خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

دولت فرانسه تظاهرات جلیقه زردها را برای فردا شنبه ممنوع کرد

پلیس فرانسه ، تظاهرات فردا شنبه معترضان ضد دولتی این کشور موسوم به جلیقه زردها در مرکز پاریس را ممنوع اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، ‌ پلیس فرانسه امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تظاهرات برنامه ریزی شده برای فردا شنبه ممکن است باعث مشکلاتی در خیابان ها شود، زیرا معترضان قصد دارند در نزدیکی نهادهای دولتی و مناطق گردشگری و مراکز خرید راهپیمایی کنند.

 

از زمان شکل گیری جنبش جلیقه زردها در نوامبر ۲۰۱۸، تجمعات این گروه معمولا با خشونت و درگیری با نیروهای ضد شورش همراه شده است.

 

اگرچه از تعداد معترضان جلیقه زرد از زمان آغاز به کار این جنبش کاسته شده، ‌ اما اعتراضات این جنبش علیه دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هر شنبه ادامه داشته است. جلیقه زردها می گویند سیاست های دولت مکرون به نفع ثروتمندترین افراد جامعه است.

 

جنبش ضد نظام سرمایه‌داری و اعتراض‌ها علیه سیاست های دولت مکرون در فرانسه با جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۶ آبان ۹۷) در سراسر فرانسه آغاز شد.

 

اعتصاب‌ها در مخالفت با اصلاحات بازنشستگی نیز که از پنجم دسامبر ۲۰۱۹(۱۴ آذر) آغاز شده است، همچنان به روند خود ادامه می‌دهد.

 

شدت اعتراض های مردمی به سیاست‌های اقتصادی دولت تا جایی رسید که بعد از سخنرانی سال نو میلادی رئیس جمهوری فرانسه، کاربران توئیتر با انتشار هشتگ «مکرون استعفا»، خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شدند. البته این نخستبن بار نبود که معترضان چنین خواسته‌ای را مطرح کردند، بلکه از همان ماه‌های ابتدایی آغاز دولت بویژه از آغاز جنبش جلیقه‌زردها، بارها بر این خواسته خود تاکید داشته‌اند.

 

جنبش جلیقه زردها ابتدا در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت شکل گرفت، اما به تدریج ماهیت خود را به تظاهرات گسترده مردمی به سیاست‌های اقتصادی دولت تغییر داد؛ جنبشی که در روز نخست جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفری را راهی خیابان‌ها کرد و اگرچه به تدریج از تعداد معترضان کاسته شد اما همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.

ایرنا

تظاهرات در بیروت علیه سیاست‌های فقرافزای دولت و ادامه سهمیه‌بندی‌ طائفه‌ای در لبنان

تظاهرکنندگان لبنانی با حضور در خیابان اصلی بیروت مخالفت خود را با کابینه جدید به ریاست حسان دیاب و سیاست پولی و اقتصادی این کشور اعلام کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

حزب کمونیست شیلی به منظور پایان‌دادن به بزرگ‌ترین بحران سیاسی کشور در سه دهه اخیر خواستار انتخابات زودهنگام شد

همزمان با تداوم تنش‌های سیاسی در شیلی، رئیس حزب کمونیست این کشور پیشنهاد داد مقامات به توافقی دموکراتیک در مورد برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور دست یابند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, خبر, شیلی

طولانی‌ترین اعتصاب سراسری ۵۰ سال اخیر به کجا می‌رسد؟

روز جمعه اعتصاب کنندگان و معترضان به لایحه اصلاح قانون بازنشستگی با نام گذاری این روز تحت عنوان «جمعه سیاه» در ۳۵۰ نقطه فرانسه دست به تظاهرات گسترده زدند. اعتصاب و تظاهرات شهرهای پاریس، لیون، مارسی، بوردو، لیل و تولوز که مهم‌ترین شهرهای فرانسه هستند را فلج کرد. روز شنبه، هشتمین روز اعتراض و اعتصاب ... طولانی‌ترین اعتصاب سراسری ۵۰ سال اخیر به کجا می‌رسد؟

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, نئولیبرالیسم