استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا: هاوانا در برابر تحریم‌های آمریکا تسلیم نمی‌شود

«میگل دیاز کانِل» رئیس‌جمهوری کوبا، اصرار واشنگتن برای حفظ نام کشورش در فهرست کشورهای حامی تروریسم را «بدبینی» واشنگتن ارزیابی و تاکید کرد که هاوانا در برابر تحریم های ظالمان آمریکا تسلیم نمی‌شود.

 

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، رئیس دولت کوبا در واکنش به ادعای وزارت خارجه آمریکا مبنی بر عدم همکاری این کشور با تلاش‌های ضد تروریسم با انتشار پیامی در صفحه توییترش نوشت: این امپراطوری (آمریکا) مصمم است تا ملت کوبا را با ۲۴۳ تحریم اعمال شده توسط دونالد ترامپ خفه کند.

 

وی با تاکید بر مقاومت کوبا در برابر تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا نوشت: هیچکس اینجا تسلیم نمی‌شود.

 

برونو رودریگس وزیر خارجه کوبا نیز به تازگی در واکنش به مواضع دولت بایدن در توئیتی نوشت: این اتهامات عجیب و عصبانی کننده است چرا که دولت بایدن نیز از همان سیاست ها و رویکردهای دولت ترامپ پیروی می کند.

 

تنها ۱۰ روز پیش از پایان دوره زمامداری دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، کاخ سفید بار دیگر کوبا را به فهرست کشورهای حامی تروریسم افزود.

 

دولت باراک اوباما در سال ۲۰۱۵ اقدام به خروج کوبا از لیست کشورهای حامی تروریسم کرده بود اما مناسبات دو کشور آمریکا و کوبا در دوره زمامداری دونالد ترامپ آشکارا به وخامت گرایید.

 

تصمیم تازه دولت جو بایدن در حفظ کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریست در حالی با نارضایتی شدید مقام‌های کوبایی مواجه شده است که جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، پیشتر (در ماه مارس) اعلام کرد، نزدیکی روابط با کوبا مشابه دوران ریاست اوباما از اولویت برنامه‌های جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیست اما اطمینان داد که تصمیمات گرفته شده توسط ترامپ بررسی خواهد شد.

 

در سال ۲۰۰۸ زمانی که برادر فیدل کاسترو (رهبر انقلابی کوبا و اسطوره مبارزه با امپریالیسم آمریکا) «رائول کاسترو» بر سر کار آمد، در مقابل هم باراک اوباما تصمیم گرفت تا برخی محدودیت‌ها برای کوبایی‌ها را لغو کند، از سال ۲۰۱۴ زمزمه‌های روابط دو کشور آغاز شد. در نتیجه در همان سال در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما و با ایجاد تغییرات در سیاست خارجی آمریکا، پس از نیم قرن تحریم و محاصره کامل اقتصادی کوبا، روابط دو کشور از سر گرفته شد.

 

اما این توافق دوامی نداشت و با روی کار آمدن دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به صورت یکجانبه لغو شد و فشارها علیه این کشور ضد امپریالیست آمریکای لاتین افزایش یافت.

کرملین: نشست سران می‌تواند روابط روسیه و آمریکا را از وضعیت اسفناک کنونی خارج کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت، دیدار احتمالی پوتین و بایدن در حال بررسی است و سخنگوی کرملین نیز معتقد است: مکان این نشست مهم نیست، بلکه خود برگزاری آن اهمیت دارد و پوتین شخصاً در این باره تصمیم خواهد گرفت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا