الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

دمشق هرگونه توافق آمریکا و ترکیه در باره سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شدید دخالت‌های آمریکا در این کشور تاکید کرد: هرگونه توافق ترکیه و آمریکا درباره این کشور نقض آشکار قوانین ومنشور سازمان ملل است.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ادامه دخالت های آمریکا در سوریه، بحران را طولانی تر کرده و حاکیمت ملی کشور را نقض می‌کند.

 

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: دولت ترکیه به بهانه حفظ امنیت ملی خود تجاوز به حاکیمت ملی سوریه را ادامه می‌دهد.

 

در این بیانیه آمده است، توطئه آمریکا در سوریه همه شهروندان کشور را هدف قرار داده است، آنان می خواهند با ضربه زدن به وحدت سوریه طرح های پلید خود را در این کشور اجرا کنند.

 

در این بیانیه اضافه شده است جمهوری عربی سوریه بیش از هشت سال است که با تروریسم می جنگد و تا پیروزی کامل بر تروریسم و بیرون راندن همه عناصر تروریستی از خاک خود دست از مبارزه برنخواهد داشت، در عین حال نیز دولت سوریه با تاکید بر راه حل سیاسی و مذاکره سوری – سوری امیدوار است بتواند بدون حضور بیگانگان در فرایند راه حل سیاسی ثبات و امنیت را به این کشور بازگرداند.

 

در پایان این بیانیه آمده است: ملت سوریه در راه مبارزه با تروریسم از خودگذشتگی های زیادی را متحمل شده است، بنابراین امروز عزم این ملت بیش از همیشه برای دفاع از حاکمیت ملی و خاک خود بیش از هر زمان دیگری جزم است .

 

مقامات نظامی ترکیه و آمریکا سه شنبه (اول مرداد) در خصوص مبارزه با تروریسم در سراسر سوریه، وضعیت شرق فرات، اجرای نقشه راهی درباره منبج و حفظ توافقنامه ادلب، تلاش‌ ها برای ایجاد منطقه امن در سوریه جهت پایان دادن به نگرانی‌ های امنیتی ترکیه گفت وگو کردند.

 

“چاووش اوغلو” وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه با اشاره به اختلاف نظر واشنگتن و آنکارا درباره مسائلی مانند خروج یگان های کرد از منطقه امن شمال سوریه، عمق این منطقه و نیز طرف‌ هایی که آن را کنترل خواهند کرد، گفت، پیشنهادهای جدید آمریکا در رابطه با ایجاد منطقه امن در شمال سوریه برای ترکیه رضایت بخش نیست.

 

قرار است اوایل اوت سال جاری میلادی (مرداد-شهریور) نشستی بین المللی، مشابه مذاکرات آستانه درباره سوریه، در قزاقستان برگزار شود. همزمان آنکارا در حال برنامه ریزی برای میزبانی از نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه و پس از آن، نشست چهارجانبه روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه است.

 

۲ هزار نظامی آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴میلادی به عنوان بخشی از راهبرد دولت وقت آمریکا برای کمک به معارضان مسلح سوریه به این کشور اعزام شدند. دولت آمریکا یکسال پیش از این اقدام، سازمان مرکزی اطلاعات(سیا) را مأمور اجرای یک برنامه مخفیانه با هزینه سالانه یک میلیارد دلار برای تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان و ترویست ها در سوریه کرد.

 

وزارت دفاع ترکیه از توافق با آمریکا درباره سوریه خبر داد.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مذاکرات با هیئت آمریکایی در آنکارا در خصوص ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به پایان رسیده است.

 

در این بیانیه آمده است: درباره تاسیس «مرکز عملیات مشترک» در ترکیه در کوتاه ترین زمان به منظور اجرای نخستین تدابیر برای ایجاد منطقه امن و ایجاد هماهنگی میان ترکیه و آمریکا در این راستا به توافق دست یافتیم.

 

بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ترکیه در این باره آمده است: همچنین درباره تبدیل منطقه امن به یک گذرگاه صلح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور بازگشت سوری‌هایی که از خانه خود رانده شده اند به کشور خود نیز به توافق رسیدیم.

اعزام تیم پنتاگون به عربستان برای جلوگیری از سقوط آل سعود

منابع آگاه اعلام کردند که پنتاگون یک تیم متخصص در زمینه رهگیری موشک و پهپاد را برای جلوگیری از سقوط حکومت آل سعود در پی جنگ یمن به عربستان فرستاده است.

ادامه

امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, عربستان سعودی, فرانسه, یمن

آلمان: رایزنی برلین و پاریس درباره ائتلاف دریایی خلیج‌فارس

بر اساس اعلام وزارت خارجه آلمان قرار است برلین و پاریس هفته جاری گفتگوهایی در سطح مدیران ارشد درباره ائتلاف دریایی خلیج‌فارس برگزار کنند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فرانسه

کاروان کمک‌های لجستیک ائتلاف بین‌المللی در شهر قامشلی سوریه

کاروانی از ۱۵۰ تا ۲۰۰ کامیون حامل کمک‌های لجستیک و خودروهای نظامی وابسته به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا امروز (سه‌شنبه ) از کردستان عراق وارد شهر قامشلی سوریه شد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, سوریه