تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

رئیس‌جمهوری مکزیک خواستار ایجاد شبکه‌های اجتماعی جایگزین شد

رئیس جمهوری مکزیک در اعتراض به سانسور و برخورد دوگانه برخی شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک در حذف مطالب و مسدود کردن برخی کاربری‌ها و تجاوز به حریم خصوصی افراد، خواستار ایجاد شبکه اجتماعی جایگزین شد.

 

به گزارش پنج شنبه ایرنا از اروپاپرس اسپانیا، «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: در برابر سانسور و کنترل برخی شبکه‌های اینترنتی مانند فیسبوک و توئیتر، برنامه ایجاد شبکه جایگزین در مکزیک را رد نکرده و خواهان اجرای آن است.

 

لوپز اوبرادور با بیان اینکه «هدف ما تضمین آزادی است و نه سانسور» توضیح داد: ما نمی‌خواهیم از انتشار و بازتاب تحلیل‌ها و داده‌های جهانی این شبکه‌ها جلوگیری کنیم، بلکه آنچه برای ما خیلی مهم است آزادی و برخورد یکسان در انعکاس نظرات همگان است.

 

در حالی که طبق تجربه های تاریخی چندساله ثابت شده است شبکه هایی مانند فیسبوک و توئیتر در برخوردی دوگانه هرآنچه که منافع آنها اقتضا می‌کند منتشر می‌کنند اما به منظور هدایت افکار عمومی درجهت منافع خود بارها حساب کاربری مخالفان خود را مسدود کرده و با توجیهات و بهانه‌های گوناگون به دنبال خاموش کردن صدای مخالفان خود برآمده‌اند.

 

اوبرادور همچنین با انتقاد از دسترسی این شبکه‌ها به تمام اطلاعات شخصی افراد آن را «تجاوز به حریم شخصی» خواند و تصریح کرد: چگونه و چرا باید شرکتی خصوصی بخواهد بر همه کارهای عمومی و شخصی که ما انسان‌ها انجام می‌دهیم، احاطه داشته باشد و از تمام صحبت‌های خانوادگی و خصوصی ما با دوستانمان اطلاع یابد؟

 

رئیس دولت مکزیک به همین دلیل بر تضمین زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شبکه جایگزین تاکید و خاطرنشان کرد: در ایجاد این شبکه شورای ملی و علوم و فناوری، وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه در کنار دولت تلاش و همکاری خواهند کرد.

 

لوپز اوبرادور همچنین با اشاره به اقدام توئیتر در مسدود کردن کاربری ترامپ و طرفدارانش گفت: این نمونه بدی از مدیریت افکار عمومی توسط این شبکه هاست.

 

مادورو توئیتر را به تبلیغ کودتا، ترور رئیس جمهور و حمله و خشونت متهم کرد

 

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا پیش‌تر نیز چگونگی برخورد واشنگتن با حادثه حمله به کنگره آمریکا را «استاندارد دوگانه» توصیف کرد و با یادآور شدن توجیهات بین المللی درقبال ترویج خشونت‌های مشابه از سوی واشنگتن در دیگر کشورها گفت: آمریکا مکافات عمل خود را می‌بیند.

 

مادورو در این رابطه گفت: من از خودم می پرسم چطور در آمریکا این اقدامات را فتنه، شورش، نفرت و خشونت می دانند و بیش از ۱۰۰ نفر را در جریان آن حتی برای حبس ابد بازداشت کرده اند، اما در ونزوئلا، بولیوی یا کشورهای دیگر با حمایت از چنین خشونت هایی، راه اندازی آشوب و کودتا را اعتراضات جامعه مدنی تعبیر می کنند و عاملان آنها را «قهرمان جامعه مدنی» می نامند!؟

 

رئیس دولت کاراکاس همچنین با انتقاد شدید از عملکرد شرکت توئیتر گفت: برخلاف اقدامی که توئیتر درباره انسداد حساب کاربری مخالفان آمریکا انجام داد، این شرکت در مواجهه با خشونت های افراطی در ونزوئلا، حساب هایی که “به کودتا، ترور رئیس جمهور و حمله و خشونت فراخواندند” را تبلیغ کرد.

 

شب پنج شنبه و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی ترامپ، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد؛ اما در همان ساعات اولیه حامیان ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند.

 

توقف نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد، واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت.

 

حساب توئیتر دونالد ترامپ نیز از روز جمعه به دلیل «خطر تحریک خشونت» مسدود شد.

 

حساب توئیتری رئیس جمهوری آمریکا بیش از ۸۸ میلیون دنبال کننده داشت و پیش از این هم، توئیتر پیام‌هایی که صحت اطلاعات آن مشخص نبود را علامت دار می‌کرد. علاوه بر آن، توئیتر هشدار داده بود که در صورت تداوم این رفتار ترامپ، حساب کاربری او را مسدود خواهد کرد.

 

مارک زاکربرگ مدیر شبکه اجتماعی فیس بوک هم پیش از این با صدور بیانیه‌ای از مسدود شدن حساب کاربری ترامپ در فیس بوک و اینستاگرام خبر داده بود.

ونزوئلا: رزمایش آمریکا و گویان حاکمیت کاراکاس را تهدید می‌کند

مقامات ونزوئلا با اشاره به اختلاف با کشور هم‌مرز گویان بر سر منطقه «اسکیبو»، رزمایش نظامی آمریکا-گویان در آب‌های کاراکاس را برای حاکمیت و استقلال منطقه تهدیدآمیز خواندند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, برزیل, جهان, حضور نظامی, خبر, کلمبیا, گویان, ونزوئلا

ونزوئلا؛ پایان ماه عسل مخالفان و تثبیت دولت مشروع «مادورو»

به دنبال پیروزی حزب تحت حمایت دولت ونزوئلا در انتخابات پارلمانی، ماه عسل کوتاه خوان گوایدو رهبر مخالفان در ایجاد دوگانگی سیاسی به پایان رسیده و نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین کنترل رسمی و قانونی خود بر تمامی نهادهای کلیدی قدرت را مستحکم کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, معلمان, ونزوئلا

واکنش پکن به بازگرداندن کوبا به فهرست حامیان تروریسم در وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه، گفت، پکن به شدت مخالف افزودن نام کوبا به فهرست سیاه کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکاست و این اقدام، نشان دهنده فشار سیاسی بر هاوانا محسوب می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, کوبا