جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

مقامات آمریکایی می‌گویند جسد یکی از مدیران داخلی سابق بوئینگ که پیش‌تر در مورد استانداردهای کیفی این شرکت سازنده هواپیما دست به افشاگری زده بود، روز شنبه ۹ مارس (۱۹ اسفند) در کارولینای جنوبی پیدا شده است. به گزارش یورو نیوز؛ بدن بیجان «جان بارنت» ۶۲ ساله در حالی در کامیون خود در پارکینگ هتلی ... جسد مدیر داخلی سابق بوئینگ که علیه هواپیماهای تولیدی شرکت دست به افشاگری زده بود پیدا شد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر

مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

طی پنج روز گذشته، ۱۱ کارگر در شش حادثه جداگانه شغلی در شهرهای، ایلام، تهران، مهاباد و زنجان جان خود را از دست داده یا زخمی شدند. به گزارش ایلنا، در حادثه اول که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در یک واحد شیرینی پزی در شهر ایلام استان کهکیلویه و بویراحمد رخ داد، دست یک ... مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر در شش حادثه شغلی

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگری

سقوط مرموز یک بالگرد حامل ۵ تفنگدار آمریکایی در کارولینای جنوبی

یک بالگرد نظامی آمریکایی که با ۵ سرنشین از شهر لاس‌ وگاس در ایالت نوادا به سمت ایستگاه هوایی میرامار در ایالت کارولینای جنوبی پرواز می‌کرد، در نزدیکی شهر سن‌دیگو سقوط کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، یک بالگرد نظامی آمریکایی که با ۵ سرنشین از شهر لاس وگاس در ایالت نوادا به سمت ایستگاه ... سقوط مرموز یک بالگرد حامل ۵ تفنگدار آمریکایی در کارولینای جنوبی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, حوادث, خبر

کشف جسد ۳ کارگر در حادثه حریق انبار پلاستیک در خاورشهر + فیلم

مرگ تلخ ۳ کارگر در آتش سوزی انبار پلاستیک خاورشهر تایید شد. به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در استان تهران در ارتباط با حادثه آتش سوزی روز گذشته (۱۷ بهمن ماه) انبار بزرگ پلاستیک در محدوده خاورشهر در تهران، گفت: صبح امروز چهارشنبه (۱۸ بهمن ماه) در بررسی صحنه توسط کارشناسان آتش نشانی ... کشف جسد ۳ کارگر در حادثه حریق انبار پلاستیک در خاورشهر + فیلم

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, کارگری

مرگ و مصدومیت شش کارگر بر اثر انفجار کوره / مرگ کارگر بر اثر سقوط بارمیلگرد از جرثقیل کارگاهی

انفجار کوره رزین در کارخانه «ارکا توان» واقع در شهرک صنعتی سپهر نظر آباد منجر به مرگ یک کارگر و مصدومیت پنج نفر دیگر شد. یک منبع کارگری به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از ظهر روز گذشته (یکم بهمن ماه) انفجار کوره رزین در کارخانه «الکترو آرکا توان البرز» واقع در شهرک صنعتی سپهرنظر آباد ... مرگ و مصدومیت شش کارگر بر اثر انفجار کوره / مرگ کارگر بر اثر سقوط بارمیلگرد از جرثقیل کارگاهی

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, حوادث, خبر, کارگری

دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در قم فوت کردند

دو مقام وزارت بهداشت ایران می‌گویند دو فردی که ابتلای آنها به ویروس جدید کرونا روز چهارشنبه در قم تأیید شده بود، فوت کرده‌اند.

 

به گزارش یورونیوز؛ علی‌رضا وهاب‌زاده، روزنامه‌نگار و مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر چهارشنبه ۳۰ بهمن با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفت: «هر دو نفر که ابتلای آنها به کرونا امروز مشخص شد در قم بودند و هر دو کهولت سن داشتند.»

 

آقای وهاب‌زاده با اعلام این خبر گفته است که نزدیکان دو فرد فوت شده، قرنطینه شده‌اند. وی ساعاتی پیش از اعلام فوت دو شهروند مبتلا به کرونا گفته بودند که آنها «قرنطینه» شده‌اند.

 

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه نیز در تأیید این خبر در توییتر نوشت: «به دنبال پیک بیماری‌های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در قم، دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کرونا ویروس مثبت گزارش شدند، متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت‌های ویژه فوت کردند.»

 

ظاهرا دو نفر قربانی کرونا در قم چند روز پیش به این بیماری مبتلا شده بودند. جهانپور ساعاتی پیش در مورد آنها گفته بود: «ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم‌های شناسایی و مدیریت بیماری‌های واگیردار و تیم‌های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل‌های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفتند و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد.»

 

بدین ترتیب نام ایران به فهرست حدود ۳۰ کشوری اضافه می‌شود که تا کنون موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آنها گزارش شده است.

ایران؛ دومین آمار فوتی کرونا در جهان

 

بر اساس آخرین آمار جهانی، تاکنون چین با ۲۰۰۶ فوتی، بیشترین آمار قربانیان بیماری نوظهور کرونا را در اختیار دارد.

 

با مرگ دو بیمار مبتلا به این بیماری در قم، ایران بعد از چین در جایگاه دومین کشور جهان از نظر آمار قربانیان این بیماری قرار گرفت. در هنگ کنگ نیز تا کنون دو نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

ایران: اوکراین نمی‌بایست فایل صوتی محرمانه را منتشر می‌کرد

فایل صوتی مکالمه خلبان پرواز آسمان با برج مراقبت حکایت از اطلاع مسئولان ایران از حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی دارد. مسئولان جمهوری اسلامی نزدیک به سه روز نسبت به علت اصلی سقوط هواپیما ابراز بی اطلاعی می‌کردند.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حوادث, خاورمیانه, خبر

فاش‌ شدن‌ فایل‌ صوتی‌ برج‌ مراقبت‌ تهران‌ توسط‌ اوکراینی‌ها + فیلم

یک رسانه اوکراینی (یونیان اوکراین) فایلی صوتی منتشر کرده که گفت‌وگوی میان برج مراقبت فرودگاه است با خلبان یک هواپیمای مسافری شرکت آسمان در لحظه سقوط هواپیمای اوکراینی که موشک‌خورده است.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, حقوق بشر, حوادث, خاورمیانه, خبر