«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

دیوان عالی برزیل حکم به انتشار جزئیات شیوع کرونا داد

دیوان عالی برزیل دولت این کشور را مجبور به انتشار جزئیات ابتلا به ویروس کرونا و شمار مرگ‌ومیر ناشی از آن کرد.

 

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرگزاری رویترز، جزئیات ابتلا به کرونا در برزیل پس از حکم دیوان عالی این کشور، عصر سه‌شنبه (به وقت محلی) بار دیگر بر روی تارنمای دولتی مربوطه (covid.saude.gov.br) قرار گرفت.

 

با این حکم دیوان عالی برزیل، دولت مجبور به انتشار جزئیات ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن به صورت روزانه، کلی و به تفکیک ایالات شد که تا هفته گذشته و قبل از اقدام دولت برای حذف جزئیات، روند عادی بود.

 

این حکم دیوان عالی پس از فشار طیف‌های مختلف سیاسی و ایراد اتهام‌هایی علیه دولت “ژائیر بولسونارو” مبنی بر تلاش برای پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا صادر شد.

 

برزیل اکنون دومین کشور جهان از لحاظ آمار مبتلایان به کرونا و سومین کشور از لحاظ مرگ‌ومیر ناشی از آن است. انتشار جزئیات جدید توسط دولت این کشور نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ هزار و ۹۱ مورد جدید ابتلا و یکهزار و ۲۷۲ فوت ناشی از کرونا گزارش شده است.

 

آخرین آمار رسمی که دولت برزیل در مورد کرونا منتشر کرده بود، بیش از ۶۵۰ هزار مبتلا و نزدیک به ۳۴ هزار فوتی بود.

 

گزارش شده بود که وزارت بهداشت برزیل روز جمعه تارنمای ویژه انتشار آمارهای کرونایی را از کار انداخت.

 

به رغم اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار کرونا در برزیل، دولت این کشور نتوانسته عملکرد موثری در این زمینه داشته باشد و بیشتر کارشناسان سوءمدیریت بولسونارو را یکی از عوامل اصلی گسترش شدید کرونا در برزیل می‌دانند.

 

تداوم تقابل سازمان جهانی بهداشت و دولت برزیل

 

به گزارش ایرنا، دولت برزیل در حالی بار دیگر ملزم به انتشار جزئیات شمار مبتلایان به کرونا و همچنین قربانیان کرونایی شد که سازمان جهانی بهداشت از تلاش برای پنهانکاری دولت ژائیر بولسونارو در ارائه آمار واقعی انتقاد و همزمان رئیس‌جمهوری برزیل نیز بار دیگر بر خروج از این سازمان تاکید کرد.

 

به گزارش تارنمای شبکه تله سور، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (سه‌شنبه) از مدیریت دولت برزیل در مورد انتشار آمارهای کرونایی انتقاد کرد و خواستار شفاف‌سازی در این زمینه شد.

 

این در حالی است که ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری برزیل نیز روز گذشته بار دیگر بر خروج کشورش از سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد و گفت: زمانیکه چالش شیوع کرونا را پشت سر بگذاریم،   مساله خروج از این سازمان را بررسی خواهیم کرد.

 

این موضع‌گیری ها نشان می‌دهد که سازمان جهانی بهداشت و دولت برزیل عملا در مرحله تقابل قرار گرفته‌اند. پیش از این دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز بر پایان همکاری‌هایش با سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده بود و کارشناسان معتقدند بولسونارو در الگوبرداری از ترامپ به دنبال خارج کردن کشورش از سازمان جهانی بهداشت است.

 

دولت بولسونارو که پیشتر با انتقادهای مختلفی در مورد مدیریت بحران کرونا در برزیل روبرو بوده، طی روزهای اخیر به تلاش برای پنهانکاری و عدم ارائه آمارهای واقعی کرونا متهم شد.

 

مایکل رایان یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت در این زمینه تصریح کرد: شفافیت آمارهای دولتی در برزیل امری مهم در مقابله با ویروس کرونا و کمک به شهروندان برزیلی به شمار می رود.

 

در همین حال بولسونارو نیز در موضع‌گیری جدیدیش گفت که سازمان جهانی بهداشت مسئولانه عمل نمی‌کند و جانبدارانه اقدام می‌کند.

 

دولت راست گرای بولسونارو تاکنون تلاش کرده موضوع کرونا را کم اهمیت جلوه دهد و آن را «یک آنفولانزای کوچک» نامیده است. بولسونارو پیش از این از فرمانداران ایالت‌ها خواسته بود که سریعتر تعطیلی‌ها و قرنطینه را لغو کنند.

 

به رغم اتخاذ تدابیر مختلف برای مهار کرونا در برزیل، دولت این کشور نتوانسته عملکرد موثری در این زمینه داشته باشد و بیشتر کارشناسان سوءمدیریت بولسونارو را یکی از عوامل اصلی گسترش شدید کرونا در برزیل می‌دانند.

 

اکنون حزب کارگران برزیل که مخالف بولسونارو است، درصدد آغاز فرآیند استیضاح رئیس جمهوری به دلیل سوء مدیریت در رویارویی با بحران کروناست.

مقابله آمریکای لاتین با کرونا با محموله‌های حمایتی- پزشکی چین

چین از زمان شیوع کرونا در جهان، محموله‌های حمایتی و کمک‌های پزشکی و دارویی را به کشورهای مختلف از جمله کشورهای آمریکای لاتین ارسال کرده که کمک‌های چشمگیری بوده‌اند.

ادامه

ارژانتین, السالوادور, ایتالیا, ایران, برزیل, بوتسوانا, پاناما, پرو, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, شیلی, عراق, فیلیپین, کاستاریکا, کلمبیا, کوبا, مکزیک, همبستگی, ونزوئلا

تظاهرات برزیلی‌ها علیه تبعیض‌نژادی و سیاست‌های بولسونارو

صدها نفر از مردم برزیل در راستای تقویت دموکراسی و همچنین علیه تبعیض‌نژادی و سیاست‌های ژائیر بولسونارو رییس‌جمهوری این کشور تظاهرات کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, تبعیض‌نژادی

ورود محموله‌های کمکی چین به ونزوئلا و سوریه

مقامات ونزوئلا با اشاره به دریافت ششمین محموله کمکی چین برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کردند این اقدام گامی تاریخی در تقویت روابط کاراکاس و پکن است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا, همبستگی, ونزوئلا

کوبا: قطع همکاری آمریکا با سازمان جهانی بهداشت نشانه انزوای واشنگتن است

کوبا ضمن حمایت تمام‌عیار از سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تصمیم واشنگتن برای پایان دادن به همکاری‌ با این سازمان بازتاب انزوای فزاینده آمریکا در عرصه بین‌الملل است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, چین, خبر, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا, کوبا