هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

وانگ‌ یی: چین اجازه نمی‌دهد افغانستان به‌پناهگاه امن تروریست‌ها تبدیل شود

وانگ‌ یی، وزیر خارجه چین تاکید کرد که کشورش اجازه نخواهد داد افغانستان پس از خروج نظامیان خارجی به پناهگاه امن تروریست‌های بین‌المللی تبدیل شود.

 

به گزارش ایسنا، روز چهار شنبه در حاشیه چهارمین نشست گروه تماس افغانستان و سازمان همکاری شانگهای، وانگ‌ یی، وزیر خارجه چین و حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان، با هم دیدار کردند.

 

آنان در این دیدار در مورد اوضاع سیاسی، امنیتی، روند صلح و گسترش همکاری‌های همه جانبه در امر مبارزه با تروریسم بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کردند.

 

نشست گروه تماس افغانستان و سازمان همکاری شانگهای روز چهارشنبه با حضور وزاری خارجه کشورهای عضو این سازمان با هدف بررسی مسائل امنیتی، اقتصادی و وضعیت افغانستان و تاثیر آن بر ثبات منطقه در شهر دوشنبه، پایتخت کشور تاجیکستان، برگزارشد.

 

وانگ‌ به اتمر گفته است که دولت این کشور اجازه نمی‌دهد افغانستان به پناهگاه امن تروریست‌ها تبدیل شود.

 

به گزارش ایندیپندنت، وزیر خارجه چین، در این دیدار از افزایش خشونت‌های طالبان در افغانستان هم ابراز نگرانی کرده و از طالبان خواسته است صلح را بپذیرند و روابطشان با گروه‌های تروریستی جهانی را قطع کنند. او افزود: «تمکین طالبان و پذیرش راه‌حل سیاسی برای معضل افغانستان و قطع روابط‌ با گروه‌های تروریستی آزمون بزرگ در جهت اثبات حسن نیت آنان به روند سیاسی است که باید اثبات شود.»

 

وانگ، با تاکید بر لزوم پایان جنگ و تامین صلح پایدار در افغانستان افزود: «دولت چین خواهان صلح و ثبات پایدار در افغانستان است. نظر به ملاحظات ژئوپلتیک این کشور در منطقه، صلح در افغانستان بی‌شک به نفع چین است و ما به حفظ همکاری‌های همه‌جانبه خود با مردم و دولت افغانستان متعهدیم.»

 

در همین حال، حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان هم با اشاره به نگرانی‌ها از پیشروی و افزایش حملات طالبان گفت: «برای مهار این تهدیدها که ثبات و رفاه منطقه را به خطر انداخته است باید هرچه زودتر به صورت جدی اقدام شود.»

 

چین از همسایه‌های قدرتمند افغانستان است. این کشور در گذشته نیز بارها نگرانی خود درباره ورود گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان به چین را ابراز کرده بود اما با آمدن آمریکا و ناتو به افغانستان، هر چند با آنان روابط خوبی نداشت، این نگرانی‌های کمتر شده بود؛ هرچند به وضعیت افغانستان بیشتر توجه داشت. با خروج سربازان خارجی از افغانستان و آغاز دوباره جنگ طالبان با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و پیشروهای باورنکردنی این گروه (طالبان)، تمام همسایه‌ها افغانستان به ویژه چین از وضعیت پیش آمده نگران‌اند.

 

چین و جمعی از همسایه‌های افغانستان نگران‌اند که با شدت گرفتن جنگ طالبان با دولت افغانستان و بی‌نظمی در این کشور، در کنار طالبان شماری از گروه‌های تروریستی جهانی دیگر نیز قد علم کنند و امنیت کشورهای آنان را به خطر بیندازند. آنان اینک متوجه وضعیت بد افغانستان‌اند و تلاش دارند اگر بتوانند طالبان را پای میز مذاکره بکشانند و با حکومت افغانستان به صلح برسانند تا از حضور دوباره گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در این کشور جلوگیری کنند.

آمریکا باید در حضور نظامی خود در سراسر خاورمیانه تجدیدنظر کند

“همزمان با تامل روی پایان جنگ بیهوده، طولانی و پرهزینه آمریکا در افغانستان، سیاستمداران لازم است مجدداً به منافع ملی ایالات متحده در جاهای دیگر بپردازند و نظامیان آمریکایی را از خاورمیانه به خانه برگردانند.”

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, مداخله نظامی, مکزیک, یمن

پاکستان اتهام افغانستان مبنی بر پشتیبانی از طالبان را رد کرد

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات روز گذشته معاون اشرف غنی مبنی بر پشتیبانی هوایی پاکستان از جنگجویان طالبان در منطقه مرزی دو کشور، آن را رد و اعلام کرد: این ادعاها موجب تضعیف تلاش‌های پاکستان برای صلح در کشور همسایه می‌شود.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خبر