ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

دیپلمات انگلیس از تشدید تنش میان لندن و واشنگتن خبر داد

پیتر فورد دیپلمات انگلیس به دنبال تلاش و فشار دولت ترامپ برای استعفای سفیر لندن در واشنگتن گفت که استعفای کیم داروش تنش میان امریکا و انگلیس رو تشدید کرده است.

 

سفیر سابق انگلیس در سوریه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود؛ در حقیقت باید گفت با استعفای داروش تنش میان لندن و واشنگتن با افزایش همراه خواهد بود و بوریس جانسون به عنوان یکی از گزینه های مهم جانشینی تراز می برای تصدی کرسی نخست وزیری به دلیل مواضعش در برابر این استعفا با انتقادات شدیدی روبه رو شده است.

 

فورد در ادامه افزود: حتی اگر جانسون بتواند به عنوان جانشین ترزا می انتخاب شود و یک سفیر موافق نظر ترامپ معرفی کند باز هم روابط میان آمریکا و انگلیس در آینده نزدیک به میزان قابل توجهی بدتر خواهد شد.

 

فورد با انتقاد از سیاست جانسون گفت؛ وی از روسیه و سوریه متنفر است و در مقابل تمام پیش شرط های آمریکا را قبول دارد.

 

روزنامه گاردین در شماره روز گذشته خود نوشت؛ عدم حمایت بوریس جانسون از داروش جایگاه وی را در حزب محافظه کار تضعیف و متزلزل کرده است.

 

بسیاری معتقدند؛ بسیاری از نمایندگان حزب محافظه کار دست از حمایت از جانسون برداشته اند.

 

جانسون چند روز قبل از استعفای داروش به عنوان سفیر انگلیس در واشنگتن با حضور در یک برنامه تلویزیونی در مقابل سؤالات صریح خبرنگار طفره رفته و از پاسخ دادن در مورد این سؤال که تصمیم شما در مورد جایگاه آتی داروش چیست؟ و یا اگر شما نخست وزیر شوید وی را اخراج می کنید؟ اجتناب ورزید.

 

کیم داروش سفیر انگلیس در آمریکا که به دلیل توصیف رئیس جمهوری آمریکا به عنوان فردی بی عرضه و بی کفایت مورد حمله شدید دونالد ترامپ قرار گرفته بود، روز گذشته مجبور به استعفا شد.

 

سفیر انگلیس در آمریکا چند روز قبل در گزارشی محرمانه برای وزارت امور خارجه این کشور که بخشی از آن به رسانه‌ها درز کرده بود، ترامپ را فردی بی عرضه و بی کفایت توصیف و تصریح کرد که ریاست جمهوری وی ممکن است به رسوایی ختم شود.

 

سفیر انگلیس در آمریکا همچنین مناقشه داخلی در کاخ سفید را به مثابه “چاقو کشی” توصیف کرد.

 

به دنبال انتشار این گزارش‌ها، ترامپ حملات لفظی علیه سفیر انگلیس و نخست وزیر این کشور را شدت بخشید و در توئیتی درباره ترزا می نوشت: بسیار منتقد نحوه مدیریت برگزیت از سوی انگلیس و نخست وزیر ترزا می بوده‌ام. او و نمایندگانش چه وضع به‌هم ریخته‌ای ایجاد کرده‌اند. به او گفتم که این کار چگونه باید انجام شود اما او تصمیم گرفت راه دیگری را برود.

ایرنا

کارزار تبلیغاتی هانت از نزدیکان بن سلمان پول دریافت کرد

نشریه اقتصادی بیزینس اینسایدر چاپ لندن روز شنبه فاش کرد که کارزار تبلیغاتی جرمی هانت نامزد پست نخست وزیری انگلیس مبلغی به ارزش ۱۰ هزار پوند از یک شخصیت سیاسی نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دریافت کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا

اروپا توان رهایی از «دست نشاندگی» آمریکا را دارد؟

سیاست آمریکای ترامپ برای بازگشت به دوران دکترین «اول آمریکا» منجر به وضعیتی شده که این روزها صدای اروپاییان بیشتر از پیش بلند شده و آنها با اقرار به «دست‌نشاندگی در برابر کاخ سفید» در تلاش برای رهایی از این وضعیت همچنان تقلا می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, مقاله

سایه ابرهای سیاه برگزیت بر اقتصاد بریتانیا

۳۱ اکتبر سال جاری نهایتا مشخص خواهد شد که چه بر سر برگزیت خواهد آمد ولی آنچه که مشخص است این است که پس از رفراندوم جدایی از اتحادیه اروپا اقتصاد بریتانیا سیر نزولی به خود دیده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا