اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ۱۳ استان ایران

معاون وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که در ۱۳ استان این کشور محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با پاندمی کرونا اعمال می‌شود. این محدودیت‌ها شامل مراکز مختلف از موزه‌ها و گردشگاه‌ها تا مراکز آموزشی و ورزشی است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

روسیه از آزمایش موفق سه نمونه اولیه واکسن کرونا خبر داد

خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

ادامه

اجتماعی, جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

درخواست از دولت برای تجدیدنظر دربازگشایی‌ها/ کادر درمان خسته وفرسوده در کنار حقوق‌هایی سه تا چهار ماه پرداخت نشده

عضو کمیته کشوری کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، گفت: تجدیدنظر در بازگشایی‌های انجام شده توسط دولت در مقابله با کرونا بسیار کارساز خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا اطهر در خیابان شریعتی/ ۱۵ زن و ۴ مرد جان باختند

اورژانس دقایقی پس از انفجار در تهران اعلام کرد:در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه سینا اطهراعلام شده که براساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حوادث, خبر, کارگری

زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش موارد بروز و فوتی کووید-۱۹ در کشور، گفت: اینکه برخی محدودیت‌ها بازگردد اجتناب ناپذیر است و همانطور که ستاد ملی کرونا با ماهیت شهرستانی تصویب کرده است، اکنون شش استان به علاوه استان تهران درخواست‌هایی در این زمینه داشتند و حتی برخی موارد با این اختیار در استان‌هایی ... زنگ خطر/ تست مثبت کرونا ۹۹۸۶ نفر از کادر درمان تنها در بیمارستان‌های دولتی

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, خبر

دولت روحانی برای افزایش حقوق کارمندان کمترین حقوق ۲ و نیم درصد و حقوق ۲۰ میلیونی ۱۶ درصد در نظر گرفته

برخی از نمایندگان طی نامه‌ای به «روحانی» خواستار اجرای صحیح مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان شدند.

 

به گزارش تسنیم، برخی از نمایندگان طی نامه‌ای به حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستار اجرای درست مصوبه قوه‌ مقننه درباره افزایش حقوق کارمندان دولت شده‌اند.

متن نامه نمایندگان به شرح ذیل است:

 

آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

همان طور که استحضار دارید، مجلس شورای اسلامی در تبصره (۱۲) قانون بودجه ۱۳۹۸ دولت را مکلف نموده که کلیه کارکنان لشکری و کشوری شاغل و بازنشسته به میزان ۴ میلیون ریال و تا ۱۰ درصد حقوق آنها افزایش یابد که نظر قانون‌گذار این بوده که هر چه حقوق بیشتر باشد درصد افزایش پایین‌تر اعمال شود.

 

متاسفانه در رابطه با این مصوبه منویات مجلس که عدالت در پرداخت حقوق‌ها بوده کاملا وارونه اجرا گردیده است، به شکلی که کمترین حقوق ۲ و نیم درصد و حقوق ۲۰ میلیونی ۱۶ درصد در نظر گرفته شده است است.

 

خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به اعتراضات عمومی این عزیزان اقدام مقتضی در رابطه با اجرای دقیق قانون اعمال گردد.

اعتراض به طرح جدید جمع آوری کودکان کار

مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی خبر داده که کودکان کار در هفته‌های آتی با رویکردی جدید از خیابان‌ها جمع‌آوری می‌شوند. “شبکه یاری کودکان” با صدور اطلاعیه‌ای خواستار توضیح درباره محتوا و شکل اجرای طرح شده است.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق کودک, خبر, کودکان کار

روایتی تلخ از جست‌وجو برای خانه اجاره‌ای

خانه هست، خالی و آماده اجاره هم هست اما چه خانه‌هایی و با چه قیمت‌هایی؛ کوچک، بدون پنجره، بدون آسانسور، بدون انباری، بدون پارکینگ، با کرایه‌های بالایی که اصلا منصفانه نیستند و مالکانی که نمی‌خواهند کمی برای خانه‌هایشان هزینه کنند اما دوست دارند بیشترین اجاره را بگیرند.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق بشر, گزارش, محیط زیست