الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

رئیس‌جمهور اوکراین:پرونده سقوط هواپیما را به دادگاه بین‌المللی می‌بریم

:دیروز برنامه تلویزیونی تی‌اس‌ان تیژدن در اوکراین، صدای مکالمات برج مراقبت فرودگاه مهرآباد با پرواز شماره ۳۷۶۸ هواپیمایی آسمان را منتشر کرد که درباره مشاهده موشکی در حال حرکت در آسمان و سپس انفجار یک هواپیما صحبت می‌شود.

 

به گزارش خبرآنلاین؛ این برنامه و محتوای آن، با ترجمه و شرح خبرگزاری اوکراینی انگلیسی‌زبان یونیان در رسانه‌ها منتشر شده ‌است. رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به انتشار این مکالمه که به گفته او توسط نهادهای امنیتی اوکراینی کشف شده، گفت از ابتدای وقوع این حادثه حرف‌های مقامات ایران در این زمینه را باور نکرده ‌بوده ‌است.

 

ولودیمیر زلنسکی همچنین اعلام کرد که دولتش پرونده این حادثه را به دادگاه بین‌المللی خواهد برد. مقامات ایران اما گفته‌اند این فایل به عنوان بخشی از داده‌های مربوط به بررسی این حادثه در اختیار طرف اوکراینی قرار گرفته ‌است و انتشار آن روی تصمیم ایران درباره ادامه همکاری با اوکراین در این زمینه، اثر می‌گذارد.

 

در این مکالمه که گفته می‌شود طبق قوانین هواپیمایی به عنوان مکالمه‌ای محرمانه انجام می‌شده، خلبان هواپیما با برج مراقبت تماس می‌گیرد تا درباره نور و سپس انفجاری که در آسمان می‌بیند، با برج صحبت و اطمینان حاصل کند که شرایط برای فرودش مهیاست. محتوای مکالمه حاکی از این است که خلبان هواپیمایی آسمان، حرکت موشک در آسمان و سپس برخوردش به هواپیما و انفجار هواپیما را مشاهده کرده و با برج مراقبت فرودگاه آن را در میان می‌گذارد. از صحبت‌های مأمور برج مراقبت اما چنین برمی‌آید که برج، در جریان ماجرای شلیک پدافند یا حمله موشکی یا اتفاق دیگری نبوده ‌است و در پاسخ به خلبان می‌گوید چیزی به برج گزارش نشده‌ است. با توجه به فضای سه روز بین حادثه و اعلام دلیل آن و روندی که طی شد، مشخص نیست محتوای این مکالمات در اختیار کدام نهادها قرار گرفته و به چه کسانی درباره آن اطلاع‌رسانی شده است.

 

‌ زلنسکی: کارشناسان ما روز اول به هیچ چیز دسترسی نداشتند

 

رئیس‌جمهور اوکراین از اولین کسانی بود که به انتشار این فایل و متن گفت‌وگوها واکنش نشان داد و البته در این واکنش تأکید کرد نهادهای امنیتی اوکراین به این اطلاعات دست یافته‌اند. ولودیمیر زلنسکی گفت این فایل نشان می‌دهد طرف ایرانی از ابتدا از فرایند ساقط‌شدن هواپیمای اوکراینی در آسمان تهران باخبر بوده ‌است. او در گفت‌وگو با همان شبکه تلویزیونی اضافه کرد اوکراین از ابتدا نسخه ایران از ماجرا را که می‌گفت حادثه نتیجه خطایی فنی بوده، رد کرده‌ بود: «می‌دانستیم نمی‌توانسته چنین باشد… می‌دانستیم این هواپیمایی جدید است و با گروهی از بهترین خدمه ما. نمی‌دانستیم دقیقا چه کسی اما فهمیدیم ایرانی‌ها، تلاش کرده‌اند از راهی غیرقانونی و به این شکل از خود دفاع کنند و این اطلاعات را در فضای رسانه‌ای پیش ببرند که این خطایی فنی بوده‌ است. اما همان موقع شواهدی داشتیم که نشان می‌داد نمی‌توانسته این‌طور باشد».

 

زلنسکی همچنین توضیح داد که شب بعد از حادثه، گروهی متشکل از ۴۵ کارشناس اوکراینی به ایران فرستاده شدند اما«در روز اول به هیچ چیز دسترسی نداشتند». او همچنین تأکید کرد که کارشناسان اوکراینی به اتاق کنترل ترافیک هوایی یا هیچ کدام از اسناد دسترسی نداشته‌اند.

