عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

رئیس جمهور کوبا گفت: «قرار نیست حق حاکمیت یا استقلال مردم خود را تسلیم کنیم»

وزیر خارجه کوبا با بیان اینکه دولت آمریکا برای براندازی دولت این کشور بودجه اختصاص داده گفت ایالات متحده عامل اصلی کمبودهای اقتصادی در این کشور آمریکای لاتین به شمار می‌رود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از رویکرد مداخله جویانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

 

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در توییتی در این زمینه نوشت: «مشاور امنیت ملی کاخ سفید (جیک سولیوان) از منظر سیاسی یا اخلاقی حق صحبت کردن علیه کوبا را ندارد. دولت وی، صدها میلیون‌ دلار برای براندازی در کشور ما اختصاص داده و محاصره اقتصادی برای نسل‌کشی که عامل اصلی کمبودهای اقتصادی در کوباست را به اجرا می‌گذارد.»

 

روز یکشنبه اعتراض‌های گسترده‌ای در هشت شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشورعلیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. در مقابل حامیان دولت نیز در پنج شهر کوبا تجمع کردند.

 

مسکو: مداخله خارجی در امور کوبا، «غیرقابل قبول» است

 

در پی مداخله آشکار واشنگتن در خصوص تحولات اخیر کوبا، وزارت خارجه روسیه خواستار توقف هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور آمریکای لاتین شد.

 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) خواستار توقف هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی کوبا شد.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، زاخارووا در بیانیه‌ای که بر روی وب‌سایت وزارت خارجه روسیه قرار داده بود، با غیرقابل قبول خواندن هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی کوبا گفت: «ما مداخله خارجی در امور داخلی یک کشور مستقل و هرگونه اقدام مخرب دیگری را که موجب بی‌ثباتی اوضاع در این جزیره (کوبا) شود، غیرقابل قبول می‌دانیم».

 

بیانیه وزارت خارجه روسیه درباره لزوم توقف هرگونه مداخله خارجی در کوبا در حالی مطرح شده است که مقام‌های کوبا تأکید کردند که ایالات متحده، اعتراضات اخیر در این کشور را سازماندهی کرده‌اند.

 

«میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا امروز (دوشنبه) در یک سخنرانی گفت برخی از کسانی که در اعتراضات این کشور شرکت می‌کنند از سوی آمریکا برای ایجاد اغتشاشات پول دریافت می‌کنند.

 

رئیس جمهور کوبا گفت: «قرار نیست حق حاکمیت یا استقلال مردم خود را تسلیم کنیم. انقلابیون زیادی در این کشور هستند که حاضرند جان خود را فدا کرده و هر کاری انجام دهند».

 

طبق گزارش ریانووستی، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به این اعتراضات در اقدامی مداخله‌جویانه اعلام کرد که ایالات متحده از حق معترضان برای برگزاری تظاهرات حمایت می‌کنند.

 

ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده است.

 

توافق دو کشور در دوره باراک اوباما برای عادی سازی روابط هم به رغم کاستن از شدت خصومت واشنگتن با هاوانا، سبب لغو محاصره کوبا نشد. با روی کار آمدن دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷، او به توافق دولت اوباما با کوبا پشت کرد و دشمنی‌های آمریکا علیه کوبا را شدت بخشید.

 

وزارت خارجه روسیه اخیراً تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را به عنوان نمونه‌ای بارز از نقض حقوق بشر توسط واشنگتن، محکوم و اعلام کرد که دولت آمریکا با معیارهای دوگانه خود در تلاش است تا در سطح جهانی حامی آزادی‌های اساسی شناخته شود.

 

دستگاه دیپلماسی کوبا نیز چندی قبل اعلام کرد که ایالات متحده توافقنامه‌های مهاجرتی دوجانبه را نادیده می‌گیرد و مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان را ترویج می‌کند.

 

چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

 

صدها کوبایی پیشتر در شهر هاوانا پایتخت این کشور با برپایی اعتراضی خواستار پایان تحریم‌های آمریکا علیه مردم این کشور شدند.

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

ابراز نگرانی روسیه درباره دست داشتن آمریکا در ترور رئیس‌جمهور هائیتی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به گزارش‌ها در خصوص بازداشت دو آمریکایی در ارتباط با قتل رئیس‌جمهور هائیتی، اعلام کرد مسکو به طور جدی نگران گزارش‌ها در این ارتباط است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, هائیتی

سفر هیات اتحادیه اروپا به ونزوئلا درباره انتخابات نوامبر

بر اساس گزارش‌ها یک هیات از اتحادیه اروپا با هدف ارزیابی وجود شرایط در ونزوئلا به منظور استقرار یک هیات نظارت انتخاباتی برای انتخابات ۲۱ نوامبر فرمانداری‌ها و شهرداری ها، وارد این کشور شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا

رئیس جمهور کوبا: تجارب چین در ساخت سوسیالیسم ارزشمند است

میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا و دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست این کشور از جامعه بین‌المللی خواست تلاش‌هایش را برای دفاع از صلح جهانی و حمایت از رفاه انسانی متحد سازد.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, دیدگاه, سوسیالیسم, کوبا