بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

در پی تشدید تشدید مبارزه با فساد حزب کمونیست ویتنام که منجر به برکناری «وو ون توونگ» رئیس‌جمهوری این کشور شد، خانم «وو تی یینگ‌چون» به عنوان سرپرست دولت هانوی منصوب شد. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در پی تشدید مبارزه با فساد در ویتنام که منجر به برکناری وو ون توونگ رئیس جمهوری ... «وو تی یینگ‌چون» سرپرست دولت ویتنام شد

ادامه

احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, فساد, ویتنام

در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

به‌رغم مخالفت سرسخت وزارت کار با ترمیم مزد یک‌چهارم خط فقر زحمتکشان و ارائهٔ آمارهای رسمی ساختگی مرکز آمار، بار دیگر با تأکید فراوان روی “تورم انتظاری”، در گفتگویی با ایلنا در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: “آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و ... در مطالبهٔ افزایش دستمزد، اولویت با مبارزهٔ متحد و متشکل زحمتکشان است

ادامه

استبداد, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله

مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

بهره‌کشی وحشیانۀ رژیم فاسد ولایی از کارگران و زحمتکشان در صنعت ملی نفت اعتصاب‌ها و اعتراض‌هایی گسترده‌ در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را موجب گردید که در ادامه آن‌ها در بهمن‌ماه امسال به‌اوج خود رسید. بیش از ۶۵ درصد کارگران نفت را کارگران “ارکان‌ثالث”، “حجمی”، “روزمزد” و جز این‌ها، تشکیل می‌دهند که در صنایع نفت، ... مبارزهٔ کارگران «ارکان‌ثالث»، «حجمی» و «روزمزد» صنعت نفت برای مزد مساوی در برابر کار مساوی

ادامه

امنیت شغلی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, نفتگران

دیلی میرور: اعتراف یک تاجر آمریکایی به داشتن رابطه غیر اخلاقی با بوریس جانسون

یک تاجر آمریکایی که شایعاتی درباره رابطه غیراخلاقی او با نخست وزیر انگلیس وجود داشت، امروز بطور رسمی به این رابطه اعتراف کرد.

 

به گزارش مهر، «جنیفر آرکوری» تاجر آمریکایی فعال در حوزه فناوری در مصاحبه با نشریه دیلی میرور اعتراف کرد که به مدت چهار سال با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس رابطه غیر اخلاقی داشته است.

 

البته پیش از این شایعاتی در این رابطه مطرح شده و تحقیقاتی نیز در رابطه با آن شکل گرفته بود اما این برای نخستین بار است که این زن بطور رسمی به داشتن رابطه غیر اخلاقی با بوریس جانسون اعتراف می‌کند.

 

آرکوری اعتراف کرده که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ زمانیکه بوریس جانسون شهردار لندن بوده با او رابطه عاشقانه خارج از چارچوب داشته است.

 

آرکوری در آن زمان در انگلیس حضور داشت و شرکت وی از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری لندن بود.

 

به گفته آرکوری، رابطه با جانسون موجب شده بود تا او در برخی سفرها به عنوان نماینده شرکت طرف قرارداد با شهرداری لندن همراه با جانسون باشد.

واشنگتن پست؛ برکناری نتانیاهو تنها راه برای خروج از بحران سیاسی اسرائیل است

با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی اسرایبل و قوت گرفتن احتمال برگزاری پنجمین انتخابات کنست ظرف کمتر از دو سال روزنامه واشنگتن پست در مطلبی تنها راه خروج از بن بست سیاسی در اراضی اشغالی را کنار نهادن نتانیاهو از قدرت دانست.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فساد, فلسطین

مجلس ولایی، نمایندگان قلابی، و مشکلات بر هم انباشتهٔ مردم

اینک پس از گذشت نزدیک به ده ماه از آغاز کار مجلس یازدهم، تأملی بر عملکرد آن به‌عیان روشن می‌سازد در کارنامهٔ ده‌ماههٔ این مجلس جز هوچی‌گری، شعار دادن، و حرکات نمایشی، موردی نمی‌توان یافت که نشانی از عمل در راستای ایفای وظیفه در جهت تدوین قانون به‌نفع توده‌های مردم باشد.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, فساد, مقاله

معضل رسوایی اخلاقی در انگلیس

نتایج تکان دهنده تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که تقریبا تمام زنان جوان در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ و بدتر از آن، اعتماد خود را به حل این معضل از سوی مقامات مسئول از دست داده‌اند.

ادامه

انگلستان, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب اروپا, فساد, گزارش

نماینده نجف‌آباد از اتلاف آشکار ثروت ملی در‌واگذاری کارخانه نیلوی اصفهان خبر داد

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت، اگر بدهی‌های کارخانه از محل دارایی‌هایش پرداخت شود، بازهم ۴۰۰ میلیارد تومان نصیب صندوق تامین اجتماعی خواهد شد. سوال من این است که چرا مسئولان هیچ اقدامی برای بازگشت اموال انجام نداده‌اند؟ این موضوع نه تنها اتلاف ثروت ملی است.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, فساد, کارگری