پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

رئیس دومای روسیه: کرونا ویروس از یک آزمایشگاه آمریکایی به بیرون درز کرده است

رئیس مجلس دومای دولتی پارلمان روسیه گفت که به اعتقاد وی کروناویروس جدید از یک لابراتوار آمریکایی به بیرون درز کرده و دولت مسکو باید موضوع مسئولیت پذیری از بابت شیوع کووید ۱۹ را پیگیری کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه مجلس دومای دولتی پارلمان روسیه، ویاچسلاو وولودین، رئیس این مجلس در اظهاراتی در نشست شورای قانونگذاران این مجلس گفت: از یکی لابراتوارهایی که آنها در اطراف دنیا باز کردند چیزی به بیرون درز کرده است.

 

وی ادامه داد: این ویروس در ووهان یافت شد اما لابراتوار موجود در ووهان به آمریکا تعلق دارد و مقام‌های آمریکایی تامین کننده مالی آن هستند. هم اکنون لابراتوارهای آمریکایی محل مطالعه، تحقیق و حتی ایجاد تسلیحات بیولوژیکی جدید از سوی دانشمندان در گرجستان، در برخی کشورهای حوزه شرق اروپا واقع هستند. آنها باید تحت کنترل گرفته شوند.

 

او در ادامه این اظهاراتش تاکید کرد، مطمئن است که دانشمندان روس، که توانستند واکسن‌های موثر تولید کنند، خواهند توانست منشا ویروس را تعیین کرده و مشخص کننده که آیا دارای منشا طبیعی بوده و یا تولید شده است.

 

رئیس مجلس دومای دولتی روسیه گفت، کمیته حفاظت سلامت این مجلس باید بحث‌هایی را با سازمان بهداشت جهانی داشته باشد. او تصریح کرد: نمایندگان سازمان بهداشت جهانی باید درباره منشا های ویروس تحقیق کنند. و نکته دوم این است که آنها باید دلایل تبعیض در قبال واکسنهای روسیه را توضیح دهند.

 

ویاچسلاو وولودین درعین حال متذکر شد که بیماری نه از سمت چین بلکه از سمت کشورهای اروپایی به روسیه آمده است. او گفت که اعتقاد دارد مقامهای آن کشورها باید مساله غرامت دادن به روسیه به خاطر همه هزینه های مرتبط با مبارزه علیه همه گیری را در نظر بگیرند.

 

وولودین اضافه کرد: آیا بیماری از سمت چین آمد؟ آیا چینی های زیادی در مسکو بودند؟ بنابراین از کجا آمد؟ از اروپا، ایتالیا، آلمان، فرانسه. آنها همواره حاضر به انتقاد از روسیه هستند اما وقتی نوبت به غرامت از بابت همه هزینه های مرتبط با نتایج کارهای آنها و اتفاقاتی که رقم زدند رسید سکوت اختیار کردند و حالا یک شیوع ویروسی وجود دارد که زندگی مردم را از بین می‌برد.

 

وولودین در عین حال تاکید کرد، کشورهای دیگر باید از فدراسیون روسیه یاد بگیرند و از نمایندگان خارجی برای شرکت در نشست بعدی شورای قانونگذاران این کشور دعوت به عمل آورند.

 

او بیان کرد: روسیه باز ترین دموکراسی است و ما رویه های شفاف و انتخابات مستقیم داریم. کشورهای جهان دارند اصول دموکراسی های مستقیم را رها کرده و دست از برگزاری انتخابات مستقیم بر میدارند.

 

او اضافه کرد، همه تصمیم های اتخاذ شده در آنجا کمکی به تضمین اصول دموکراتیک و رویه های انتخابات مستقیم نکردند و در حقیقت به عکس آن عمل کردند.

 

او گفت: دموکراسی ما دارای تاریخچه چند قرن بوده و هنگامی که آنها بخواهند به ما درس بدهند، باید به یاد داشته باشند که ما از قبل زمانی که کشورهای آنها پایه گذاری شدند نهادهای دموکراتیک داشته ایم. آنها باید از کشور ما درس یاد بگیرند همانطور که ما در یک کشور چند ملیتی زندگی می‌کنیم که در آن سنتها، مذاهب، و فرهن‌گهای متفاوت مورد احترام هستند.

 

او گفت که معتقد است آمریکا باید اولین کشوری باشد که از تجربه روسیه درس بگیرد چرا که مقام‌های آمریکایی استانداردهایی را بر کشورهای دیگر اعمال می کنند که خودشان به آن استانداردها پایبند نیستند.

پوتین: واکنش روسیه به اقدامات تحریک‌آمیز سریع و کوبنده خواهد بود

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود به کشورهای غربی هشدار داد واکنش این کشور در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز سریع و کوبنده خواهد بود و ابراز امیدواری کرد هیچ کشوری از خطوط قرمز روسیه عبور نکند.

ادامه

امریکا, اوکراین, بلاروس, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, سخنرانی, سوریه, شرق اروپا, لیبی

افزایش بی‌سابقه حضور نظامی غربی‌ها در نزدیکی مرز بلاروس

شورای امنیت بلاروس درباره افزایش بی‌سابقه حضور نظامی کشورهای غربی در نزدیکی مرزهای این کشور هشدار داده و گفت: تنها در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۰ مانور نظامی در خاک لهستان، لیتوانی و لتونی برگزار شده است.

ادامه

اروپای شمالی, امریکا, بلاروس, تشنج‌ زایی, تهدید صلح جهانی, جهان, خبر, روسیه, لهستان, لیتوانی, ناتو