هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

دمشق و مسکو: آمریکا مانع اصلی بازگشت سوریه به وضعیت عادی است

هیأت‌های هماهنگی روسیه و سوریه تأکید کردند که حضور غیر قانونی آمریکا و همپیمانانش در سوریه، مانع اصلی بازگشت این کشور به وضعیت عادی است؛ زیرا منابع سوریه را غارت می‌کنند و در حال ایجاد تنش در منطقه هستند

 

به گزارش خبرگزاری فارس، هیأتهای هماهنگی روسیه و سوریه امروز یکشنبه تأکید کردند که وضعیت سوریه رو به بهبود است و شرایط برای بازگشت آوارگان سوری فراهم می‌شود.

 

این هیأت‌ها با انتشار بیانیه‌ای گفتند که «حضور غیر قانونی آمریکا و همپیمانانش در سوریه، مانع اصلی بازگشت این کشور به وضعیت عادی است؛ زیرا منابع سوریه را غارت می‌کنند و در حال ایجاد تنش در منطقه هستند».

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، آمریکا منطقه «التنف» (شرق سوریه) را به صورت غیر قانونی اشغال کرده است و این کشور نمی‌تواند، امنیت را در مناطق اشغالی خود تأمین کند.

 

این هیأت‌ها تأکید کردند، آمریکا باید هر چه سریعتر به اشغال اراضی سوریه پایان داده و کنترل آن را در اختیار دولت سوریه قرار دهد و همچنین درباره وضعیت اقتصادی و اجتماعی هم باید تحریم‌های غیر قانونی را لغو کند.

 

در این بیانیه آمده است، دولت سوریه تلاش می‌کند شرایط را برای بازگشت شهروندان خود و حل و فصل وضعیت آنان فراهم کند

 

بر اساس این بیانیه، تا به امروز دو میلیون و ۳۰۶ هزار و ۵۸۴ شهروند سوری به محل اقامت خود بازگشته‌اند.

 

علی‌رغم بازگشت بسیاری از کشورهای به روابط دیپلمات طبیعی با دولت سوریه بعد از یک دهه جنگ در این کشور، اما آمریکا هنوز بر مواضع خصمانه خود تاکید دارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی تاکید کرد که دولت واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای «عادی‌سازی یا ارتقای» روابط دیپلماتیک با دولت سوریه به ریاست «بشار اسد» ندارد.

 

این دیپلمات آمریکایی همچنین گفت که واشنگتن دیگر کشورها را نیز از بازگرداندن روابط خود با دولت دمشق به حالت طبیعی منع می‌کند.

 

این در حالی است که دولت سوریه، حضور آمریکا در خاک خود را اشغالگرانه می‌داند و تأکید دارد که به این مسئله پایان خواهد داد.

همگرایی منطقه‌ای در سایه تغییر معادلات و شکست آمریکا در سوریه

در سایه شکست طرح آمریکا در سوریه و تغییر اولویت های کاخ سفید و خروج از افغانستان، برخی تحلیلگران و رسانه های جهان عرب از همگرایی کشورهای منطقه برای سامان دادن به روابط و حل اختلافات میان خود خبر می‌دهند.

ادامه

اردن, افغانستان, امارات, امریکا, ایران, بحرین, ترکیه, تشنج زدایی, جهان, خاورمیانه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, قطر, لبنان, مصر, مقاله

ژنرال روس: آمریکا درحال انتقال تروریست‌ها به افغانستان است

فرماندهی نیروهای منطقه مرکزی روسیه اعلام کرد که اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه شبه نظامیان وابسته به گروه‌های تروریستی از مناطق تحت کنترل آمریکا در سوریه و عراق در حال انتقال به افغانستان هستند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحلیل, تروریسم, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, سوریه, عراق

برگ‌برگ تاریخ معاصر میهن ما با تلاش ومبارزۀ حزب توده ایران گره خورده است

اعلامیۀ کمیتۀ مرکزی حزب تودۀ ایران به مناسبت هشتادسالگی حزب! فرخنده باد هشتاد سال پیکار خستگی‌ناپذیر حزب توده‌ها برای استقرار آزادی، استقلال، حکومت ملی و مردمی و تحقق حقوق کارگران، زحمتکشان، زنان، جوانان و خلق‌های محروم ایران!

ادامه

اروپا, استثمار, استعمار, اسلام سیاسی, اسیا, اطلاعیه, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایدئولوژیک, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, دهقانی, زنان, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, سیاسی, عدالت اجتماعی, فساد, کارگری, کمونیسم

انتقال موشک‌های دارای کلاهک‌های سمی به حومه ادلب توسط عناصر تحریر الشام

منابع آگاه در حومه ادلب از اقدام عناصر تحریر الشام به انتقال محموله موشک‌هایی با کلاهک سمی به سمت مناطقی در حومه ادلب خبر دادند.

ادامه

بلژیک, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, فرانسه, مراکش