چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

دیدار روسای جمهور ایتالیا و چین در رم

‘شی جین پینگ’ رئیس جمهور چین که برای امضای تفاهمنامه طرح جاده ابریشم جدیدبه ایتالیا سفرکرده است، امروز با سرجو ماتارلا همتای ایتالیایی خود دیدار و گفت و گو کرد.

 

رئیس جمهور چین که شب گذشته در صدر هیاتی ۲۰۰ نفره وارد رم شده است، امروز با همتای ایتالیایی خود در کاخ ریاست جمهوری این کشور دیدار و درباره تقویت همکاریهای تجاری و فرهنگی گفت و گو کرد.

 

سرجو ماتارلا پس از این دیدار اظهار داشت: همکاری میان ایتالیا و چین با تفاهمنامه تجاری تقویت می شود. امضای یادداشت تفاهم میان دو کشور چارچوب مناسبی برای شرکای ایتالیایی و چینی است و طرح جاده ابریشم جدید یک جاده دو طرفه است که در آن علاوه بر تجارت، باید نظریات و ایده ها نیز تردد کنند.

 

وی افزود:سال ۲۰۲۰ ، سال فرهنگ و گردشگری میان دو کشور خواهد بود.

 

رئیس جمهور چین نیز اظهار داشت: دو ملت چین و ایتالیا دارای دوستی عمیقی هستند. چین خواهان تبادل تجاری دو طرفه است . پکن و رم دو نیروی مهم در حفظ صلح و ترویج توسعه در جهان هستند.

 

رئیس جمهور چین قرار است با روسای مجالس سنا و نمایندگان و همچنین با ‘جوزپه کونته’ نخست وزیر ایتالیا دیدار و یادداشت تفاهم الحاق ایتالیا به طرح جاده جدید ابریشم را امضا کند.

 

‘لوئیجی دی مایو’ معاون نخست وزیر ایتالیا و رهبر سیاسی جنبش پنج ستاره (یکی از دو حزب ائتلافی دولت) بر این عقیده است که ‘یادداشت تفاهم با چین موجب می شود بتوانیم محصولات ساخت ایتالیا را به بازارهایی که هنوز وارد آنها نشدیم، ارائه دهیم. چرا باید با چنین امکانی مخالفت کرده و آن را از دست دهیم؛ این امر به شرکت های ما نیز خسارت می زند’.

 

وی اخیرا در پی مخالفت آمریکا از الحاق ایتالیا به طرح جاده جدید ابریشم، در گفت وگو با روزنامه ‘کوریره دلاسرا’ گفت: آمریکا متحد اصلی ما است، ولی ایتالیا نیز باید بتواند همچون واشنگتن و هر کشور مستقل دیگر، به فرصت های تجاری خود فکر کند. در خصوص ارتباطات مخابراتی نیز این نکته بدیهی خواهد بود که امنیت بر هر مسئله دیگر مقدم است. ما نگرانی های آمریکا را درک کرده و از ساختارهای راهبردی مان حفاظت خواهیم کرد. ولی این امر همانگونه که قبلاً نیز گفتم هیچ ارتباطی به یادداشت تفاهم جاده ابریشم ندارد.

 

وی خاطر نشان کرد: ایتالیا باید قادر باشد میان دو بلوک نقش پل را ایفا کند. این رسالت ما است و آن را با احترام به اتحادهایی که عضوشان هستیم، انجام خواهیم داد.

 

گفتنی است که شهر رم به مناسبت سفر رئیس جمهور چین به این کشور تحت تدابیر شدید امنیتی به حالت زرهی تبدیل شده است و از یک روز قبل از ورود ‘شی جین پینگ’ لشکری متشکل از هزاران مامور امنیتی برای مقابله با هر نوع خطر بکار گرفته شده اند.

 

رئیس جمهور چین قرار است فردا شنبه در ملاقات با جوزپه کونته نخست وزیرایتالیا تفاهمنامه الحاق رم به طرح جاده ابریشم جدید را امضا کند و سپس عازم شهر پالرمو در جنوب ایتالیا شود . این احتمال نیز وجود دارد که رئیس جمهور چین در سفر به ایتالیا با پاپ فرانسیس در واتیکان نیز دیدار کند.

 

پیوستن ایتالیا به طرح جاده ابریشم جدید به مناسبت سفر رییس جمهوری چین به رم ، حرف و حدیث هایی به دنبال داشته و در جناح حاکم اختلاف برانگیز شده است. طرح جاده ابریشم جدید موسوم به ‘یک کمربند – یک جاده’ طرحی است که ۵ سال قبل از سوی رییس جمهوری چین ارایه شد ونزدیک به ۱۳۰ کشور دنیا را دستکم در آسیا و اروپا در بر می‌گیرد.

 

احزاب ائتلافی دولت ایتالیا دیدگاه مختلفی در پیوستن به این طرح دارند و جنبش پنج ستاره مصرانه خواهان پیوستن به طرح مذکور و حزب ‘اتحاد’ مخالف آن است.

 

آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با انتقاد از طرح جاده ابریشم جدید اعلام کردند که پکن از طریق سرمایه گذاری ها کلان در صدد گسترش نفوذ در ساختارهای زیربنایی کشورها است. اما چین موفق شد نظر رم را به طرح احداث جاده ابریشم جلب کند و ایتالیایی ها امیدوارند تا چینی ‌ها در بنادر جنوا در شمال و تارانتو در جنوب این کشور سرمایه ‌گذاری کنند.

ایرنا

 

وزارت خارجه ونزوئلا ؛ ۲۴ میلیون نفر از تحریم بانکی آمریکا علیه ونزوئلا متأثر می‌شوند

وزارت خارجه ونزوئلا با انتقاد از تحریم‌های بانکی آمریکا، شمار افرادی را که از این تصمیم ضرر می‌بینند، حدود ۲۴ میلیون نفر اعلام کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا

سقوط سنگین وال‌استریت با نگرانی از رشد اقتصاد جهان

با تشدید نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد کندتر شدن اقتصاد جهان به دنبال چشم‌انداز محتاطانه فدرال‌رزرو در هفته گذشته و داده‌های اقتصادی ضعیف جهان، شاخص‌های سهام وال‌استریت سقوط کردند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, فرانسه

دست رد اتحادیه اروپا به درخواست آمریکا؛ هواوی تحریم نمی‌شود

کمیسیون اروپا وابسته به اتحادیه اروپا قصد ندارد به درخواست آمریکا برای تحریم هواوی و عدم استفاده از تجهیزات مخابراتی تولیدی این شرکت در شبکه‌های نسل پنجم واکنش مثبت نشان دهد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا