بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

رئیس جمهور آفریقای جنوبی: از آرمان مردم فلسطین حمایت می‌کنیم

رئیس جمهور آفریقای جنوبی، تصاویر ویرانی و کشتار در نوار غزه را یادآور آپارتاید در این کشور عنوان و حمایت از فلسطین و آرمان آنان را اعلام کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، «سریل رامافوزا»، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی که برای شرکت در نشست سران آفریقا – فرانسه به پاریس سفر کرده است، درباره تحولات نوار غزه اعلام کرد اوضاع در این منطقه خیلی نگران کننده است.

 

او افزود: ما آفریقایی جنوبی‌ها بسیار از ادامه این وضع نگران هستیم. در واقع تصاویری که از شبکه‌های تلویزیونی منتشر می‌شود که در آن افراد امکان جابجایی چندانی ندارند، خانه‌هایشان ویران شده است، افرادی که از خانه‌هایشان بیرون رانده شده‌اند، تصاویر بدرفتاری نظامیان اسرائیلی با غیر نظامیان همگی یادآور خاطرات تلخ تاریخ خودمان است.

 

در آپارتایدی که در آفریقای جنوبی وجود داشت سیاهپوستان به زور از خانه‌های خود بیرون رانده می‌شدند و یا از منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کردند اخراج می‌شدند و خانه هایشان ویران می‌شد.

 

سریل رامافوزا افزود: حمایت ما از مردم فلسطین یک مسئله اصولی است. اصولی از این نظر که مردم فلسطین حق دارند خواستار تعیین سرنوشت خودشان شوند. فلسطینی‌ها دوست دارند که کشور مختص به خود داشته باشند. آن‌ها دوست دارند کشور مستقل خاص خود را اداره کنند. آن‌ها می‌خواهند آزاد باشند و نه اینکه رفت و آمد در یک منطقه محدود باشد.

 

او در پاسخ به این سئوال که آیا به نظر شما اسرائیل، رژیمی است که آپارتاید در مناطق فلسطینی انجام می‌دهد، گفت: شیو‌هایی که اسرائیلی‌ها در برخورد با فلسطینی‌ها به کار می‌گیرند. شیوه‌های که اسرائیلی‌ها در زیر پا گذاشتن حقوق فلسطینی‌ها به کار می‌گیرند، شیوه بمباران مناطق فلسطینی از سوی اسرائیل، شیوه وحشت افکنی اسرائیلی‌ها، مصداق بارز آپارتاید هستند. من شخصا هیچ ویژگی یا اسم دیگری به جز آپارتاید برای توصیف اقدامات اسرائیلی‌ها سراغ ندارم.

 

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی درباره پاسخ حماس و جهاد اسلامی گفت: کسانی که تحت فشار زندگی می‌کنند و حقوق آن‌ها از سوی اسرائیل پایمال می‌شود، حق دارند از خود دفاع کنند. دفاع از خود به معنای حمله کردن نیز است

.

علی‌رغم اعتراضات و مخالفت‌های بین‌المللی، حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه همچنان ادامه دارد.

تجمع اعتراض آمیز هزاران نیویورکی‌ در در مقابل کنسولگری اسرائیل

در پی فراخوان در شبکه‌های مجازی برای برگزاری تجمع در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که این روزها بار دیگر تحت شدیدترین جنایات اسرائیل قرار گرفته‌اند، هزاران نفر از جای جای نیویورک خود را به مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر فلسطین در خیابان ۲ و ۴۲ منهتن رساندند.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

ویتنام حملات اسرائیل به غزه را محکوم کرد

نماینده دائم ویتنام در سازمان ملل متحد ضمن ابراز همدردی با مردم فلسطین، حملات اخیر اسرائیل علیه غیر نظامیان و مردم بی دفاع غزه را به شدت محکوم  کرد.

ادامه

اسراییل, جنوب شرق آسیا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, ویتنام

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری در محکوم کردن ادامهٔ خون‌ریزی و اشغال توسط اسرائیل

ما حزب‌های کمونیست و کارگری امضاکنندهٔ این بیانیه، تجاوز اسرائیل علیه فلسطینیان در اورشلیم، و نیز ادامهٔ بمباران نظامی غزه را که به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی فلسطینی و مجروح شدن و نقص عضو صدها نفر دیگر، از جمله کودکان، منجر شده است، به‌شدّت و قاطعانه محکوم می‌کنیم.

ادامه

اسراییل, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, کارگری, کمونیسم, همبستگی