تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

در ادامه تجمعات اعتراضی کارگران معترض جنوب امروز جمعه دهم فرودین کارگران رسمی در شرکت فلات قاره در لاوان بار دیگر تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. اعتراضات همکاران رسمی در نفت سراسری است و از مهر ماه سال گذشته شروع شد و همچنان ادامه دارد. اهم مطالبات همکاران رسمی عبارتند از: برکناری نفوذی‌ها و ... تجمع کارگران رسمی شرکت فلات قاره در لاوان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی خود، سفره خالی پهن کردند. به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه لرستان در اعتراض به‌ عدم پرداخت معوقات مزدی در محدوده محل کار خود سفره خالی پهن کردند. یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان گفت: علارغم ... تجمع کارگران ابنیه فنی راه آهن لرستان با پهن کردن سفره خالی

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

دولت سال‌ها دست در جیب کارگران کرده و هر کار دلش می‌خواهد با آن می‌کند

رئیس کانون کارگران بازنشسته تهران گفت: اموال شستا در اختیار دولت نیست که بخواهد بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت‌های زیرمجموعه آن را بفروشد.

 

علی دهقان کیا (رییس کانون کارگران بازنشسته تهران) با بیان اینکه دولت سال‌ها دست در جیب سازمان کرده و هر کار دلش می‌خواهد با آن می‌کند، گفت: شرکت‌های بحران‌زده را دولت به تامین اجتماعی تحمیل کرده و اکنون بر واگذاری آن‌ها تاکید دارد درحالی‌که دولت حق ندارد برای اموال تامین اجتماعی که حق‌الناس است، تصمیم بگیرد.

 

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد از اظهارات رییس جمهور در خصوص واگذاری شرکت‌های شستا گفت: این اظهارات منطقی و قانونی نبود.

 

دهقان کیا با تاکید بر اینکه اصل سرمایه سازمان تامین اجتماعی متعلق به بیمه‌شدگان است، گفت: سازمان تامین اجتماعی حق‌الناس و یک صندوق بین‌النسلی است به همین دلیل اعتراض داریم که دولت چرا باید به این اندازه در امور این سازمان دخالت کند؟

 

وی با تاکید بر اینکه در ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی تنها مدیریت برعهده دولت گذاشته شده و درهیچ کجای آن نیامده که اموال سازمان تامین اجتماعی متعلق به دولت باشد، گفت: اموال شستا در اختیار دولت نیست که بخواهد بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت‌های شستا را به هر جایی بفروشد.

 

دهقان کیا با اشاره به اینکه خصولتی را خود دولت‌ها درست کرده‌اند اما امروز می‌گویند نمی‌دانیم چیست، گفت: توضیح ما این است که تامین اجتماعی که یک سازمان کاملا خصوصی است را تبدیل به دولتی می‌کنید و هر بلایی که دلتان می‌خواهد به روزگار سازمان و اموال آن می‌آورید. هر جا دلتان بخواهد اموال سازمان را به دیگران واگذار می‌کنید و هر جا که کم می‌آورید از جیب سازمان تامین اجتماعی می‌بخشید. این همان خصولتی است.

 

وی با تاکید بر اینکه وقتی مدیریت را به دولت دادیم، بدین معنا نیست که اموال را هم به دولت داده‌ایم، گفت: دولت نمی‌تواند به وزیر کار یا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کند که بنگاه‌های اقتصادی شستا باید فروخته شود. اگر وزیر کار یا مدیرعامل تامین اجتماعی اموال شستا را بفروشند، خیانت در امانت کرده‌اند و باید جواب صاحبان آنها را که ۴۲ میلیون کارگر و خانواده‌های آنها هست را بدهند.

 

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران؛ مشکل اصلی که باعث این همه بحران برای تامین اجتماعی شده را ساختار غلط حاکم بر این سازمان دانست و گفت: ساختار سازمان وقتی در سال ۸۳ تغییر کرد، صاحبان اصلی از میدان بیرون رانده شدند. شورای عالی تامین اجتماعی سه‌جانبه‌گرایی بود که ۱۱ عضو داشت که ۵ نفر نمایندگان کارگر و کارفرما و ۶ نفر نیز دولتی‌ها بودند که از وزارتخانه‌های مختلف می‌آمدند و می‌توانستیم با آنها رایزنی داشته باشیم و نظراتشان را تغییر بدهیم اما اکنون ۶ نفر را وزیر کار انتصاب می‌کند. این روند باید اصلاح شود.

 

وی با تاکید بر اینکه از وقتی تغییر ساختار سازمان اتفاق افتاد، زمان اجرای تصمیمات غلط نیز فرارسید، گفت: تاکید داریم ساختار سازمان باید تغییر کند تا دولت نتواند حرف خود را آنجا که غلط است، به کرسی بنشاند.

 

دهقان کیا افزود: اگر شرکای اجتماعی در بحث مدیریت سازمان نقش داشته باشند، تصمیمات درستی گرفته خواهد شد.

 

وی با اشاره به مشکلات بسیار ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی از جمله ۲۶ ماده قانونی که به سازمان تحمیل شده، گفت: اگر قرار باشد صاحبان اصلی بر مسند مدیریت تامین اجتماعی بنشینند، اولین گام این است که دولت باید بدهی خودش را که از مرز ۱۸۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته، بدهد. دوم اینکه ۲۶ قانون تحمیلی باید لغو شود که ماهیانه ۲۵۰۰ میلیارد تومان از جیب بازنشستگان و کارگران برمی‌دارید و برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هزینه می‌کنید.

 

رییس کانون کارگران بازنشسته تهران افزود: اگر صاحبان اصلی تامین اجتماعی مدیریت داشته باشند، همه چیز را به درستی مدیریتی می‌کنند و از اجرای قوانینی که نه تنها سازمان را به مرز بحران می‌کشد بلکه آینده کشور را تهدید می‌کند، جلوگیری می‌کنند. بنابراین از دولت انتظار داریم اصلاح ساختار تامین اجتماعی به صورت لایحه به مجلس برده شود یا به صورت طرح از سوی نمایندگان ارایه شود.

 

وی در توضیح بحث خصولتی نیز گفت: اکنون شرکت‌های شستا خصوصی است اما دولت حدود ۱۵۰۰ مدیر دولتی و عوامل خود را به این شرکت‌ها تحمیل کرده است و همین مدیران دولتی هستند که شستا را به خاک سیاه نشانده‌اند یا می‌نشانند. بعد هم ادعای خصولتی دارند. دولت حق ندارد بدین اندازه از شستا هزینه کند و اگر هم می‌خواهد افرادی را به شستا تحمیل کند، حداقل افراد توانمندی را منصوب کند.

ایلنا

انجمن یاری کودکان در معرض خطر؛ تاثیرات نامطلوب خصوصی‌سازی بر زندگی کودکان

انجمن یاری کودکان در معرض خطر روند نامطلوب خصوصی‌سازی و انحصاری کردن خدمات عمومی از مدرسه، بیمارستان تا کارخانه را مسبب آسیب‌های اجتماعی در زندگی کودکان دانست.

ادامه

ایران, حقوق کودک, خبر, کارگری