بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

سال نو فرارسید، اما معیشت هزاران ماهیگیر زحمتکش در شمال و جنوب کشور همچون سالیان گذشته نه‌تنها بهبود نیافته بلکه وخیم‌تر نیز شده‌ است. معیشت و امنیت شغلی ماهیگیران مانند دیگر کارگران و زحمتکشان رشته‌های صنعتی و خدماتی، با اجرای سیاست‌های نولیبرالی در رژیم ولایت ‌فقیه بیش از گذشته به‌مخاطره افتاده ‌است. ماهیگیران ۴ شهرستان ... خواست ماهیگیران: بهبود معیشت، بیمه، و تضمین امنیتِ شغلی است

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگران, ماهیگیران, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

دیپلمات سازمان ملل: به‌ایران گفته شده باید پای میز مذاکرات موشکی حاضر شود

یک دیپلمات سازمان ملل متحد که خواسته نامش پنهان بماند به بلومبرگ گفته فرانسه، آلمان و انگلیس همگی به ایران گفته‌اند برای گفت‌وگو درباره مسائل موشکی خود پای میز مذاکره حاضر شود.

 

این خبر در شرایطی منتشر شده که کشورهای اروپایی در روزهای گذشته فشارها بر برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را به منظور مجاب کردن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جهت نگاه داشتن این کشور در توافق هسته‌ای با ایران را شدت بخشیده‌اند.

 

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا که به لندن سفر کرده روز دوشنبه از توافق با کشورهای اروپایی جهت تشکیل کارگروهی با مأموریت بررسی «نقائص» توافق هسته‌ای برجام و اصلاح آن مطابق خواسته ترامپ خبر داده است.

 

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نوشته دولت‌های اروپایی در پرتو تهدیدهای ترامپ برای خارج کردن آمریکا از برجام فشار بر برنامه موشکی ایران را راهی برای مجاب کردن ترامپ به ماندن در برجام می‌دانند.

 

بلومبرگ نوشته مقام‌های فرانسه، آلمان و انگلیس، در حال همکاری با «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا بر سر رسیدن به راهکارهایی جهت مهار توسعه موشکی ایران هستند. انجام این کار می‌تواند به خریداری زمان برای حفظ توافق هسته‌ای کمک کند.

 

«بوریس جانسون»، وزیر خارجه انگلیس در یک کنفرانس خبری با «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در لندن درباره ضرورت مقابله با برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران گفت: «ما فکر می‌کنیم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. فکر می‌کنیم می‌توانیم با همدیگر به آن هدف برسیم.»

 

وی علی‌رغم این تصریح کرد که چنین اقداماتی نباید به اجرای برجام لطمه بزنند. جانسون گفت: «مهم این است که ما این کار را به موازات (اجرای برجام) انجام دهیم و به بنیان‌های توافق هسته‌ای ضربه نزنیم و مطمئن هستیم که می‌توانیم آن را انجام دهیم.»

 

بلومبرگ نوشته تمرکز بر موشک‌های بالستیک ایران آسان‌ترین کار برای سران کشورهای اروپایی جهت دست‌نخورده نگاه داشتن برجام است.در برجام اشاره‌ای به ممنوعیت اقدام علیه توسعه موشکی ایران نشده است.

 

مطابق این گزارش، توافقات آمریکا-اروپا برای تحدید برنامه موشکی ایران، لزوماً نیازمند مذاکره مجدد بر سر برجام، که به شدت با مخالفت آمریکا، ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین رو به رو شده، نیست.

تسنیم

ادامه تجمع اعتراضی کارگزاران بیمه کشاورزی در تهران

ظهر امروز، کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی که از استان‌های مختلف به تهران آمده‌اند، پس از برگزاری تجمع مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مقابل مجلس شورای اسلامی و پس از آن نیز مقابل ساختمان امور استخدامی تجمع کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

ونزوئلا: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا حمله به‌انقلاب و موسسات دمکراتیک ما است

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت، تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه کشورش با هدف حمله به انقلاب بولیواریایی ونزوئلا و موسسات دمکراتیک این کشور بوده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, چین, خبر, ونزوئلا