هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

رئیس پارلمان اسرائیل: به‌دلیل عدم حمایت امریکا، طرح الحاق فعلا تعلیق شده

رئیس پارلمان اسرائیل با بیان اینکه آمریکا فعلا درباره اجرای طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری با تل‌آویو مذاکره نمی‌کند، گفت نخست‌وزیر این رژیم نیز بدون حمایت آمریکا آن را اجرا نمی‌کند.

 

به گزارش فارس، بعد از اظهارات یک وزیر اسرائیلی مبنی بر خارج شدن طرح اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری از دستور کار کابینه تل‌آویو، اکنون «یاریو لِوین» رئیس پارلمان اسرائیل (کنست) نیز از تعلیق گفت‌وگوها با آمریکا درباره این طرح خبر داد.

 

شبکه رادیویی «گالاتز» موسوم به رادیو ارتش اسرائیل امروز (سه‌شنبه) به نقل از منبع مطلع گزارش داد که لِوین در جلسات محرمانه گفته که مذاکرات با طرف آمریکایی برای اجرای طرح اشغال فعلا پیش نمی‌رود زیرا آنها تمایلی به مذاکره در این باره در برهه فعلی ندارند.

 

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع» به نقل از این گزارش، وی که ریاست تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی را نیز برعهده دارد، در این گفت‌وگوهای خصوصی تایید کرده که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بدون حمایت آمریکایی‌ها طرح اشغال را اجرا نمی‌کند.

 

بر این اساس، منابع نزدیک به رئیس کنست در واکنش به این گزارش اعلام کردند تل‌آویو هرگز به دنبال اجرای طرح اشغال بدون حمایت آمریکا نبوده و هم‌اکنون نیز منتظر واشنگتن است تا بر سر آن تصمیم‌گیری کند.

 

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل طراحی شده بود.

 

روز گذشته «پنینا تامانو-شاتا» وزیر مهاجرت اسرائیل با بیان اینکه طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری از دستور کار کابینه تل‌آویو خارج شده، گفت این طرح بدون برداشتن گام‌های دیپلماتیک قابل اجرا نیست.

 

شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» نیز شامگاه یکشنبه گزارش داد کاخ سفید به تل‌آویو فشار می‌آورد تا اجرای طرح اشغال را متوقف کند تا زمانی که نتانیاهو بتواند حمایت حزب آبی‌وسفید و گانتز را به دست بیاورد.

نامه ۱۱ کشور اروپایی به اتحادیه اروپا: برای پاسخ به الحاق کرانه باختری آماده باشید

۱۱ تن از وزیران خارجه کشورهای اروپایی در نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند تا گزینه‌های احتمالی برای پاسخ به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری توسط اسرائیل آماده شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, ایتالیا, ایرلند, بلژیک, پرتغال, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, دانمارک, سوئد, فرانسه, فلسطین, فنلاند, لوکزامبورک, هلند

هزاران نفر در بیت‌المقدس اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند + ویدیو

هزاران نفر از ساکنان بیت‌المقدس اشغالی سه‌شنبه شب(به وقت محلی) با تجمع مقابل ساختمان محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواستار استعفای او شدند.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, ویدیو