نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در برابر خیانت‌هایی که به منابع ملی شده، پاسخگو باشد

نماینده سابق مجلس گفت: پوری حسینی صلاحیتی برای ماندن در سمت ریاست سازمان خصوصی‌سازی ندارد و باید در برابر خیانت‌هایی که به منابع ملی شده، پاسخگو باشد.

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گفت: از زمان نخستین خصوصی سازی و پیش از اجرای برنامه سوم توسعه، عدم شفافیت‌ها در خصوصی سازی پدیدار شد.

 

توکلی به خانه ملت گفت: در زمان دولت آقای احمدی نژاد ۱۱۹ هزار میلیارد تومان بنگاه فروخته و این مبلغ را به بودجه تبدیل کردند، همچنین در زمان دولت روحانی نیز از طریق فروش بنگاه‌ها به دنبال کسب منبع جدیدی بودند تا کسری بودجه را جبران کنند، لذا هر دو وظیفه ایجاد کارایی و عدالت روی زمین مانده که این خطایی بزرگ بوده و نتیجه این می‌شود که بنگاه‌های زیادی فروخته و با واریز به خزانه تبدیل به بودجه شده است.

 

رییس سازمان دیده‌بان و شفافیت با اشاره به اعتراض‌ها نسبت به نحوه قیمت‌گذاری و انعقاد قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال، اظهار داشت: از زمان واگذاری آلومینیوم المهدی به سازمان خصوصی‌سازی شکایت شد، اما پس گرفتن آن به نتیجه نرسیده و نتیجه این شد که مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال به دست فردی نااهل افتاد.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت خریدار آلومینیوم المهدی و هرمزال این بوده کارخانه های دولتی را به ثمن بخس خریداری کرده، سپس زمین و محصول را به فروش رسانده و از طریق این منابع پشت سرهم بنگاه ها را یکی پس از دیگری می‌خرید، ادامه داد: با توجه به وجود فساد در خصوصی سازی نه تنها عدالت و کارایی محقق نشده، بلکه منابع ملی اتلاف و بیت المال به هدر رفته است.

 

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، با تاکید بر اینکه هپکو اراک، دشت مغان و سایر خصوصی‌سازی‌ها نیز وضعیت مشابهی با آلومینیوم المهدی دارند، افزود: متاسفانه برای فروش بنگاه‌ها ابتدا بنگاه‌ها را زیان ده کرده و سپس عنوان می‌کنند که اگر این بنگاه رایگان ارائه شود ضرر آن از نگهداری‌اش کمتر است و این نگاه غیرعاقلانه و خیانتکارانه بوده و سبب شده بنگاه‌ها به ثمن بخس به فروش برسد.

 

وی با بیان اینکه نتوانستیم مانع واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال شویم، ادامه داد: خریدار آلومینیوم المهدی، شمش‌ها و اموال کارخانه را فروخته است، لذا براین اساس علیه رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام جرم شد، چراکه برخلاف مصالح سازمانی و به نفع متصرفان عمل کرده که در این اعلام جرم مشخص شد، قرارداد اجرا نشده و باید آلومینیوم المهدی را از خریدار پس گرفته و قرارداد را فسخ کنند.

 

توکلی با تاکید بر اینکه به شکل مشکوک و تعجب‌آوری آلومینیوم المهدی را در بازه زمانی بسیار کوتاهی واگذار کردند، ادامه داد: ماشین‌سازی تبریز و هپکو نیز وضعیت مشابهی دارند، چراکه ماشین‌سازی تبریز در مدت کوتاهی به حراج گذاشته شده و ۷۰۰ میلیارد تومان قیمتگذاری شد، در حالی که تنها زمین‌های این کارخانه حداقل ۱۸۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و ماشین‌آلات برند ماشین‌سازی و زمین هر کدام باید جداگانه قیمتگذاری می‌شد.

 

رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت، با بیان اینکه از وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست شده که در حال حاضر خصوصی‌سازی‌ها را متوقف کند، تصریح کرد: باید به اعتراض‌ها رسیدگی و تکلیف پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی مشخص شود، چراکه وی صلاحیتی برای ماندن در سمت ریاست سازمان خصوصی‌سازی را ندارد و باید در برابر خیانت‌هایی که به منابع ملی شده، پاسخگو باشد.

ایلنا

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو درتل‌آویو ؛ «نتانیاهو … تو مایه شرم اسرائیل هستی»

به گزارش روسیا الیوم، به دنبال اعلام دادستان کل اسرائیل مبنی بر قصد وی برای اعلام اتهام فساد علیه «بنیامین نتانیاهو»‌ نخست‌وزیر اسرائیل تظاهرات گسترده­‌ای در تل‌آویو علیه وی برگزار شد.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فساد

درحالی که تنها با پرداخت ۱۰ میلیون تومان حصه نقدی واگذاری انجام شده ولی خریدار هپکو می‌تواند حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کند

اسناد منتشر شده در سایت منتسب به سازمان بورس و قیمت‌گذاری هیئت کارشناسان دادگستری نشان می‌دهد که هپکو خیلی پایین‌تر از ارزش واقعی فروخته شده و حالا خریدار جدید براساس قیمت‌گذاری واقعی می‌تواند تسهیلات بگیرد.

ادامه

ایران, خبر, فساد

دادستانی کل اسرائیل رسما نتانیاهو را به فساد متهم کرد

درحالی که تنها چند هفته تا انتخابات پارلمانی اسرائیل مانده است، دادستانی کل اسرائیل رسما نخست‌وزیر این رژیم را به فساد و گرفتن رشوه و خیانت در امانت متهم کرد.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فساد, فلسطین, قضایی

ابرهای سیاه خصوصی‌سازی برفراز کشت و صنعت کارون / کارگران؛ نمی‌خوهیم خصوصی شویم

کارگران این مجتمع عریض و طویل کشت و صنعت می‌گویند: نمی‌دانیم چرا مسئولان قصد دارند این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کنند؛ آنهم درحالیکه تولید در این شرکت رونق دارد و هیچ مشکل خاصی نداریم.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, کارگری