بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

رئیس جمهور سابق بولیوی تاکید کرده است که ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتینک، رئیس جمهور سابق بولیوی در سخنانی تاکید کرد که ناتو در اوکراین شکست می‌خورد. «اوو مورالس»، رئیس جمهور سابق بولیوی به اسپوتنیک گفت، ناتو در اوکراین در حال شکست خوردن است. مورالس ... رئیس جمهور سابق بولیوی: ناتو در اوکراین شکست سختی خواهد خورد

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اوکراین, بولیوی, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, ناتو

رئیس‌جمهوری مکزیک دیگر برنامه امنیتی آمریکا را نمی‌خواهد

رئیس جمهوری مکزیک اعلام کرد، می‌خواهد آمریکا به برنامه کمک امنیتی خود تحت عنوان ابتکار عمل “مریدا” پایان دهد و در عوض در توسعه اقتصادی در مکزیک و آمریکای مرکزی سرمایه‌ گذاری کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه ابتکار عمل مریدا که در سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شده قصد دارد با حمایت فنی، نظامی و تجهیزاتی آمریکا و آموزش نیروهای امنیتی در مکزیک و آمریکای مرکزی به مبارزه با قاچاق مواد مخدر کمک کند؛ نیروهایی که تحت این برنامه بیش از سه میلیارد دلار کمک مالی دریافت کرده‌اند.

 

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری چپ‌گرا و ضد تشکیلات مکزیک که سال گذشته زمام عموم کشور را به دست گرفت، گفت: من در عوض از آمریکا می‌خواهم تا در پروژه‌های توسعه‌ای این منطقه سرمایه گذاری کند؛ پروژه‌هایی که به عقیده لوپز اوبرادور نه تنها به مبارزه با قاچاق مواد مخدر بلکه به جلوگیری از سیل مهاجران به آمریکا نیز کمک خواهد کرد.

 

وی در کنفرانس خبری گفت: ما می‌خواهیم ابتکار عمل “مریدا” به طور کامل تغییر کند، چرا که این برنامه موثر و سازنده نبوده است. ما خواستار همکاری در بخش استفاده از نیرو و زور نیستیم بلکه ما خواستار همکاری در بخش توسعه اقتصادی هستیم. ما این ابتکار عمل معروف به مریدا را نمی‌خواهیم.

 

رئیس جمهوری مکزیک در ادامه تصریح کرد: پیشنهادی که ما مطرح می‌کنیم یک برنامه توسعه‌ای برای جنوب شرق مکزیک و آمریکای مرکزی است. ما می‌خواهیم سرمایه‌ها به فعالیت‌های سازنده و ایجاد شغل اختصاص داشته باشند. ما هلی‌کوپترهای جنگی نمی‌خواهیم.

 

لوپز اوبرادور در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد مقامات آمریکایی پیشنهاد وی را بپذیرند یا خیر، گفت: ما در حال پیش‌ بردن این پیشنهاد هستیم.

 

این اظهارات لوپز اوبرادور پس از آن مطرح شد که آلفونزو دورازو، وزیر امنیت عمومی مکزیک پیشنهاد داد که بودجه‌های ابتکار عمل مریدا می‌تواند به کمک مالی به گارد ملی جدید مکزیک اختصاص یابند؛ نیروی نظامی مدنی که پاسخ لوپز اوبرادور به مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم خشونت‌آمیزی است که کشور مکزیک را گرفتار کرده است.

 

رئیس جمهوری مکزیک تاکید کرد: من کمک آمریکا را برای ایجاد این نیروی جدید نمی‌خواهم؛ نیرویی که انتظار می‌رود تا پایان دوره ریاست جمهوری اوبرادور در سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۵۰ هزار عضو داشته باشد.

 

وی گفت: ارتش مکزیک توانمند و مجرب است و آکادمی‌های آموزشی دارد.

ایسنا

مخبر سابق سازمان ملل: ممکن است آمریکا گوایدو را برای توجیه حمله به ونزوئلا ترور کند

مخبر سابق سازمان ملل معتقد است ناکامی واشنگتن برای به قدرت رساندن رهبر اپوزیسیون در ونزوئلا ممکن است آمریکا را به ترور رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین و یا حتی رهبر اپوزیسیون و جور کردن بهانه‌ای برای مداخله در ونزوئلا بکشاند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا

ونزوئلا؛ کارشناسان نظامی روسی بیشتری احتمالاً وارد کشور می‌شوند

وزیر خارجه ونزوئلا امروز دوشنبه، گفته است، رئیس جمهوری این کشور احتمالا برای شرکت در نشست قریب‌الوقوع اقتصاد بین‌المللی سن پترزبورگ به روسیه برود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا

لاوروف: آمریکا حق سرنگونی دولت ونزوئلا را ندارد

وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای ونزوئلایی خود در مسکو ضمن اعلام همبستگی با دولت، رئیس‌جمهور و ملت ونزوئلا تأکید کرد: تلاش برای سرنگونی قدرت حاکمه قانونی در کاراکاس عواقب بسیار سنگینی برای کل منطقه آمریکای لاتین خواهد داشت.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ونزوئلا