یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آغاز دیدار تاریخی رهبران دو کره در منطقه غیرنظامی

به نوشته روزنامه گاردین، کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز دیداری تاریخی در مرز دو کره داشتند و اکنون برنامه صبحگاهی آنها تکمیل شده است و طرفین برای صرف نهار جدا می‌شوند.

 

کیم جونگ اون و هیات همراهش به سمت مرز کره‌شمالی ‌می‌روند و سپس باز می‌گردند.

 

پس از یک سال پر تنش، اولین نشست بین دو کره با گذشت بیش از یک دهه با دست دادن رهبران دو کره در صبح امروز به وقت محلی آغاز شد. رهبر کره‌شمالی در میان محافظان پر تعداد و سایر اعضای هیاتش از ساختمانی بزرگ در طرف شمالی مرز در دهکده صلح پانمونجوم خارج شد و با اعتماد به نفس به سمت رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی حرکت کرد تا دیداری تاریخی را رقم بزند.

 

رهبران دو کره خندان احوالپرسی کردند و برای مدتی طولانی دست دادند و ظاهر آنها از دور شبیه دو دوست قدیمی بود. مون در “ساختمان آزادی” که در طرف جنوبی منطقه خلع سلاح است منتظر رهبر کره‌شمالی مانده بود. دست دادن آنها در مکانی بسیار سمبلیک رخ داد چرا که هر کدام از این مقام‌ها در طرف خطی ایستاده بودند که دو کره را از هم جدا می‌کند و سپس رهبر سئول، کیم جونگ اون را برای اولین بار به خاک کشورش دعوت کرد و رهبر کره‌شمالی هم اقدام متقابلی انجام داد. در نهایت دو طرف دست در دست وارد خاک کره‌جنوبی شدند.

 

رهبران دو کره سپس وارد سالن نشست شدند و کیم جونگ اون دفتر یادبود را امضا کرد. همه جزئیات نشست امروز، از دست دادن رهبران تا فضای گفت‌وگوها از پیش تعیین شده بود. مقام‌های دو کره سه روز گفت‌وگو داشتند تا تمام جزئیات حرکات رهبرانشان را برنامه‌ریزی کنند. کیم یو یونگ، خواهر جوان رهبر کره‌شمالی هم امروز او را همراهی کرده است.

 

اخبار مربوط به دیدار رهبران دو کره امروز در صدر اخبار است و تصاویر آن در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود.

 

به گزارش سی‌ان‌ان، پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی از کیم جونگ اون، نشست سران دو کره برگزارشد.

 

براین اساس، رهبر کره‌شمالی از آمادگی خود برای گفت‌وگوهای صادقانه درخصوص مسایل جاری بین دو کره خبر داده است.

 

طبق گفته رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، این دیدار فقط روی توقف فعالیت‌های هسته‌ای و سیاست‌های مربوط به رسیدن به یک صلح پایدار متمرکز می‌شود.

 

گزارش‌هایی که قبل از شروع اجلاس منتشر شده، می‌گویند رهبران دو کره ممکن است بیانیه صلحی امضا کنند که جایگزین توافق پایان تخاصم در سال ۱۹۵۳ شود. از آنجا که دو کشور هنوز توافق صلح را امضا نکرده‌اند از نظر فنی هنوز در حالت جنگ هستند.

 

علاوه بر این ممکن است تفاهم‌نامه‌هایی در مورد عقب‌نشینی تدریجی نیروهای دو طرف از نوار مرزی دو کشور و راهکارهایی برای تداوم مذاکرات، بازرسی‌های هسته‌ای و لغو تحریم‌ها نیز امضا کنند.

 

به گفته تحلیل‌گران، این ملاقات که سومین دیدار بین رهبران دو کشور از زمان جنگ کره و اولین دیدار از سال ۲۰۰۷ تاکنون است بر مذاکرات آتی رهبر کره‌شمالی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.

 

قرار است طی هفته‌های آینده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبر کره‌شمالی دیدار کند.

 

توافق رهبران دو کره برای خلع‌سلاح کامل / همسر رهبر کره‌شمالی به‌مذاکرات می‌پیوندد

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، رهبران دو کره روی خلع سلاح کامل شبه جزیره کره توافق و شروع یک دوره جدید و پایان جنگ‌های بیشتر را اعلام کردند.

ادامه

جهان, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

دانشمندان لرزه‌شناسی چین؛ سایت آزمایش‌های هسته‌ای کره‌شمالی فروریخته است

تازه ترین گزارش ها که مورد تایید دانشمندان اتمی قرار گرفته است نشان می دهد سایت آزمایش اتمی کره شمالی پس از انجام ۵ آزمایش هسته ای در این منطقه فرو ریخته است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, کره شمالی

مردم کره جنوبی به استقرار موشک‌های آمریکایی اعتراض کردند

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی، در چند روز اخیر شماری از مردم منطقه ای که تاد در آن آرایش داده شده، راه های ورود خودروها و نیروها به این محل را مسدود کرده اند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی