بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

رئیس انجمن نفرولوژی ایران نسبت به بازی خطرناک با جان بیماران دیالیزی هشدار داد!

رئیس انجمن نفرولوژی ایران، از روند واگذاری بخش های دیالیز دولتی در کشور به شرکت های خصوصی انتقاد کرد و گفت: این موضوع قطعا بازی خطرناکی با جان بیماران است.

 
دکتر محمدرضا گنجی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه طرح «واگذاری بخش­ های دیالیز دولتی کشور به شرکت ­های خصوصی» از سال ۹۳ مطرح شده است، افزود: بر اساس این طرح، کشور به ۱۰ منطقه و هر منطقه با ۵۰۰ تخت تقسیم شده است.

 

وی توضیح داد: بر اساسا این طرح، به هر شرکت خصوصی از مجموع ۵ شرکت حاضر در فراخوان مشارکت اقتصادی وزارت بهداشت، یک تا سه منطقه واگذار خواهد شد.

 

گنجی با تاکید بر این موضوع که نفس کار واگذاری خدمات دیالیز به بخش خصوصی بنا به سیاست کاهش تصدی ­گری دولت درست است، در عین حال تصریح کرد: بر خلاف ادعای وزارت بهداشت مبنی بر «کاهش هزینه­ ها و افزایش کیفیت» در این طرح، ما معتقدیم با این شیوه حتی اگر هزینه­ ها کاهش یابد، بهای آن را بیماران با کاهش کیفیت خواهند پرداخت.

 

رئیس انجمن نفرولوژی ایران، نسبت به عواقب اجرای عجولانه این طرح هشدار داد و گفت: بهتر است در روند اجرای این طرح بازنگری شود.

 

گنجی با طرح این مطلب که مبادا جان ۲۸ هزار بیمار نیازمند دیالیز در کشور با اجرای این طرح تهدید شود، افزود: به اعتقاد ما طرح واگذاری بخش ­های دیالیز کشور به شرکت­ های خصوصی، با اشکالات زیادی همراه است.

 

وی در ادامه به تشریح این اشکالات پرداخت و گفت: واگذاری چند استان تنها به یک شرکت، باعث ایجاد انحصار در مدیریت بخش ­های دیالیز و از بین رفتن رقابت در ارائه خدمات در کشور می­ شود و در صورت درمان نامناسب بیماران دیالیزی توسط شرکت مورد نظر، روسای دانشگاه و مسئولان بخش­ های دیالیز عملا قادر به لغو قرارداد نخواهند بود. در حالی­ که باید دست دانشگاه­ ها در انتخاب گزینه های مطلوب باز باشد.

 

به گفته گنجی، منطقه­ ای کردن درمان دیالیز در کشور در هیچ کجای جهان سابقه ندارد و نتیجه چنین الگوی نسنجیده ­ای، بروز فاجعه­ ای در حوزه درمان خواهد بود.

 

وی ادامه داد: واگذاری ۱۰۰۰ تخت دیالیز به هر یک از شرکت­ های پذیرفته شده در این طرح که یا اصولا سابقه ­ای در بخش دیالیز ندارند یا در مواردی به زحمت یک بخش دیالیز با ۲۰ تخت راه ­اندازی کرده ­اند، ­ تنها باعث ایجاد مشکلات جدی ناشی از بی ­تجربگی در مدیریت بخش ­های دیالیز و افزایش آمار مرگ و میر بیماران دیالیزی خواهد شد.

 

رئیس انجمن نفرولوژی ایران با بیان این مطلب که شرکت­ های انتخاب شده در این طرح توسط کارشناسان اصلی دیالیز کشور یعنی «متخصصان نفرولوژی» که همیشه بازوی اصلی درمان بیماران بوده ­اند و همچنین «شورای دیالیز وزارت بهداشت» تایید نشده­ اند، افزود: وزارت بهداشت در این زمینه با وجود آمادگی کامل انجمن نفرولوژی ایران در ارائه پیشنهادهای مؤثر، علمی و مبتنی بر تجربه روز دنیا، از بکارگیری نظرات پزشکان نفرولوژیست خودداری کرده است.

 

گنجی تاکید کرد: دیالیز با تعرفه­ های جاری و پرداخت­ های نامناسب بیمه­ ها که بعضا تا یک سال عقب می افتد، عمدتا درآمدزا نبوده و اجرای این طرح می­ تواند باعث شود شرکت ­ها برای درآمدزایی از کیفیت درمان بکاهند تا سودشان تامین شود. و از آنجا که هیچ­گونه نظارت موثری در ارزیابی کیفیت درمان ارائه شده به بیماران صورت نمی­ گیرد، ­ این موضوع قطعا بازی خطرناکی با جان بیماران است.

پولی‌سازی آموزش ضمن خدمت

با روی کار آمدن دولت راست‌گرای یازدهم، سیاست‌های انقباضی و ریاضتی با قالبی جدید و تحت روتوش اعتدال در ادامه منطقی سیاست‌های محمود احمدی‌نژاد در عرصه‌های مختلف بروز و ظهور یافت. این بار حامیان سرمایه روی عرصه آموزش بیشتر تمرکز نمودند. عرصه‌ای که پیش‌ازاین در دوره محمود احمدی‌نژاد مورد هجمه اساسی قرارگرفته بود اما دولت ... پولی‌سازی آموزش ضمن خدمت

ادامه

اقتصادی, ایران, فرهنگ, مقاله

رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی

تازه ترین بررسی های آماری یک مرکز اقتصادی معتبر در چین نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود شش و نیم درصد خواهد بود. بررسی های یاد شده توسط آکادمی علوم اجتماعی چین صورت گرفته و این مرکز در پژوهش های خود نتیجه گرفته است که شاخص تورم در ... رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی چین در سال ۲۰۱۷ میلادی

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

«ارزان‌سازیِ نیروی کار» و «آزادسازیِ دستمزدها» برای کارفرمایان!

حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم رژیمِ ولایت‌فقیه، در ماه‌های نخستِ زمامداری‌اش و در دیدار با “کریستین لاگارد”، رئیس صندوق بین‌المللی پول، بر “افزایشِ روابط با صندوق بین‌المللی پول” و “گسترشِ روابط با اقتصاد جهانی” تأکید کرد [الجزیره نت، ۷ مهرماه ۱۳۹۲] و حدود یک ماه پس از آن، “تمرکزِ اصلی جلسات” در دیدار هیئت اعزامی ... «ارزان‌سازیِ نیروی کار» و «آزادسازیِ دستمزدها» برای کارفرمایان!

ادامه

اقتصادی, ایران, کارگری, مقاله

فسخ قرارداد “بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران”

سازمان خصوصی‌سازی ایران قراردادی را پس از ۷ سال فسخ کرد که رکورد معاملات و واگذاری شرکت‌ها در ایران را شکسته و به یکی از جنجالی‌ترین آنها تبدیل شده بود. طرف قرارداد شرکتی وابسته به سپاه بود.     علی‌اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی ایران، روز سه‌شنبه (۲۳ آذر/ ۱۳ دسامبر) اعلام کرد ... فسخ قرارداد “بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران”

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد