سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در پاسخ به درخواست همتای آمریکایی خود برای استفاده از نفوذ خود به منظور منصرف کردن ایران از پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، خواستار احترام به استقلال و حاکمیت ایران و ایفای نقش سازنده آمریکا در ... درخواست بلینکن از چین درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, ترکیه, چین, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب آسیا, گزارش

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک «عصر جدیدی از همکاری نظامی» را با هدف مقابله با چین اعلام کردند. به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید دیدار کرد و در اظهاراتی روابط دو کشور را «غیر قابل شکست» ... توافق نظامی آمریکا و ژاپن با هدف مقابله با چین

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, انگلیس, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, گزارش

بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که در حال بررسی درخواست استرالیا از آمریکا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس است. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از “اسپوتنیک”, بایدن در پاسخ به سوالی درباره درخواست استرالیا مبنی بر پایان دادن به پیگرد قانونی آسانژ توسط دولت آمریکا گفت: ما ... بایدن: درخواست استرالیا برای توقف پیگرد قانونی جولیان آسانژ را بررسی می‌کنیم

ادامه

آزادی, آزادی‌های دموکراتیک, آمریکا, آمریکای شمالی, استرالیا, افغانستان, اقیانوسیه, انگلیس, جهان, حقوق بشر, عراق, ویکی‌لیکس

دیلی میل: پنتاگون هشدار داد، ارتش آمریکا در جنگ احتمالی با چین مغلوب می‌شود

مقامات پنتاگون به تازگی هشدار داده‌اند در هرگونه نبرد محتمل بین نیرو‌های ایالات متحده و چین در اقیانوس آرام، ارتش آمریکا بازنده است.

 

به نوشته روزنامه «دیلی میل» مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در تحلیل رزمایش این کشور گفتند که آمریکا برابر چین آسیب پذیر است و هرگونه حمله‌ای به آمریکا موجب خسارت قابل توجهی می‌شود.

 

یک ارزیابی پنتاگون بر اساس سال ۲۰۳۰ این بود که در برهه‌ای که چین به زیردریایی‌های رزمی و ناو‌های هواپیمابر و ناوشکن‌های جدید در سال ۲۰۳۰ مجهز شود، آنگاه آمریکا به طور کامل مغلوب ارتش چین می‌شود.

 

به گفته کارشناسان پنتاگون این تهدید‌ها اینک فوری‌تر از سال ۲۰۳۰ است به طوریکه پایگاه‌های آمریکا تحت فرماندهی این کشور در منطقه اقیانوس آرام اینک در خطر هستند، زیرا چین توان موشکی برد متوسط خود را تقویت کرده است. در این بین وضعیت جزیره گوام که میزبان سه پایگاه آمریکاست، به شدت مایه نگرانی است.

 

یک مقام پنتاگون در این باره گفت، چین مجهز به موشک‌های برد بلند ضد کشتی و ابرفراصوت است که سرعت آن‌ها پنج برابر سرعت موشک‌های معمولی است.

 

به گفته مقامات پنتاگون در صورت حمله چین به تایوان، آمریکا قادر به دفاع از آن نیست و تایوان بی‌ثبات‌ترین موضوع بین چین و آمریکاست.

 

«بانی گلاسر» مدیر «بخش قدرت چین» در «اندیشکده مطالعات راهبردی» آمریکا در این باره گفت، در پنتاگون، وزارت خارجه و کاخ سفید، چین به عنوان بزرگترین تهدید نگریسته می‌شود و ما در موضع به شدت منفعلانه قرار داریم.

 

این در حالی است که تصاویر ماهواره‌ای انتشار یافته حاکی از استقرار هواپیما‌های هشدار سریع و ضد زیر دریایی ارتش چین در منطقه با توجه به آرایش نظامی آمریکا در منطقه حکایت دارد.

 

به نوشته وبگاه «دیفنس ایرو اسپیس» این اقدام چین در بحبوحه افزایش فعالیت‌های نظامی آمریکا صورت گرفته است. یک کارشناس چینی نیز با اشاره به این موضوع گفته است که پکن حق استقرار جنگ افزار‌های دفاعی با توجه به تهدید‌های فرا رو را داراست.

 

بر اساس تصاویر «ایمیج ست» که روز شنبه انتشار یافت ارتش چین هواپیما‌های هشدار سریع «کی جی -۵۰۰»، هواپیمای تجسسی «کی کیو-۲۰۰» و هواپیما‌های ضد زیر دریایی «وای-۸» را در جزیره «یانگ شو» در دریای چین جنوبی مستقر کرده است.

انتخاب

انتقاد تند پامپئو از دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل به دلیل حمایت از حقوق فلسطینی‌ها

وزیر خارجه آمریکا دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل را به دلیل حمایت از حق فلسطین در طرح شکایت از جرائم جنگی اسرائیل به این دادگاه، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, قضایی, هلند

هاآرتص: چرا مایک پومپئو تهدیدی فوری برای خاورمیانه است؟

دیوید روتکوف در هاآرتص نوشت: پمپئو این هفته در تلاشی آشکار برای جلوگیری از به پایان رسیدن عمر سیاسی ترامپ عازم اسرائیل می‌شود. از فلسطینیان گرفته تا ایران، و همه خاورمیانه ای ها هستند که قیمت آن را پرداخت خواهند کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, فلسطین