چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

کارشناس مسائل آفریقا با اشاره به تصمیم دولت نظامی نیجر برای لغو توافق نظامی با آمریکا و عزم این کشور آفریقایی برای اخراج نظامیان آمریکایی گفت آن‌ها در صورتی که مجبور شوند نیجر را ترک کنند «فقط یک کشور آفریقایی را از دست نمی‌دهند بلکه مرکز تسلط خود بر غرب آفریقا و شمال این قاره ... چرا آمریکا نگران از دست دادن نیجر است؟

ادامه

آپارتایت, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, استقلال, الجزایر, ایران, جهان, روسیه, غرب, غرب آفریقا, لیبی, مقاله, نیجر

درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

آفریقای جنوبی در ادامه تلاش‌هایش برای حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ در غزه، خواستار شهادت کشورهای مختلف جهان علیه اسرائیل در دادگاه لاهه شد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، «وسیموزی مادونسلا» سفیر آفریقای جنوبی در هلند، از همه کشورها خواست در پرونده‌ای که کشورش در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده ... درخواست آفریقای جنوبی از کشورهای جهان برای شهادت علیه اسرائیل در لاهه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, قضایی, نسل کشی, هلند

درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اعضای جنبش عدم تعهد خواست تا اسرائیل را برای اجرای آتش‌بس فوری در غزه تحت فشار قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواسته است تا این رژیم را برای اجرای آتش‌بس در غزه تحت فشار قرار ... درخواست کمک سفیر فلسطین از جنبش عدم متعهد

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, استعمار, جنبش غیر متعهدها, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, صهیونیسم, نسل کشی

حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روسیه از شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی به دلیل نسل کشی در غزه حمایت کرد. «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با شبکه رادیویی ال بی سی گفت ... حمایت روسیه از شکایت آفریقای جنوبی علیه تل آویو

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسراییل, تاریخ, جهان, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, نسل کشی, هلند

آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

جلسه رسیدگی به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه که توسط آفریقای جنوبی تنظیم شده، در دیوان بین‌المللی دادگستری آغاز شد. به گزارش ایسنا، در متن شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل خواسته شده فوراً عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند. براساس گزارش‌ها اولین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه احتمالا ۳ ساعت به ... آغاز جلسه دادگاه لاهه برای پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه

ادامه

آپارتایت, آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جنوب آفریقا, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, نسل کشی, هلند

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی خواستار پایان نژادپرستی شد

رییس جمهوری آفریقای جنوبی به نمایندگی از اتحادیه آفریقا از سازمان ملل متحد خواست برای پایان دادن به نژادپرستی خصوصی و دولتی در هرشکل و هر جایی، تلاش کند.

 

به گزارش ایرنا، سیریل راماپوسا روز سه‌شنبه در هفتاد و پنجمین نشست سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد که به صورت ویدئویی در سالن مجمع عمومی این سازمان پخش شد، افزود: ما اکنون با بحران دیگری به نام همه‌گیری کرونا روبه رو هستیم. کرونا جان میلیون‌ها نفر را گرفت، عمیق‌ترین رنج انسانی را ایجاد کرد و جوامع را از بین برد.

 

وی ادامه داد: همانگونه که سازمان ملل متحد برای آن پایه گذاری شد، تنها ایستادگی یکپارچه در مقابله با این تهدید عمیق، کارساز است. در این بحران، مردم سراسر جهان دستان همبستگی خود را به سوی ملت دیگر دراز و یک شراکت بین‌المللی را ایجاد کردند تا اطمینان یابند که دسترسی به لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی به طور برابر وجود دارد.

 

راماپوسا، تداوم این همبستگی برای ساختن آینده پس از کووید-۱۹ را ضروری دانست و گفت: به گفته نلسون ماندلا “همبستگی انسانی این است که نگرانی برای دیگران باید در مرکز ارزش‌هایی باشد که برای آن زندگی می‌کنیم.”

 

رییس جمهوری آفریقای جنوبی افزود: توافق جدید جهانی باید فرصت برابر برای همه ایجاد کند و ما باید پیشرفت کنیم که شامل سیستم تجاری متوازن و چندجانبه می‌شود.

 

راماپوسا با تاکید بر اینکه کشورهای توسعه یافته باید به کشورهای در حال توسعه آفریقایی کمک کنند تا اطمینان یابیم هیچ کشوری عقب نمانده است، اظهار کرد: ما موضع خود را به عنوان اتحادیه آفریقا تکرار می‌کنیم که تحریم‌های اقتصادی زیمبابوه و سودان باید برداشته شود تا به دولت‌های آنها اجازه دهد که به کرونا پاسخ دهند.

 

وی به ضرورت تمهیل وام‌های کشورهای آفریقایی هم اشاره کرد و گفت: ما همکاری گروه ۲۰، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و سازمان ملل را تشویق می‌کنیم تا راه حلی برای تمهیل وام‌های کشورهای در حال توسعه بیابند.

 

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی بر دستیابی به اهداف سند توسعه پایدار تاکید کرد و افزود: در گام نخست باید هرگونه فقر در هرجایی برطرف شود. ما باید فرصت‌های اقتصادی را برای همه مردم سراسر جهان به ویژه جوانان، زنان و اقشار آسیب‌پذیر گسترش دهیم.

 

راماپوسا ادامه داد: ما باید با فساد مبارزه کنیم و با همدیگر آرزوی مشترک خود را برای آینده‌ای بهتر برای همه برآورده سازیم. سال ۲۰۲۰ باید یادآوری شود که موج خروشان مقابله با مرزبندی نژادی تحت چتر هشتگ جنبش «جان سیاهان مهم است» به راه افتاد.

 

وی ادامه داد: آفریقای جنوبی خواستار پایان دادن فوری به نژادپرستی از ناحیه مقامات شرکت‌های خصوصی یا دولتی است. من از سازمان ملل متحد می‌خواهم برای پایان دادن به تعصب و نابردباری به هر شکلی و در هرجایی که باشد، تلاش کند.

 

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی با اشاره به مساله اشغالگری اسرائیل گفت: همانگونه که ما پایه‌گذاری یک سازمانی را که نمایانگر آزادی و برابر است را جشن می‌گیریم، مردم فلسطین و صحرای غربی به زندگی تحت اشغالگری ادامه می‌دهند.

 

راماپوسا تاکید کرد: ما بار دیگر درخواست خود را برای پایان اشغالگری غیرقانونی صحرای غربی و حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود تکرار می‌کنیم.

 

وی همچنین خواستار برداشته شدن تحریم و محاصره کوبا شد و بر توجه به بحران تغییرات اقلیمی و همکاری برای مقابله با آن تاکید کرد.

درخواست چین از کشورها برای اولویت‌دادن به جان و سلامتی مردم

در روزهای دوشنبه و سه شنبه، ۱۴ و ۱۵ سپتامبر، گفت و گو و تبادل نظر درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر حقوق بشر در حاشیه چهل و پنجمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد برگزار شد.

ادامه

اپارتایت, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل

واشنگتن پست؛ «مایک پمپئو، بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکاست»

«مایک پمپئو، بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکاست»، واشنگتن پست با تحلیل عملکرد دیپلماتیک پمپئو از زمان عهده دار شدن وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده است.

ادامه

اپارتایت, امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی

پکن خطاب به واشنگتن؛ مردم آمریکا لایق زندگی بهتری هستند

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستی و کشته شدن یکی از معترضان در آمریکا اظهار کرد مردم این کشور مستحق برابری و زندگی بهتری هستند واشنگتن بهتر است به اعتراضات مردم گوش دهد و زمان بیشتری را برای بهبود زندگی آنها صرف کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر