فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دغدغه اصلی شهروندان اروپایی که قرار است به زودی در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند، فقر و بحران هزینه‌های زندگی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت ... فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, انگلیس, بلژیک, پناهجویی, خبر, فقر, معیشت

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

با تشدید استثمار وحشیانه پرستاران و کادر درمان و سرکوب اعتراض‌های‌شان از سوی رژیم ولایی، مبارزهٔ پرستاران برای اصلاح تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد، حذف اضافه‌کار اجباری، برقراری فوق‌العادهٔ خاص برای کادر درمان، اجرای صحیح قانون بهره‌وری، و جز این‌ها نیز در ماه‌های اخیر شدت یافته است. “دبیرکل خانه پرستار” اخیراً از پرونده‌سازی توسط ... مبارزهٔ پرستاران و کادر درمان بر ضد مزدِ زیرِ «خط فقر» و برای «امنیتِ شغلی»

ادامه

بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, معیشت, مقاله

سقوط کارگران بیش از همیشه به زیر خط فقر مطلق

از اسفند ۱۴۰۰ تا امروز (۱۹ فروردین ۱۴۰۳)، قیمت دلار در بازار ایران ۲۴۵ درصد افزایش داشته است اما نرخ افزایش حداقل دستمزد کارگران در همین بازه زمانی فقط ۱۱۹.۳ درصد بوده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، روزهای ابتدای فروردین است و کارگران سرخورده و دلسرد از مذاکرات مزدی؛ علیرغم پافشاری نمایندگان کارگری در شورایعالی ... سقوط کارگران بیش از همیشه به زیر خط فقر مطلق

ادامه

ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش, معیشت

دو میلیون آلمانی قادر به گرم‌کردن خانه خود نیستند

آمارهای رسمی نشان‌می‌دهد بیش از دو میلیون شهروند آلمانی به دلیل فقر نمی‌توانند محل سکونت خود را در سرمای کشنده کنونی گرم‌نگاه دارند.

 

به گزارش ایرنا، بارش برف فراوان و پایین آمدن دما در بسیاری از شهرهای آلمان در حالی موجب سرمای شدید و منجمد کننده شده است که دست کم دو میلیون شهروند این کشور قادر به گرم کردن خانه های خود در این شرایط نیستند.

 

نشریه بیلد آلمان امروز (دوشنبه) با اشاره به این آمار نوشت: این همان اتفاقی است که در زمستان سال ۲۰۱۹ برای حدود دو میلیون نفر در آلمان رخ داد. آنها به دلیل نداشتن پول کافی نتوانستند آپارتمان یا خانه خود را به اندازه کافی گرم کنند. این خبر را اداره آمار فدرال در شهر ویسبادن اعلام کرده است.

 

بر این اساس بیشتر افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند و یا والدینی که به تنهایی از فرزندان خود مراقبت می کنند، با چنین مشکلی مواجه هستند. طبق گزارش اداره آمار، ۷ درصد از افراد در خانواده های تک والد در سال گذشته به دلیل کمبود پول نتوانسته اند خانه های خود را به اندازه کافی گرم کنند، همچنین ۴.۸ درصد از افراد مذکور تنها زندگی می‌کنند.

 

در اتحادیه اروپا حدود ۶.۹ درصد از جمعیت از نظر مالی قادر به گرم کردن مناسب خانه های خود در سال ۲۰۱۹ نبوده اند. بیشترین میزان در بین مردم بلغارستان (۳۰.۱ درصد)، لیتوانی (۲۶.۷ درصد) و قبرس (۲۱.۰ درصد) بوده است. همچنین سوئد، اتریش و فنلاند کمترین میزان با کمی کمتر از دو درصد را داشته‌اند.

 

آلمان یکی از کشورهایی است که بر اثر ورود جبهه هوای سرد قطبی به اروپا درگیر سرمای شدید و برف و بوران است. نهادهای بشردوستانه هشدار دادند استقرار این جبهه هوای سردقطبی طی ماه جاری در مناطق شمال اروپا جان افراد بی خانمان را تهدید می‌کند.

 

در همین رابطه یک گروه کمک کننده به افراد بی خانمان در آلمان موسوم به «BAGW»  اعلام کرد تا هفته گذشته  اجساد ۴ فرد بی خانمان را که بر اثر شدت برودت یخ زده بودند یافته‌اند.

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

دیشموک، شهر خودکشی و خودسوزی زنان

دیشموک به عنوان شهر خودکشی و خودسوزی معرفی شده است ولی هیچ مسئولی به این موضوع ورود نمی‌کند و در ۳-۴ سال اخیر حدود ۶۰ نفر که بیشترشان را زنان تشکیل می‌دهند اقدام به خودکشی کرده‌اند که ۳۵ مورد آن موفق بوده است.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, ایران شناسی, حقوق بشر, دهقانی, فقر, گزارش, محیط زیست

رژیم ولایت فقیه عامل اصلی بازماندگی جوانان از تحصیل

شیوع ویروس کرونا از اوایل سال گذشته تأثیری بسیار جدی در تمامی عرصه‌های زندگی مردم جهان داشته است. علاوه بر این، کودکان و نوجوانان نیز آسیب‌هایی جدی را از شیوع این ویروس‌، به‌ویژه در زمینه آموزش و پرورش، متحمل شده‌اند که در شرایط کنونی به بحرانی جدی تبدیل شده است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, دانشجویی, فقر

سبد معیشت به ۸ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان رسید

محاسبات مستقل کمیته دستمزد کانون عالی شوراها نشان می‌دهد؛ رقم سبد معیشت حداقلی خانوار به ۸ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان رسیده و به این ترتیب، دستمزد کمتر از چهل درصد هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, فقر, کارگری, گزارش