بیانیه صدها نویسنده برای آزادی “نویسندگان و فعالان فرهنگی در بند”

صدها نویسنده ایرانی در بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمام نویسندگان و فعالان فرهنگی زندانی شدند. در این بیانیه به طور مشخص از چند عضو زندانی کانون نویسندگان نام برده شده که یکی از آنها به کرونا مبتلا است.

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, فرهنگ, نویسندگان

دیوان لاهه اعتراض آمریکا در پرونده شکایت ایران را رد کرد

دیوان بین‌المللی دادگستری روز چهارشنبه با صدور حکمی تاریخی، اعتراض مقدماتی آمریکا را رد و صلاحیت خود را برای رسیدگی به پرونده شکایت جمهوری اسلامی ایران از ایالات متحده به دلیل نقض پیمان مودت ایران و آمریکا تأیید کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, قضایی, هلند

دادگاه استیناف: به‌رغم ادعای آژانس امنیت ملی، ضبط تماس‌ تلفنی شهروندان آمریکایی حتی مانع از یک حمله تروریستی نیز نشده است

یک دادگاه استیناف فدرال در حکمی اعلام کرد، برنامه جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا از تماس‌های تلفنی آمریکایی‌ها “غیرقانونی و احتمالا مغایر با قانون اساسی” است و هیچ مدرکی که نشان دهد این برنامه منجر به بازداشت تروریست مظنونی شده، وجود ندارد.

ادامه

اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, قضایی

رئیس سازمان خصوصی سازی بازداشت شد

پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی کشور با دستور قضایی بازداشت شد.

 

اعتمادآنلاین| پیش از این در تاریخ ۱۱ دی ماه سال گذشته عباس جعفری دولت آبادی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که برخی مواردی که درباره تخلفات در حوزه خصوصی سازی مطرح شده است گفت: من در مورد سازمان خصوصی سازی این را بگویم که به زودی به این حوزه ورود می‌کنیم و بررسی‌های خودمان را آغاز می‌کنیم.

 

همین گفتار از دادستان سابق تهران حکایت از آن داشت که برخی تخلفات و فساد در دوره مدیریت پوری حسینی در سازمان خصوصی سازی رخ داده است.

 

پس از دادستان سابق تهران قاضی سراج دومین فردی بود که درخصوص سازمان خصوصی سازی و برخی واگذاری‌ها گلایه کرد.

 

سراج در تاریخ ۲۵ بهمن سال گذشته در اراک با اشاره به تخلفات انجام شده در واگذار‌های انجام شده به بخش خصوصی اظهار داشت: اداره کل ویژه سازمان بازرسی در زمینه خصوصی‌سازی ورود پیدا کرده و پرونده‌های سنگینی هم تشکیل داده‌ایم.

 

وی گفته بود برای مثال در رابطه با دشت مغان هم پرونده‌ای تشکیل شد، دشت مغان ۲۷ هزار هکتار است، قانون مشخص کرده باید واگذاری به افراد دارای اهلیت و سابقه فعالیت درزمینه مرتبط و دارای مناعت مالی در آن زمینه باشند، فردی که این دشت به آن واگذار شد در زمان واگذاری یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار بود.

 

این در حالی است که صبح امروز فرهاد دژ‌پسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی، داوود خانی را به عنوان سرپرست سازمان خصوصی سازی منصوب کرد و به این ترتیب پوری حسینی از ریاست سازمان خصوصی سازی کنار گذاشته شد.

اعلام جرم علیه عیسی کلانتری، قربانعلی محمدپور، فرشید سهیلی و عبدالرضا کرباسی

در پی اعلام جرم دادستانی بندرانزلی استان گیلان علیه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل اجرای طرح بایوجیمی در تالاب انزلی، این مقام مسئول در سازمان محیط زیست گفت: احضاریه‌ای ابلاغ نشده و پرونده این موضوع به تهران ارجاع شده است.   اخیرا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرانزلی اعلام کرد که علیه عیسی ... اعلام جرم علیه عیسی کلانتری، قربانعلی محمدپور، فرشید سهیلی و عبدالرضا کرباسی

ادامه

ایران, خبر, قضایی, محیط زیست

کویت اعضای شبکه وابسته به اخوان المسلمین مصر را بازداشت کرد

دستگاه امنیتی کویت اعلام کرد که اعضای یک شبکه تروریستی وابسته به اخوان المسلمین مصر را بازداشت کرده است.   به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، دادگستری مصر پیشتر، این افراد را محاکمه و برایشان احکام قضایی صادر و برخی از آنها را به ۱۵ سال زندان محکوم کرده است.   وزارت کشور کویت در بیانیه ... کویت اعضای شبکه وابسته به اخوان المسلمین مصر را بازداشت کرد

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, قضایی, کویت, مصر