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، همچنین اعلام کرد که پیشنهاد ایران برای پرداخت غرامتی ۸۰ هزاردلاری به خانواده قربانیان پرواز ۷۵۲ این کشور را رد کرده است. او گفت: «آنها بلافاصله پیشنهاد پرداخت ۸۰ هزار دلار به هر یک از خانواده‌های قربانیان را دادند، اما ما با این پیشنهاد موافقت نکردیم. به نظر من این غرامت کافی نیست. وقتی بیوه یکی از کشته‌شدگان می‌گوید که همسرش نان‌آور خانواده بوده و اکنون با وجود اینکه شغلی ندارد، باید فرزندش را به دانشگاه بفرستد، ۸۰ هزار دلار برای او کافی نیست. اگرچه زندگی انسان با هیچ رقم پولی قابل مقایسه نیست، اما ما به دنبال پرداخت هزینه‌های بیشتری [از سوی ایران] خواهیم بود».

 

رئیس‌جمهور اوکراین تأکید کرد که جبران خسارت این حادثه به شکل‌های گوناگون انجام خواهد شد. او با اشاره به اینکه دولت اوکراین نیز آماده است تا به خانواده هرکدام از قربانیان مبلغ هشت هزار دلار پرداخت کند، گفت: «بخش دیگری از غرامت نیز از سوی شرکت بیمه هواپیمایی بین‌المللی اوکراین پرداخت می‌شود. بااین‌حال وضعیت پیچیده است و برای شرکت‌های بیمه، کار با طرف ایرانی به دلیل تحریم‌های این کشور آسان نیست».

 

‌ رضایی‌فر: دیگر به اوکراینی‌ها سندی نمی‌دهیم

 

حسن رضایی‌فر، مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، در واکنش به این گزارش، اقدام طرف اوکراینی در انتشار این مکالمه را عجیب خواند و گفت: «این فایل از مجموعه اسنادی بوده که در تیم مشترک بررسی سانحه هوایی در اختیار گروه کارشناسان اوکراینی قرار گرفته است. این اقدام اوکراینی‌ها سبب شد دیگر هیچ سندی به آنها ارائه ندهیم». رضایی‌فر اضافه کرد: «در حال حاضر تیم اوکراینی کشور را ترک کرده و فعلا هیچ گروه کارشناسی از کشورهای ذی‌نفع در این پرونده که بر اساس انکس ۱۳ ایکائو [سازمان جهانی هوانوردی] می‌توانند هم‌زمان حین بررسی‌های کارشناسی کشور محل وقوع سانحه حضور داشته باشند، در ایران حاضر نیستند».

آیا ترکیه و روسیه توافقنامه سوچی را پاره کردند؟

درگیری‌های سوریه و ترکیه در ادلب که به کشته شدن شش سرباز ترکیه و زخمی شدن ۹ تن دیگر منجر شد نشان دهنده لبریز شدن صبر روسیه در برابر تعلل اردوغان در اجرای تعهداتش درخصوص اخراج گروه‌های تروریستی است.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

ارتش سوریه دیده‌بانی نیروهای ترکیه را محاصره کرد/ قطع‌شدن خطوط امدادی تروریست‌ها

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌ها در محور سراقب در حومه جنوبی ادلب، سه روستای دیگر را آزاد و خطوط امدادرسانی گروه‌های تروریستی میان شهرهای سراقب و «اریحا» را قطع کرد.

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

اعتراف تروریست‌های النصره به حمایت مالی و لجستیکی ترکیه و عربستان

اعترافات تروریست‌های مسلحی که به دست ارتش سوریه اسیر شده‌اند نشان می‌دهد که ترکیه و عربستان از جبهه النصره در ادلب و حلب حمایت مالی و لجستیکی می‌کنند.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عربستان سعودی

تصرف منطقه‌ای در حسکه توسط آمریکا برای ساخت پایگاه/ امتناع ترکیه از گشت زنی مشترک با روسیه

ارتش ترکیه و مزدوران تروریست آن با ادامه نقض یادداشت تفاهم سوچی، به تعدادی روستا و پایگاه ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حومه شهرک تل تمر و منطقه عین عیسی یورش بردند، از آن سو، نیروهای ارتش آمریکا منطقه جدیدی در حومه حسکه را با هدف ساخت یک پایگاه نظامی جدید به ... تصرف منطقه‌ای در حسکه توسط آمریکا برای ساخت پایگاه/ امتناع ترکیه از گشت زنی مشترک با روسیه

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه