پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

دیپلمات روس: روسیه و آمریکا خود را برای جنگ آماده می‌کنند

معاون مدیر بخش منع گسترش و کنترل سلاح در وزارت خارجه روسیه تایید کرد که روسیه در حال آماده شدن برای دفاع از قلمروی خود علیه هرگونه تهاجم است و این درحالی است که خروج آمریکا از پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد نشان می‌دهد که واشنگتن نیز آماده چنین تهاجمی است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آندری بلوسوف، معاون مدیر بخش منع گسترش و کنترل سلاح در وزارت خارجه روسیه به تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان ۱۹۸۷ واکنش نشان داده و گفت: آمریکا آماده جنگ است و روسیه نیز آماده است تا از ارزش‌ها، اولویت‌ها و قلمروی خود دفاع کند.

 

وی پس از ناکامی در رای کمیته اول سازمان ملل در حمایت از قطعنامه روسیه درباره پیمان ۱۹۸۷ گفت: اخیرا در نشست کمیته، آمریکا این مساله را بیان کرد که می‌خواهد از پیمان خارج شود. روسیه نیز خودش را آماده جنگ می‌کند. بله، روسیه آماده جنگ است و من می‌توانم این را تایید کنم.

 

وی ادامه داد: ما از سرزمینمان، یکپارچگی قلمرو، اولویت‌ها، ارزش‌ها و مردم روسیه دفاع می‌کنیم. ما خودمان را برای چنین جنگی آماده می‌کنیم. باید خاطرنشان کنم که این روسیه نیست که به دنبال آغاز جنگ است. اختلاف زیادی میان آمادگی روسیه و آمریکاست.

 

بلوسوف در ادامه افزود:‌ این اختلاف را تنها می‌توان در یک واژه گنجاند. هم در زبان روسی و هم در انگلیسی: روسیه و آمریکا در حال آماده سازی برای جنگ هستند. درضمن، چرا آمریکا باید از این پیمان خارج شود، قوای اتمی خود را تقویت کند و یک دکترین جدی اتمی برای خودش تعیین کند؟

 

وی با اشاره به ناکامی کمیته نخست سازمان ملل در حمایت از پیش نویس قطعنامه روسیه هشدار داد که امتناع از ارائه این پیش نویس تاثیری عمیق بر امنیت جهانی می گذارد و ادامه داد: اگر آمریکا از پیمان خارج شود و قوای اتمی خود را به روشی بدون کنترل تقویت کند، ما با یک واقعیت دیگر روبرو هستیم.

 

در رای گیری روز جمعه، ۵۵ کشور در کمیته مجمع عمومی سازمان ملل علیه پیش‌نویش قطعنامه روسیه در حمایت از پیمان ۱۹۸۷ رای داده، ۳۱ عضور به نفع آن و ۵۴ عضور نیز رای ممتنع دادند.

 

بسیاری از کشورها بر این باور بودند که این مساله بیشتر باید در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شود.

 

یکی از دیپلمات‌های روس در واکنش به اظهارات اخیر دولت آمریکا درباره خروج از این پیمان گفت: جامعه بین‌الملل ملزم به واکنش نشان دادن به این وضعیت خطرناک است.

 

در پیش‌نویس قطعنامه، از مسکو و واشنگتن آمده تا در جهت الزامات در تایید اجرای پیمان ۱۹۸۷ با یکدیگر به رایزنی بپردازند.

 

در این پیش‌نویس همچنین درخواست برای از سرگیری مذاکره‌ای سازنده در زمینه سوالات استراتژیک، برمبنای اولویت‌های احترام متقابل و امیدواری برای پیشرفت در کاهش تسلیحات اتمی و تقویت امنیت و ثبات بین‌المللی مطرح شده است.

 

این پیش‌نویس همچنین در ادامه خواستار احترام کامل و قاطع برای این پیمان شده و از طرف‌های امضا کننده خواسته شده تا اقداماتی در جهت تقویت پیمان ۱۹۸۷ و حفظ تاثیرگذاری آن انجام دهند و پیشنهاد همکاری کامل برای ایجاد اعتماد و تحقق پیمان مطرح شده است.

ایسنا

 

هشدار ترامپ به‌مسکو و پکن؛ آمریکا زرادخانه هسته‌ای خودرا توسعه می‌دهد /هشدار پوتین به‌امریکا

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه خطاب به مقامات مسکو و پکن هشدار داد «تا زمانی که دولتمردان این کشورها به سرعقل نیایند»، واشنگتن قصد دارد زرادخانه هسته ای خود را توسعه دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هایکو ماس اظهارات طرف آمریکایی درباره خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را تأسف‌بار خواند

وزیر امور خارجه آلمان از آمریکا خواسته است که عواقب خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را مدنظر قرار دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

افشاگری تارنمای ووکس؛ پیمان‌شکنی ترامپ، علت توقف گفت و‌گو‌های کره شمالی است

تارنمای خبری آمریکایی «ووکس» در گزارشی فاش ساخت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دیدارش با رهبر کره شمالی، به او وعده امضای اعلامیه پایان جنگ کره را داده، اما به این وعده عمل نکرده و موجب توقف گفت و گوها میان دو کشور شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی