ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

رئیس جدید کمیسیون اروپا: اروپا باید زبان قدرت را یاد بگیرد

رئیس منتخب جدید کمیسیون اروپا گفت، اتحادیه اروپا دیگر نمی‌تواند برای دفاع از ارزش‌هایش در جهان به “قدرت نرم” متکی باشد و لازم است که “زبان قدرت” را یاد بگیرد.

 

اورسولا فون درلاین، رئیس منتخب جدید کمیسیون اروپا در سخنرانی خود با موضوع “وضعیت اروپا” در برلین، پایتخت کشورش خطاب به مخاطبانش یادآور شد مساله “قدرت نرم” شامل شیوه گسترش نفوذ یک کشور از طریق ابزارهایی همچون فرهنگ است که به گفته وی یک پروژه “پرهزینه” است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فون درلاین که تا پیش از انتصاب به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا، وزیر دفاع کشورش بود، تصریح کرد: امروز قدرت نرم دیگر کافی نیست. اگر ما اروپایی‌ها می‌خواهیم در جهان جسارت داشته باشیم باید همچنین زبان قدرت را یاد بگیریم.

 

فون درلاین در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: ما در اروپا باید قدرت فیزیکی خود را که تا مدت‌ها برای آن متکی به دیگران بوده‌ایم از جمله به عنوان مثال در حوزه سیاست‌گذاری امنیتی رشد دهیم.

 

او همچنین گفت، در درجه دوم اروپا باید از نیروی در اختیارش برای “تعامل هدفمند” به نحوی که بیشترین نفع را برای آن داشته باشد استفاده کند. او چین را یکی از کشورهایی دانست که اتحادیه اروپا با استفاده از جایگاهش می‌تواند در تجارت دوجانبه با آن اعمال نفوذ کند.

 

این وزیر دفاع سابق آلمان در ادامه بر قدرت‌های اروپا به عنوان یک سنگر دموکراسی و آزادی در جهانی ناآرام تاکید کرده و در عین حال بریگزیت را عامل ایجاد یک گروه فشرده تر در میان اعضای باقی‌مانده اتحادیه اروپا دانست.

 

وی افزود: ما باید با اطمینان به مسیر اروپایی حرکت‌مان ادامه دهیم.

 

او اضافه کرد: باید در دیدگاهمان درباره منافع خارجی اروپا راهبردی‌تر برخورد کنیم و این منافع شامل سیاست گسترده‌سازی اتحادیه اروپا هم می‌شود.

 

فون‌ درلاین تاکید کرد، این به نفع اتحادیه اروپا خواهد بود که کشورهای حوزه غرب بالکان در مسیر پیوستن به این بلوک قرار بگیرند.

 

اخیراً امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست اخیر سران اتحادیه اروپا در بروکسل مساله گسترش بیشتر اتحادیه اروپا را وتو کرده و گفت، باید فرآیند پیوستن اعضای جدید به این اتحادیه اصلاح شود.

 

با این حال فون درلاین خاطر نشان کرد: ما از آلبانی و مقدونیه شمالی درخواست‌های بسیاری را داشتیم و آنها کاملاً تبعیت کردند. حالا این ما هستیم که باید به قولمان پایبند باشیم و روند مذاکرات مربوط به پیوستن آنها به اتحادیه اروپا را تسهیل کنیم.

 

فون درلاین، سیاستمدار آلمانی به دنیا آمده در شهر بروکسل و مادر هفت فرزند، قرار بود بعد از انتخاب شدن به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا در تاریخ اول نوامبر کارش را در این سمت شروع کند اما تاریخ آغاز به کار او بعد از آنکه پارلمان اروپا چند تن از نامزدهای معرفی شده توسط او برای انتصاب در سمت‌های مختلف را رد کرد، تا یک ماه به تعویق افتاد.

ایسنا