‌های مالی ما تشدید شده است و اعلامیه‌های رسمی واشنگتن در قبال کوبا دارای مشخصه بی‌احترامی، تجاوزگری، مداخله و دستکاری فاحش در حقایق تاریخی هستند.

 

هاوانا، آمریکا را به داستان‌پردازی درباره حملات ناشناخته در کوبا متهم کرد

 

دولت کوبا آمریکا را به تلاش برای «دستکاری سیاسی» در مسئله به اصطلاح حملات صوتی به دیپلمات‌هایش در هاوانا متهم کرد.

 

تلویزیون کوبا گزارش داد: مشخص است دولت آمریکا به طور خاص وزارت خارجه آمریکا بدون شفافیت عمل کرده‌اند و به نظر می‌رسد چیزی را پنهان می‌کنند و در پاسخ به برخی بخش‌ها در آمریکا تلاش می‌کنند یک حادثه بر پایه دستکاری سیاسی بسازند.

 

این در حالیست که سه مقام آمریکایی بعد از گزارش دو مورد جدید حملات صوتی علیه دیپلمات‌های آمریکایی در شهر هاوانا به کوبا سفر کردند. روز سه شنبه این مسئله در هاوانا میان کارلس فرناندز دکوسیو مدیرکل بخش آمریکا در وزارت خارج کوبا و سه مقام آمریکایی شامل فرانسیسکو پالمیری، معاون موقت امور نیمکره غربی وزارت خارجه آمریکا، ویلیام تاد یک معاون ارشد دولت آمریکا و همینطور مایکل ایوانف، معاون امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا مطرح شد.

 

فرناندز دکوسی گفت: در جریان این نشست کوبا استفاده از واژه حمله در ارتباط با این رخداد توسط هیات آمریکایی را رد کرد زیرا از نظر کوبا این دارای بار معنایی افترازنی، عدم شفافیت و همینطور دستکاری سیاسی در این موضوع است.

 

او خاطرنشان کرد: دولت آمریکا به خوبی می‌داند که کوبا هیچ گونه حمله‌ای را صورت نداده است و اجازه وقوع هیچ گونه حمله‌ای علیه دیپلمات‌های آمریکایی در اراضی ملی خود را نیز نداده است.

 

او افزود: واشنگتن تاکنون مدرکی در این باره نداشته و ارائه نکرده است و نتوانسته به یک فرضیه قطعی درباره این حملات برسد که به گفته آمریکا بر ۲۴ دیپلماتش در فاصله ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ اثر گذاشته است.
ایسنا

احتمال اخراج «جولیان آسانژ» از سفارت اکوادور در لندن

به گزارش اسپوتنیک، «خوزه والنسیا» وزیر امور خارجه اکوادور امروز پنجشنبه، درباره احتمال اخراج «جولیان آسانژ» بنیان گذار سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» از سفارت این کشور هشدار داد.

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, ویکی‌لیکس

تایید تغییرات قانون اساسی کوبا در پارلمان

رئیس جمهوری کوبا پس از مناظره قانونگذاران بر روی پیش‌نویس قانون اساسی جدید و تصویب آن، به آنها گفت که وضعیت اقتصادی در کشور در چند ماهه گذشته ضعیف بوده است.   به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، قانون اساسی جدید کوبا به دنبال حفظ سیستم تک حزبی سوسیالیستی است و در عین حال ... تایید تغییرات قانون اساسی کوبا در پارلمان

ادامه

اقتصادی, امریکای لاتین, جهان, خبر, سیاسی, کوبا

آمریکا در خاک آرژانتین دست‌کم سه پایگاه‌های نظامی احداث می‌کند

به نقل از السومریه‌نیوز، روزنامه مکزیکی «آریستگو نوتیسیاس» به نقل از منابع آگاه نوشت، «مائوریسیو مکری» رئیس‌‌جمهوری آرژانتین موافقت کرده است که ایالات متحده دست‌کم سه پایگاه نظامی در این کشور احداث کند.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, میلیتاریسم

وزیر معدن ونزوئلا: به‌دلیل تحریم‌ها طلاهای خود را به ترکیه می‌فرستیم

بانک مرکزی ونزوئلا در سال‌های اخیر اقدام به خرید طلا از صاحبان معدن جنوب این کشور کرده و آن‌ها را در راستای تقویت ذخیره طلای بین‌المللی خود استفاده می‌کند و این اقدام در شرایطی انجام می‌گیرد که حاکمیت سوسیالیستی در ونزوئلا باعث کوچک شدن اقتصاد این کشور شده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, ترکیه, جهان, خبر, ونزوئلا