ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین، معاون رییس پارلمان روسیه تأکید کرد که ارتش روسیه همه آنها را خواهد کُشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «پیوتر تولستوی» معاون رئیس پارلمان روسیه (دومای دولتی) در واکنش به اقدام فرانسه برای انتقال نیروی نظامی به اوکراین تأکید کرد که «نیروهای ... معاون پارلمان روسیه: همه نظامیان فرانسوی در اوکراین را خواهیم کُشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, ناتو

حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

شروع کار دوبارهٔ پارلمان ایرلند شمالی (استورمونت) و انتخاب میشل اونیل به‌مقام “وزیر اول” برای بی‌پاسخ گذاشتن مسئلهٔ ضرورت مبارزه برای وحدت ایرلند است. حزب کمونیست ایرلند هشدار می‌دهد تحولات اخیر نشان دهندهٔ راهی به‌سوی اتحاد ایرلند و جنبش آزادی‌بخش ایرلند نمی‌باشد. انتخاب خانم میشل اونیل، معاون رهبر حزب شین- فِین، به‌مقام “وزیر اول” مجلس ... حزب کمونیست ایرلند: سخنی در ضرورت مبارزه برای استقلال و وحدت ایرلند!

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استثمار, استعمار, امپریالیسم, ایرلند, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, غرب اروپا, کارگری, کمونیسم, مقاله

مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد فرانسه در حال آماده‌شدن برای اعزام صدها نیروی نظامی به اوکراین است. به گزارش ایسنا، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز سه‌شنبه افشا کرد که فرانسه در حال آماده‌سازی برای اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است. به گفته ناریشکین، در مرحله نخست، فرانسه نزدیک به ... مسکو: فرانسه در تدارک اعزام نیرو به اوکراین است

ادامه

الجزایر, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

دولت هلند قانون اختیارات جاسوسی دولتی را تعدیل می‌کند

به نقل از روزنامه استاندارد، دولت هلند پس از آنکه مردم این کشور با شرکت در همه پرسی با تشدید اختیارات ارگان‌های دولتی برای جاسوسی مخالفت کردند، اعلام کرد: علیرغم آنکه نتیجه همه پرسی دور از انتظار بود، اما ما خود را ملزم به احترام گذاشتن به خواسته های مردم می‌دانیم.

 

مردم هلند ماه گذشته با شرکت در یک همه پرسی مخالفت خود را با جاسوسی آنلاین ارگان های دولتی اعلام کردند. نتایج نشان می داد که حدود ۴۹ درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی به وضع این قانون مخالف بوده و حدود ۴۶ درصد با آن موافق هستند.

 

در همین راستا «مارک روت» نخست وزیر هلند در سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف ما تقویت ارگان های امنیتی به منظور افزایش تمهیدات امنیتی در کشور بود که مردم با آن مخالفت کردند. در عین حال ما خواهان اجرایی شدن آن هستیم و راهی جز تعدیل پاره ای از قسمت های این قانون نداریم. به طور مثال اطمینان می دهیم که ضبط تماس های تلفنی و اینترنتی تنها با هدف افزایش تدابیر امنیتی انجام خواهد شد.

 

براساس اعلام منابع دولتی هلند اجرایی شدن این قانون امکان تبادل اطلاعات امنیتی با ارگان های امنیتی کشور های دیگر را نیز فراهم می کند.

مهر

رئیس دولت پیشین کاتالونیا به قید وثیقه آزاد می‌شود

دادگاه عالی ایالت شلِسویگ−هولشتاین اعلام کرد که کارلس پوجدمون، رئیس برکنار شده دولت محلی کاتالونیا، می‌تواند با پرداخت ۷۵ هزار یورو وثیقه آزاد شود. به این ترتیب دیگر خطر استرداد پوجدمون به اسپانیا رفع شده است.

ادامه

اسپانیا, المان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

همزمان با افول نقش بین‌المللی آمریکا، سفر بزرگترین هیات تاریخ اتریش به چین

یک هیات بزرگ سیاسی و اقتصادی از اتریش روزهای شنبه تا پنجشنبه هفته آینده به چین سفر می کند که این سفر علاوه بر تاثیرش بر توسعه روابط دوجانبه این دو کشور، از اهمیت بالایی نیز در زمینه گرایش اتحادیه اروپا به تعریف اتحادهای جدید بین المللی برخوردار است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, امریکا, جهان, چین, خبر, غرب اروپا

قلیچداراوغلو: دولت و رهبر دیکتاتور را ساقط می‌کنیم/ زنان بزرگ‌ترین ترس اردوغان هستند

رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه با انتقاد از رویکرد حزب حاکم نسبت به زنان جامعه کشورش گفت، زنان باعث پایان حکومت تک رهبری مردان در سال ۲۰۱۹ خواهند شد.

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, زنان, سیاسی

مرکز تحقیقات نظامی انگلیس؛ روسی‌بودن عامل مسمومیت جاسوس روس‌‌تبار قابل اثبات نیست

به‌گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آزمایشگاه «پُرتن دَون» (Porton Down) انگلیس اعلام کرد که نمی‌تواند اثبات کند که گاز اعصاب به کار رفته در مسمومیت جاسوس روس‌تبار و دختر وی منشأ روسی داشته است.   رئیس مرکز تحقیقات نظامی انگلیس در «پُرتن دَون» در این باره اعلام کرد که کارشناسان نمی‌توانند منشأ دقیق عامل گاز اعصاب به ... مرکز تحقیقات نظامی انگلیس؛ روسی‌بودن عامل مسمومیت جاسوس روس‌‌تبار قابل اثبات نیست

ادامه

انگلستان, جهان, چین, روسیه, غرب اروپا